با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نتیجه‌ی بحران مالی: خودکشی بانک‌داران آمریکایی

نتیجه‌ی بحران مالی: خودکشی بانک‌داران آمریکایی

چنان‌چه حقیقت تمامِ فسادهای موجود تا الآن آشکار شود و عدالت عملاً اجرا گردد، با موج عظیمی از افراد بسیار مهم رو به رو می­‌شویم که به زندان خواهند رفت. به‌علاوه، راز آشکاری وجود دارد که بورس وال استریت در طول چند دهه گذشته تبدیل به بزرگترین قمارخانه در تاریخِ جهان شده است…۱۳۹۲/۱۱/۲۹

دلیل افزایش ناگهانی و غیرمنتظره‌ی خودکشی بانک‌داران چیست؟ آیا سرنوشت بانک‌داران مرده در جایی نظارت می‌شود؟ آیا مرگ بانک‌داران در زمانی نزدیک به هم، اتفاقی است؟ من خیلی صریح و بی‌پرده اعتراف می­‌کنم که نمی­‌دانم در آینده چه اتفاقی قرار است روی دهد. اما شواهد مشترکی وجود دارد که به نظر می‌رسد دست‌کم چند مورد از این خودکشی­‌ها به یک‌دیگر مربوط می‌‌باشند. اول از همه، اکثر این افراد تن‌درست بوده و سال­‌های آغازین شغلشان را می­‌گذراندند. دوماً، اکثر این خودکشی­‌ها ناگهانی و غیرمنتظره بودند و خانواده‌هایشان بسیار غافل‌گیر شدند. سوماً، سه تا از بانک‌داهای مرده برای جی‌پی‌مورگان[۱] کار می‌کردند. چهارماً، بسیاری از این افراد یا درگیر تجارت ارز خارجی و یا تجارت اوراق مشتقه از راه­‌های دیگر بودند. وقتی امروز صبح، یک معامله‌‌گرِ ارزِ خارجی از بالای  ستادِ مرکزی جی‌پی‌مورگان هنگ‌کنگ خودش را پرتاپ کرد، من شوکه شدم. تعداد بانک‌داران مرده[۲] روز به روز بیشتر می­‌شود و از نظر من تمام این اتفاقات زننده و نفرت‌انگیز است.

چه دلیلی دارد مردی جوان که واقعاً درآمد مناسبی دارد از ساختمانی سی طبقه خودش را به پایین پرتاب کند؟ در ادامه چه‌گونگی خودکشی پرهیجان لی جی[۳] ۳۳ ساله در آگهی صبح جنوب چین شرح داده شده:

«دی‌روز یک بانک‌دارِ سرمایه­‌گذار در جی‌پی‌مورگان از پشت بام ستاد بانک­‌ها در مرکز تجارت هنگ‌کنگ سقوط کرد. شاهدان گفتند که مردی به طبقه سی­‌ام چاتر هاوس[۴] در بخشِ تجاری مرکزی هنگ‌کنگ رفت و به‌رغم این‌که تلاش کردند با گفت‌وگو او را پایین آورند، خودش را از ساختمان پرتاب کرد.»

چاتر هاوس هنگ کنگ

«چاتر هاوس، مرکز تجارت هنگ‌کنگ»

اگر فقط این اتفاق رخ داده بود، هیچ‌کس واقعاً به آن توجه خاصی نداشت. اما اکنون، این هفتمین مرگ مشکوک یک بانک‌دار بود که تنها در چند هفته گذشته شاهد آن بوده­‌ایم.

  1. روز بیست‌وششم ماه ژانویه، جسد بروک‌اسمیت[۵] مدیر عامل سابق دویچه بانک[۶] در خانه­‌اش در جنوب کنزینگتون[۷] کشف شد پس از آن پلیس به گزارشاتی مبنی بر حلق­‌آویزکردن مردی در خانه­‌اش پاسخ داد. طبق گزارشات، بروک‌اسمیت روابط نزدیکی با آنشا جین، همکار مدیر اجرایی داشت.
  2. گابریل مگی [۸] ۳۹ساله، مدیر ارشد ستادِ مرکزی در جی‌پی‌مورگان اروپا، روز  بیست‌وهفتم ژانویه از پشت بام ستاد بانک­‌ها در مرکز لندن از ارتفاع ۵۰۰ فوت پرید و روی پشت بام ساختمان همسایه فرود آمد.
  3. مایک داکر[۹]، مدیر اقتصادی راسل اینوستمنت[۱۰]، از بانکی به ارتفاع ۵۰ فوت سقوط کرد. این گزارشی است که پلیس در رابطه با این خودکشی اعلام کرده. در گزارشی که آمده دوستانش گفته‌­اند مایک روز بیست‌و‌نهم ژانویه مفقود‌شده و شخصی اظهار داشت او در کارش با مشکلاتی مواجه بوده.
  4. ریچارد تالی[۱۱] ۵۷ ساله، مؤسس امریکن تایتل سرویس[۱۲] در شهر سنتیال در ایالت کلرادو، در اوایل این ماه ظاهراً توسط یک تفنگ میخ خودش را نشانه رفته و کشته است.
  5. هفته گذشته، رایان هنری کراین[۱۳] ۳۷ ساله، مدیر اجرایی جی‌پی‌مورگان درگذشت.
  6. ماه گذشته، تیم دیکنسون[۱۴]، مدیر ارتباطات مستقر در انگلیس وابسته به کشور سوئیس، نیز درگذشت. اگرچه موقعیت مرگش هنوز ناشناخته و مجهول می­‌باشد.

آیا واقعاً تمام این افراد خودشان را کشته­‌اند؟

 با این‌حال دلیلی بر این مدعا وجود دارد که دست‌کم بعضی از این مرگ­‌ها ممکن است خودکشی نباشد. مثلاً، قبل از این‌که گابریل مگی خودش را از سِمَت ستاد مرکزی جی‌پی‌مورگان در لندن خلاص کند، درواقع برای آینده برنامه­‌ریزی کرده بود که در غروب….

اصلاً، شواهدی مبنی بر کشته‌شدن مگی به دست خودش موجود نیست. درواقع، دوست دخترِ مگی شبِ قبل ایمیلی از او دریافت‌ کرده که مگی گفته می‌خواهد کارش را تمام کند و فوری به خانه برگردد. و ریچارد تالی ۵۷ ساله، با ۸ جراحتی که در اثر استفاده از تفنگ میخ بر بالاتنه و سرش وارد شده بود، در پارکینگ خانه­‌اش کشف شد. چگونه در هر شرایطی  توانست خودکشی کند؟ از نظر من، واقعاً تمام این اتفاقات زننده و نفرت‌انگیز است. ضمناً، ادامه این وقایع در سراسر جهان، اقتصاد را  نابود و خراب می­‌کند. فقط  اتفاقاتی که در ۴۸ ساعت گذشته رخ داده است را ملاحظه کنید:

  1. طبق گزارش خبرگزاری بانکوک در حال حاضر، مردم تایلند به سرعت سپرده‌هایشان را از بانک­‌ها بیرون می‌کشند.
  2. ونزوئلا در شرایط بدی به سر می­‌برد و احتمالاً ورشکست می­‌شود. فقط تصاویر این مقاله را بررسی کنید.
  3. نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی بالای ۲۴ درصد است.
  4. اکراین در آستانه‌­ی فروپاشی کامل است:

«سه هفته از آتش‌بسِ پر مخاطره میان دولت اکراین و معترضان همسو با غرب در سه شنبه با فوران خشونتی که دست‌کم منجر به کشته‌شدن سه نفر شد، می­گذرد، این حادثه موجب شد تا مسؤلان بی‌درنگ در رابطه با خشونت بیشتر برای برقراری نظم هشدار دهند. معترضان در خارج از ساختمان مجلس اکراین به سمت پلیس آجرهای شکسته و کوکتل مولوتف پرتاب کردند.پلیس هم در واکنش به معترضان، به سمتشان نارنجک بی‌حس‌کننده و گلوله­های لاستیکی پرتاب کرد.»

  1. طی این هفته باخبر شدیم که سطح وام‌های بی‌اعتبار[۱۵] در اسپانیا اخیراً به رشد بی سابقه ۱۳.۶% صعود کرده است.
  2. چین تصمیم دارد تا بی‌سروصدا بدهی آمریکا را یک‌جا بفروشد. قبلاً، خزانه‌ ایالات‌متحده‌ی چین در حدود یک سال به پایین­‌ترین میزان سقوط کرد.
  3. درطول سه ماهه  سال ۲۰۱۳، بدهی مصرف‌کننده ایالات متحده از سال ۲۰۰۷ تاکنون به سرعت بالا می­‌رود.
  4. معمارانِ آمریکایی تنها در طولِ یک ماه،  بزرگترین کاهش را که تاکنون ثبت شده است، تجربه کردند.
  5. جورج سوروس شرطبندی خود را در زمانی‌که پانصد شرکت خدمات روبه سقوط هستند دو برابر کرده است. هم‌اکنون تمام شرط‌بندی­اش حدود ۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰ دلار است.

این پدیده، در سراسر جهان برای بسیاری از افراد، نشانه­‌ی مشکلات مالی است. لطفاً مقاله­‌ی قبلی­‌ام را با عنوان «۲۰ نشانه­ای که بحران اقتصادی جهانی را به سمت انفجار می­برد» مشاهده کنید.

جی پی مورگان

«گابریل مگی ۳۹ ساله، مدیر ارشد ستادِ مرکزی در جی‌پی‌مورگان اروپا، روز  بیست‌وهفتم ژانویه از پشت بام ستاد بانک­‌ها در مرکز لندن از ارتفاع ۵۰۰ فوت پرید و روی پشت بام ساختمان همسایه فرود آمد.»

آیا این مرگ­‌ها به بحران مالی نوظهور ارتباطی دارد؟  سؤال بسیار خوبی است. یک‌بار دیگر، بنده اولین کسی هستم که اعتراف می­‌کنم واقعاً نمی­‌دانم چرا اکثر بانک‌داران دارند می­‌میرند؛ اما مسلم و قطعی آن است که بانک‌داران مرده حرف نمی­‌زنند!

همه می­‌دانند که مقدار عظیمی از فسادها در سیستم بانکی­ ما وجود دارد. چنان‌چه حقیقت تمامِ فسادهای موجود تا الآن آشکار شود و عدالت عملاً اجرا گردد، با موج عظیمی از افراد بسیار مهم رو به رو می­‌شویم که به زندان خواهند رفت. به‌علاوه، راز آشکاری وجود دارد که بورس وال استریت در طول چند دهه گذشته تبدیل به بزرگترین قمارخانه در تاریخِ جهان شده است. بانک­‌های بزرگ ما از هر زمان بی‌مسؤلیت­‌تر شده­‌اند، و تریلیون‌­ها دلاری که هر روز برای اجماع تصمیم‌گیری­‌ها خرج می­‌شود؛ در چنین موقعیتی، انتظار می­‌رود که افراد به شرکتی که در آن کار می­‌کنند، وفادار بمانند و درباره اسراری که از آن باخبرند حرفی نزنند. در تحلیل­‌های نهایی، به این نتیجه رسیدیم که  واقعاً تفاوت چندانی میان چگونگی عمل‌کرد گانگسترها و عمل‌کرد بورس وال­‌استریت وجود ندارد. اگر از خط قرمزها عبور کنید، ممکن است در نهایت هزینه­‌ی گزافی بپردازید.

Michael Snyder

۱۸ February ۲۰۱۴

۲۰ بهمن ۱۳۹۲

اصل این مطلب را می‌توانید از این‌جا پی بگیرید.

منبع: کد آمایی