با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
باز هم فریاد: مراجع از ربا می‌گویند.

باز هم فریاد: مراجع از ربا می‌گویند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حقوق کارمندان بانک‌های ربوی حرام است گفت: زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته می‌شود.
این اظهار نظر صریح در حالی عنوان شده است که طی امروز و روزهای گذشته نیز چند تن از مراجع عظام تقلید اظهارات پی در پی و روشنی درباره دریافت سود از سوی بانک ها داشته اند.

 

بانک های ربوی در حال جنگ با ما هستندآیت‌الله جوادی‌آملی: حقوق کارمندان بانک‌های ربوی حرام است

آیت الله جوادی آملی امروز با بیان اینکه حقوق کارمندان بانک‌های ربوی حرام است گفت: زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته می‌شود؛ هزاران تن علف از برزیل با کشتی وارد ایران شده است در صورتی که می‌توان با دوری از اختلاس‌ها و دزدی‌ها از سرمایه‌های گسترده نظام اسلامی استفاده مطلوب کرده و مشکل بیکاری و اقتصاد را کاهش دهیم.
به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی فنی نیست بلکه فرهنگی بوده و در این اقتصاد به ایستادگی در برابر مشکلات توجه ویژه شده است و اگر بخواهیم در برابر بیگانه نه بگوییم باید وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشیم.وی از مفهوم اصلی فقیر در ادبیات عرب یاد کرد و ادامه داد: ملت بدون ثروت مادی فقیر بوده و ستون فقرات او شکسته است؛ اکنون این ثروت‌ها در بانک‌های ربوی جمع‌آوری شده در صورتی که ظرفیت‌های بسیاری در نقاط مختلف کشور نیازمند این سرمایه‌هاست.

 

آیت الله نوری همدانی: دریافت سود از دیرکرد وام های بانکی ربا و حرام است

در همین رابطه، آیت الله نوری همدانی دیروز با بیان اینکه خداوند در هفت سوره قرآن، ربا را حرام اعلام کرده است، گفت: خداوند ربا را خانمان برانداز و توام با مفاسد فراوان دانسته لذا آن را عملی حرام معرفی کرده است. آیت الله نوری همدانی همچنین گفت: بانک ها نیز باید هر آنچه که به عنوان بهره گرفتند، پس بدهند.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که اقتصاد مد نظر اسلام اقتصاد مبتنی برتولید است و اسلام با این طرز استفاده از پول مخالف است، گفت: اسلام ،دین کار است و می گوید برای بدست آوردن پول یا باید کار کنید و یا مثل مضاربه و امثال اینها سرمایه خود را در خدمت کاری قرار دهید.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه استفاده از پول برای پول بدست آوردن مفاسد زیادی دارد،در تبیین علت آن گفت: برای اینکه صاحب پول در خانه اش نشسته و بدون اینکه دردسر ساختن کارخانه یا در افتادن با کارگرها را داشته باشد، پول بدست می آورد ولی اگر مساله بهره و سود در کار نباشد آن شخص مجبور است پول خود را در راه عمران، آبادانی، صنعت و کشاورزی به کار گیرد. آیت الله نوری همدانی گفت: از طرفی آن کسی که مقروض است، روز به روز مقروض تر می شود، لذا اسلام با این کار مخالف است، و ما نیز این مساله را به آقای دکتر سیف ( رئیس بانک مرکزی) که به قم آمده بود، اعلام کردیم.

اظهارات صریح مراجع تقلید درباره دریافت سود توسط بانک‌هاآیت‌الله سبحانی: سود بانکی مصداق ربا است/ پرداختن و گرفتن سود بانک اشکال دارد

آیت الله سبحانی هم یکی دیگر از مراجع عظام تقلید، عنوان کردند سود بانکی خلاف شرع است و باید از دریافت و پرداخت آن جلوگیری شود.
به گزارش فارس این مرجع تقلید امروز با اشاره به داستانی در خصوص جریان فتح عربستان توسط پیامبر و درخواست اهل طائف برای مجاز دانستن ربا در مراودات اقتصادی این منطقه خاطرنشان کرد: سود مصداق ربا است و در هر جایی باشد باید از بین برود. وی تصریح کرد: اگر اقتصاد ما دچار رکود است به‌خاطر این بوده که همه پول خود را در بانک گذاشته‌اند و سود می‌گیرند، مردم نباید به بانک‌ها سود بپردازند، گرفتن و پرداختن سود به بانک مشکل دارد.

آیت الله مکارم شیرازی: دیرکرد شرعاً و عرفا جایز نیست/ بانک‌ها نباید از بدهی‌ها سود بگیرند

در همین زمینه آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دیرکرد شرعاً و عرفا جایز نیست گفت: بانک‌ها نباید از بدهی‌ها سود بگیرند.
به گزارش فارس، آیت‌الله مکارم شیرازی، دو روز قبل با اشاره به طرح موضوعاتی از این دست در تماس تلفنی رئیس جمهور برای تبریک سال جدید، تصریح کرد: باید این مسائل نیز در کشور حل شود.

منبع: آخرین‌خبر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. تشکر از شما
    حرف مراجع تاثیر لازم و مفیدی بر مردم جامعه ما ندارد. این علت را باید در کارکرد دین در جامعه وزندگی شخصی مردم بررسی کرد !!
    من خودم ، زخم خورده جرایم پلکانی بانک غیر دولتی این کشور هستم و متاسفانه خانه ی پدری پس از مزایده به علت نبود مشتری به اسم بانک شد.

  2. سلام از جنبش مبارزه با ربا می خواهم که به حوزه هنری هم بگویند بانک ها رو تو سینما ها که 300 سینما در اختیار دارند تبلیغ نکنند.

  3. گرچه ما مستضعفان دست از مبارزه بر نخواهیم داشت اما نیاز داریم تا بزرگان و علما پرچم دار مبارزه با رباخواری شوند و ما نیز ایشان را یاری کنیم.

  4. به حمد الله بعد از اظهارات صریح مراجع تقلید در ارتباط با دریافت سود توسط بانک ها شاهد بارش های فراوان رحمت الهی بودیم اگر این موضع گیری ها مکرر ادامه داشته باشد خیر و برکت و رحمت آنقدر زیاد می شود که کشور ما نیازی به فروش نفت نداشته باشد.
    اگر سود بانکی ریشه کن شود سرمایه داران خود مدیریت سرمایه های خود را به دست خواهند گرفت و باعث افزایش درآمد دولت(درآمدهای مالیاتی) و افزایش درآمد بانکها خواهیم بود از طرفی هزینه های دولت و بانکها نیز کم می شود.
    با رونق گرفتن گردش پول و رونق کسب و کار و تولید ناشی از ریشه کن شدن سود بانکی تراکنش های بانکی نیز افزایش می یابد و به تبع درآمدهای مشروع و معقول بانکها نیز افزایش خواهد یافت.
    ***
    جالب توجه و عجیب اینجاست که با وجود خالی بودن دست دولت ،دولت بخشی از سودهای بانکی را به نام حمایت از اشتغال و تولید پرداخت می کند،(به نام مستضعفان و به کام زیاده خواهان)در واقع با وجود خالی بودن دست دولت،دولت به ثروتمندان یارانه می دهد.چرا؟اگر سود بانکی کم شود نیازی نیست از بیت المال به ثروتمندان پرادخت شود.

    ممکن است بگویند همه سپرده گذاران ثروتمند نیستند البته آمارها نشان می دهد که چند درصد سپرده گذاران ثروتمند نیستند و واقعاً به سودی که می گیرند نیازمند هستند(لازم به ذکر است همانطور که یارانه نیازمندان را راحت طلب بار می آورد سود بانکی بدون زحمت و ریسک و بدون پرداخت مالیات،بی نیازان را نیز راحت طلب بار می آورد و زمانی که حرکت و تلاش و توکل نباشد خیر و برکت و باران رحمت هم قطعاً نخواهد بود)

    اگر سود بانکی ریشه کن شود و بانکها فقط قرض الحسنه عمل کنند هزینه ها تولید و دولت و بانک ها کم می شود و درآمدهای دولت و ملت و بانکها زیاد و جیب دولت پر می شود.اگر بانکها فقط حساب جاری افتتاح کنند حتی نیاز به وام قرض الحسنه به شدت کاهش خواهد یافت و با رونق کار و تولید و رونق گردش پول و جابجایی پول درآمد مالیاتی دولت و درآمدهای مشروع و مفید و مولد بانکها نیز افزایش خواهد یافت.کاهش سود به صفر درصد به نفع ۹۰% ملت است،متاسفانه پیشرفت،استقلال،سربلندی و عزت مسلمین فدای زیاده خواهی۱۰% می شود(استکبار جهانی) می شود. در چنین شرایط(با افزایش درآمدهای دولت) دولت به راحتی می تواند به گونه ای عمل کند و حمایت کند که آن درصد کم سپرده گذاران که ثروتمند نیستند نیازی به سودی که دریافت می کنند نداشته باشند.یعنی با کاهش سود شاهد رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای دولت خواهیم بود و به تبع دولت می تواند با افزایش مستمری و حقوق به گونه ای عمل کند که نیازمندان به سود بانکی احتیاج نداشته باشند.
    با این اوصاف چرا سود بانکی کم نمی شود تا جیب دولت خالی نباشد؟اگر با شیب ملایم هم سود بانکی کم میشد تاکنون(بعد از این همه سال)باید به صفر می رسید.

    نوبخت با اشاره به پرداخت تفاوت نرخ سود وام های مربوط به بخش کشاورزی افزود : با بانک کشاورزی موافقتنامه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان امضا شده است.http://www.iribnews.ir/
    نوبخت: پرداخت تفاوت نرخ سود تسهیلات ارزان قیمت با رقم سودی را که بانکها طلب می کنند در بخش مسکن و صنعت از دیگربرنامه های سازمان مدیریت وبرنامه ریزی برای رونق این دو بخش دانست.http://www.iribnews.ir
    http://ar-rafiee.mihanblog.com/post/1021
    ***
    آیت‌الله سبحانی: سود بانکی مصداق ربا است/ پرداختن و گرفتن سود بانک اشکال دارد

    اگر اقتصاد ما دچار رکود است به‌خاطر این بوده که همه پول خود را در بانک گذاشته‌اند و سود می‌گیرند، مردم نباید به بانک‌ها سود بپردازند، گرفتن و پرداختن سود به بانک مشکل دارد.
    http://akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2570535

    آیت الله حائری شیرازی:ریشه فساد اقتصادی ایران،تحریم و سوء مدیریت نیست؛بلکه وجود بهره های بانکی بالا است.

    علامه طهرانی:”سرچهارراه لبو بفروشید اما از بانک وام نگیرید”
    http://www.shia-news.com
    با توجه به اظهارات صریح مراجع بزرگ،دلسوز و عزیز بهترین و موثرترین اقدام راه اندازی جنبش ممانعت از اخذ وام از بانکها است.(به شکل کاملاً آرام و دوستانه فقط مبارزه منفی….علامه طهرانی:”سرچهارراه لبو بفروشید اما از بانک وام نگیرید”)
    این اقدام باعث کاهش سود بانکی خواهد شد(با توجه نظام عرضه و تقاضا) همانطور که توضیح داده شد به لحاظ مادی به نفع بانکها خواهد بود به تبع بانکها نیز استقبال خواهند کرد به لحاظ معنوی نیز با توجه به مشروعیت یافتن فعالیت بانکها و مقبولیت عرفی و جهانی قطعاً بانکها و کارمندان بانک استقبال خواهند کرد.

  5. “آیت الله مکارم شیرازی: سود بانکی شرعاً و عرفا جایز نیست”!!!!
    ایشان صریحا تکذیب کردند. لطفا اصلاح کنید.

    1. حق با شماست، متاسفانه بعضی مواقع خبرنگارها رعایت و دقت کافی را انجام نمی‌دهند.

  6. اگر ما این مطالب و تیترها رو رسما در جاهای عمومی نشر بدیم امکان داره که بانکها از ما شکایت کنن و ما رو به دادگاه بکشن? آیا راهی هست? چطور با این مورد روبرو بشیم? پیشنهادی دارید?

    1. ما فقط حرف بزرگان رو منتشر میکنیم!
      شکایت هم کنن…
      میگیم ما که نگفتیم مراجع میگن برین از اونا شکایت کنید!