با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نمایندگان در موافقت با طرح بانکی بدون ربا: سیستم بانکداری فعلی ربوی است

نمایندگان در موافقت با طرح بانکی بدون ربا: سیستم بانکداری فعلی ربوی است

نمایندگان موافق طرح عملیات بانکی بدون ربا اظهار داشتند: باید طرح عملیات بانکی بدون ربا در همین مدت باقی مانده از فعالیت دوره نهم مجلس به صورت تخصصی در کمیسیون اقتصادی بررسی شود به دلیل اینکه انجام این مهم مورد تأکید مراجع محترم تقلید و مردم است.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، موافقت با بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا به صورت اصل85 بیان کردند.

براساس این گزارش محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق طرح عملیات بانکی بدون ربا گفت: طرح مذکور طرح بسیار مهمی است به دلیل اینکه همه ما در سطح کشور واقفیم که سیستم بانکداری فعلی تقریبا ربوی و شبه ربوی است.

نماینده مردم ماکو و چالداران در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر نقدینگی انباشته بانک ها از دلایل رکود اقتصادی است و باید توجه داشت حدود 2 سال است که با لحاظ نظر مراجع تقلید،‌ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و صاحب نظران اقتصادی و همچنین مسئولان بانک مرکزی طرح عملیات بانکی بدون ربا در کمیسیون ا قتصادی بررسی شده است.

علیپور افزود: همه از سیستم بانکی کشور می نالند و در مراجعات مردمی اعلام شد که ما را از دست داعش داخلی نجات بدهید به دلیل اینکه سود بالای تسهیلات بانکی کمر مردم را شکسته این در حالی است که درطرح مذکور منابع قرض الحسنه، تجهیز بانک ها و شرایط ارائه تسهیلات ساماندهی شده است.

وی گفت: در صورت به سرانجام رسیدن طرح عملیات بانکی بدون ربا به موضوعاتی مانند استفاده از رانت و ارتباط در اخذ تسهیلات رسیدگی می شود بنابراین با بررسی این طرح به صورت اصل 85 زمینه برای رفع مشکلات فراهم می شود و نباید فراموش کرد سیستم بانکی کشور اسلامی نیست و انشاءالله از این حالت خارج شود و اصلاحات صورت بگیرد.

احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان موافق دیگر طرح عملیات بانکی بدون ربا گفت: از همکاران متخصص اقتصادی و بانکی به خصوص آقایان مصباحی مقدم و حسین زاده بحرینی که در تهیه طرح مذکور زحمات زیادی را کشیدند و همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی تشکر می کنم.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل و مشکلات بانک ها از دغدغه های مردم، مراجع تقلید و نمایندگان مجلس به خصوص در دوره نهم است و با وجود اینکه دولت قول داده بود در این رابطه لایحه ارائه دهد متأسفانه این کار را انجام نداد.

امیرآبادی فراهانی افزود: باید به بحث نقدینگی و مراکز تولید و مشکل رکود توجه جدی شود و با توجه به اینکه بانک ها ابزار اجرای اقتصاد مقاومتی هستند باید این طرح را با مجوز به کمیسیون تخصصی اقتصادی برای بررسی ارائه کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت همت نمایندگان باید طرح عملیات بانکی بدون ربا در همین دوره به سرانجام برسد و در این رابطه آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند طرح مذکور طرح خوبی است و مراجع تقلید دیگر نیز روی انجام این مهم تأکید داشتند.

 منبع: خبرگزرای خانه ملت

انتهای پیام/