با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
شرخران مدرن

شرخران مدرن

فیلم کمتردیده شده «مردان شرخر» روایتی از یک شرکت پزشکی است که با بهره‌های سنگین به بیماران خود اعضای بدن می‌فروشد. فروش اعضای بدن با بهره های سنگین در واقع استعاره‌ای از چگونگی وام دهی بانک‌هاست.

نام فیلم : مردان شرخر، ریپو مِن – Repo men

کارگردان: میگوئل ساپوچنیک – Miguel Sapochnik

نویسنده: Eric Garcia ، Garrett Lerner

تاریخ ساخت: October 2007 ۱۵

تاریخ اکران: 19 March 2010

بازیگران:

فارست ویتاکر- Forest Whitaker

آلیس براگا Alice Braga –

لیو شرایبر Liev Schreiber-

زمان: ۱۱۱ دقیقه

ژانر: اکشن – جنایی

معرفی کارگردان:

«مردان ریپو» اولین فیلم و تنها اثر میگوئل ساپوچنیک است. این کارگردان سابقه‌ی کارگردانی بعضی از قسمت‌های سریال معروف همچون دکتر هاوس[۱] را دارد.

معرفی فیلم:

ریپو[۲] در لغت به معنی تملک دوباره بر هرگونه شیء به خاطر عدم پرداخت کامل هزینه‌ِی آن است. ریپو کردن یا به زبان ساده شرخری یکی از مهم‌ترین قوانین سیستم‌های بانکی برای بازپس‌گیری اموال خود است. قانونی که این اجازه را به سیستم‌های بانکی می‌دهد تا به هر وسیله بتوانند به هدف خود یعنی برگشت سرمایه از وام‌گیرنده برسند.

فیلم کمتر دیده شده‌ی مردان شرخر[۳] در ژانر جنایی ساخته شده است و روایتی از یک شرکت پزشکی است که با بهره‌های سنگین به بیماران خود اعضای بدن مصنوعی می‌فروشد و در صورتی که نتوانند هزینه‌های درمان خود را پرداخت کنند شرخران جنایات‌کار شرکت، آن‌ها را می‌کشند و عضو بدن فروخته شده مثل کلیه و قلب را بازپس می‌گیرند.

فروش اعضای بدن با بهره‌های سنگین در واقع استعاره‌ای از چگونگی وام‌دهی بانک‌هاست. مردان شرخر فیلمی است که با تصویر کشیدن شرخران مدرن نشان می‌دهد که درون‌مایه و اساس حق ریپو کردن بانک‌ها به چه شکل است. این فیلم با رویکرد کاملاً انتقادی نسبت به نظام‌های بانکی تلاش می‌کند به بیننده‌ی خود بفهماند که چگونه افراد در نظام ربوی بانکی هم نسبت به چیزی مالکیت دارند و هم ندارند!

[۱] House M.D

[۲] Repo

[۳] Repo men

منبع: کد آمایی