با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
توجیهاتی ایجاد نشود که حرام خدا حلال شود.
reba

توجیهاتی ایجاد نشود که حرام خدا حلال شود.

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم، با بیان اینکه در جامعه امروز برخی مسائل مورد غفلت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: کوتاهی در برخی مسائل در جامعه امروز عکس‌العمل بیرونی مردم و جامعه را در برخواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت تعهد اجرای مسائل بانکی و مالی در چارچوب موازین اسلامی خاطرنشان کرد: در این بخش باید هر آنچه که اسلام مجاز دانسته و در موازین اسلامی آمده با همان کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مراجع تقلید با اجرای مسایلی که در چارچوب حدود و موازین اسلامی باشد مخالفتی ندارند، تصریح کرد: مراجع تقلید و علما مخالفتی با خدمت رسانی به مردم ندارند اما تاکید ما بر این است که در قالب این خدمات ظلمی به مردم نشده و مردم متضرر نشوند.

وی اضافه کرد: دغدغه ما این است که در برخی مسائل، از طرف بانک‌ها رفتاری می‌شود که مردم آسیب می‌بینند و مردم این مسائل را به ما منتقل می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه مبنای عملکرد باید به گونه‌ای باشد که در چارچوب موازین اسلامی نه مردم متضرر شوند و نه بانک‌ها، گفت: البته باید توجه داشت که برخی نیز در مسائل مرتبط با بانک‌ها تخلف می‌کنند و بانک‌ها نباید در برخورد با این اشخاص متضرر شوند، اما نباید به خاطر چند متخلف تمام مردم متحمل ضرر شوند.

وی با بیان اینکه باید به نوعی قانونگذاری شود، که عامه مردم مورد احترام باشند و متخلفان هم مورد جریمه قرار گیرند، افزود: در خصوص مسائلی نیز که در مورد دیرکرد مطرح می‌شود، تاکید بر این است که توجیحاتی ایجاد نشود که حرام خدا حلال شود.

این استاد حوزه علمیه خطاب به مسئولان بانک‌ها گفت: اگر نیازمند حمایت علما و مراجع هستید به رعایت موازین اسلامی اقدام کنید.

وی با اشاره به جایگاه ویژه قم و ظرفیت‌های بالای علمی، معنوی و فرهنگی آن، خاطرنشان کرد: قم از دیگر شهرهای کشور متفاوت است، قم مرکز ثقل علم و محل حضور مراجع است و هرچیزی که اینجا درست محسوب شود در دنیا نیز صحیح محسوب می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه مراجع در امور مالی محتاط عمل می‌کنند تا دنیا دچار مشکل نشود، افزود: در قم مسائل و موارد مالی باید بیشتر از دیگر شهرها مورد توجه باشد، انتظار از قم بالاست و توجه به این شهر نیز باید بالا باشد.

منبع:خبرگزاری فارس

انتهای پیام/