با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
چرا ۶/۴ میلیون تومان از سپرده ۳۰ میلیونی من آب رفت؟! +سند

چرا ۶/۴ میلیون تومان از سپرده ۳۰ میلیونی من آب رفت؟! +سند

جواد زنگنه یکی از سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج پرده از واقعیتی برداشته که باور آن بسیار سخت است اما گویا با مدارکی که در دست سایر سپرده‌گذاران است این مساله حقیقت دارد. جواد زنگنه این مطلب را برای بخش «گزارش مردم» ارسال کرده که بخشی از آن را با تخلیص و ویرایش می‌خوانیم:

در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ حسابی به شماره ۸۳۱۸۴/۴۲ ب به مدت ۵ سال با سود ۲۴ درصد نزد موسسه «ثامن‌الحجج» باز کردم. در آن زمان سود بانک‌ها و موسسات مالی بین ۲۲ تا ۲۶ درصد بود….بعد از اینکه موسسه غیرمجاز اعلام و جدول زمان‌بندی ارائه شد‏ برای تسویه حساب به موسسه مذکور رفتم اما در کمال ناباوری به من اعلام کردند که به علت بسته شدن حساب زودتر از موعد مقرر نرخ سود موسسه از ۲۴ درصد به ۱۸٫۵ درصد محاسبه خواهد شد و حدود ۶/۴ میلیون تومان از اصل سپرده هم کم شد!

یعنی سپرده ۳۰ میلیون تومانی اصل سپرده بنده که به گواهی خود موسسه ثامن‌الحجج جزو اموال من محسوب می‌شود تبدیل به سپرده ۲۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شده است! به عبارت بهتر سودهای سپرده‌من از سال ۹۱،  ۱۸٫۵ درصدی محاسبه شده اما اگر کسی در موسسه کوثر سپرده داشت حداقل تا سال ۹۳ سود ۲۴ درصدی دریافت می‌کرد و این نوع محاسبه شبیه یک کلاهبرداری است… اگر این کاهش سود به خاطر زودتر از موعد بسته شدن حساب هست نیز عذر بدتر از گناه است چراکه من خواهان بسته شدن حسابم نیستم و خود موسسه مجبورم می‌کند که این کار را بکنم.

به احتمال زیاد بانک مرکزی از این نوع حساب‌کردن‌های موسسه ثامن‌الحجج خبر ندارد چراکه این موسسه حتی به همان گواهی خود نیز توجه نمی‌کند و سپرده قانونی ۳۰ میلیونی من باید به سپرده ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تبدیل شود؟

سوالم از بانک مرکزی این است که آیا از این نوع حسابرسی به حساب‌ها خبر دارد یا نه و اگر خبر دارد چرا جلوی چنین کاری که شبیه دزدی است را نمی‌گیرد؟ با تشکر جواد زنگنه؛

در زیر می‌توانید مدارک ارسالی مخاطب بانک مردم را مشاهده فرمایید:

 

Scan100022Scan100023

منبع: بانک مردم

انتهای پیام/