با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
معرفی مرکز پایش فروپاشی اقتصاد لیبرال

معرفی مرکز پایش فروپاشی اقتصاد لیبرال

ایست قلبی نظام اقتصادی ناگهانی و از قبل اعلام‌ نشده خواهد بود. پایش مستمر این فروپاشی درست مانند اتصال دستگاه کاردیوگرام برای مانیتورینگ ضربان قلب سیستم اقتصادی جهان است… تحولات اقتصادی در جهان آن‌قدر با سرعت تغییر می‌کنند که تحلیل‌گران اقتصادی در جهان باید به صورت روزانه اخبار و وقایع مختلف در این حوزه را رصد کنند تا شاید از تحولات جا نمانند؛ تحولاتی که نه مردم عادی بلکه تحلیل‌گران اقتصادی هم از تحلیل آن‌ها عاجز مانده‌اند. نبض معیشت و اقتصاد در جهان آن‌قدر تند می‌زند و آهنگ آن به حدی سریع در حال نوسان است که باید هر آن به روند تغییرات چشم دوخت و منتظر اتفاقی غیر منتظره بود.

بحران مالی-اقتصادی سال ۲۰۰۷ هم‌چنان ثبات معیشت را در جهان تهدید می‌کند. تحولات پرشتاب در این عرصه هر آن ممکن است آرامش ظاهری اقتصاد را دوباره به بحران و آشفتگی بازگرداند. بسیاری از تحلیل‌گران و آینده‌شناسان، بیش از پیش مراقب افت‌وخیزهای مستمر در عرصه‌ی معیشت هستند، چرا‌ که برای آن‌ها مسجل شده فروپاشی اقتصاد با تدوام روند فعلی، هر آن ممکن است نه در قالب یک روند تدریجی، بلکه به عنوان یک اتفاق آنی و یک‌باره رخ دهد.

بسیاری از مورخان و تئوری‌پردازان در حوزه‌ی تاریخ، فروپاشی تمدن‌ها و امپراتوری‌های عظیم و در یک کلمه سیستم‌های حکومتی بسیاربسیار پیچیده را امری تدریجی و در یک چرخه و فرآیند ارزیابی می‌کنند. آرنولد تویین‌بی، جیوانی باتیستا ویکو، پاول کندی، توماس اشپنگلر و… همه و همه برای امپراتوری‌ها یک چرخه قایلند. تمدن‌ها از نظر آن‌ها مانند دوران حیات انسان که از کودکی می‌آغازد و در پیری و کهن‌سالی، عمرش به پایان می‌رسد دارای یک چرخه‌ی تدریجی ظهور و سقوط است.

اما این پیش‌فرض اشتباه است. مفهوم پیچیدگی و فروپاشی بطلان این پیش‌فرض را اثبات می‌کند؛ پیچیدگی و فروپاشی به عنوان دو مفهوم کلیدی در ذهن تمدن‌شناسان و آینده‌شناسان مطرح است؛ مفهومی که پیچیدگی سیستم‌های اجتماعی فعلی و فروپاشی ناگهانی و یک‌باره‌ی این سیستم‌ها را دربردارد. واقعیت این است که پایان عمر تمدن‌های شناخته شده در طول تاریخ زمانی اتفاق می‌افتد که هیچ‌کس انتظارش را ندارد. درست مثل یک سکته‌ی قلبی که به‌یک‌باره رخ می‌دهد، تمدن‌ها بدون‌ این‌که کسی آمادگی داشته باشد آنفاکتوس می‌کنند.

نظام معیشتی یا به غلط مصطلح نظام اقتصادی جهان نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند هر سیستم پیچیده‌ای ممکن است که هر آن دچار توقف و فروپاشی شود. توقف و ایست قلبی نظام اقتصادی در جهان در قالب فروپاشی اقتصادی قطعاً مانند توقف سایر سیستم‌های پیچیده ناگهانی و ازقبل اعلام‌نشده خواهد بود.

«پایش مستمر این فروپاشی درست مانند اتصال دستگاه کاردیوگرام برای مانیتورینگ ضربان قلب سیستم اقتصادی جهان است؛ پایشی که وب‌سایت کدآمایی قصد دارد در این بخش به آن بپردازد.»

از این‌رو پایش مستمر این فروپاشی درست مانند اتصال دستگاه کاردیوگرام برای مانیتورینگ ضربان قلب سیستم اقتصادی جهان است؛ پایشی که وب‌سایت کدآمایی قصد دارد در این بخش به آن بپردازد. آن‌چه که در این پایش اهمیت دارد رصد مداوم اتفاقات است؛ اتفاقات و وقایعی که همان‌گونه که گفته شد بسیار سریع درحال رخ‌داد هستند. از این‌رو به هریک از گزاره‌هایی که مطرح خواهد شد به‌صورت موجز و خلاصه پرداخته می‌شود و در این میان موارد مهمی هم وجود خواهد داشت که به تفصیل در بخش اصلی سایت مورد طرح و بررسی قرار خواهند گرفت.

منبع: کد آمایی