با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله نوری‌همدانی: دیرکرد بانک‌ها حرام و ‌رباخواری است؛ جلوی رواج آن گرفته شود‌ / نظارتی بر روی قیمت کالاها نیست

آیت‌الله نوری‌همدانی: دیرکرد بانک‌ها حرام و ‌رباخواری است؛ جلوی رواج آن گرفته شود‌ / نظارتی بر روی قیمت کالاها نیست

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به دریافت دیرکرد توسط بانک‌ها گفت: متاسفانه امروز دیرکرد در جامعه رواج دارد و از آنجایی که حرام است باید جلوی آن گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی عصر امروز در دیدار مدیرعامل بانک ملت، با اشاره به اینکه انقلاب مسئله مهمی در جامعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: انقلاب ایران با سعی و جدیت مردم سبب رواج اسلام ناب در جامعه شد.

وی افزود: بعد اقتصادی یکی از ابعاد زندگی انسان‌ها است و بانک‌ها در حوزه اقتصادی در جامعه اسلامی فعالیت می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان‌ها باید با اخلاص فعالیت کنند گفت: فعالان اقتصادی با فعالیت خالصانه سبب بهبود وضعیت اقتصادی می‌شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: مسئولان باید امنیت و آرامش، وضعیت معیشتی مناسب و عدالت را در زندگی مردم رواج دهند.

وی با اشاره به اینکه فراوانی نعمت سبب آسایش زندگی مردم می‌شود گفت: کمک به مردم به ویژه نیازمندان به هر طریقی مورد تاکید ائمه اطهار (ع) و امام خمینی (ره) بوده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به مردمی که نیازمند هستند باید وام‌های قرض الحسنه داده شود تا مشکلات مالی آنان حل شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دیرکرد بانک‌ها حرام و نوعی رباخواری است گفت: متاسفانه امروز دیرکرد در جامعه رواج دارد و از آنجایی که حرام است باید جلوی آن گرفته شود.

وی بیان کرد: بانک‌ها تنها یک بار می‌توانند دیرکرد دریافت کنند و بیش از آن حرام است البته اسلام پیشنهادهایی برای حل این مشکل ارائه کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه با‌شرافت‌ترین عبادت‌ها خدمت به مردم است، گفت: اقتصاد امروز در جامعه نقش مهمی دارد، دشمنان در تلاش برای ایجاد مشکلات اقتصادی در میان مردم هستند از همین رو حل مشکلات اقتصادی سبب خنثی شدن نقشه‌های شوم دشمنان می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: توسعه صنعت، کشاورزی در جامعه حائز اهمیت است و باید زمینه تولید را در کشور فراهم کنیم تا شاهد کاهش بیکاری در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت اجناس در شهرهای مختلف متفاوت است گفت: نظارتی بر روی قیمت کالاها وجود ندارد، هر فردی خود بر روی کالا قیمت می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری فارس