با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه اردبیل:  قانون بانکداری بدون ربا حرکتی تأثیرگذار در اصلاح اقتصادی کشور است

امام جمعه اردبیل: قانون بانکداری بدون ربا حرکتی تأثیرگذار در اصلاح اقتصادی کشور است

آیت‌لله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با تشریح وجوب زکات و فلسفه تشریع آن اظهار داشت: وجوب زکات و اندازه زکات اساسی‌ترین گام از طرف خداوند متعال برای ریشه کن کردن فقر است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری افزود: فرمایش هفته گذشته مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به صنایع کوچک و متوسط، راهکار مهم برای حل مشکل رکود و بیکاری و موجب تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی از مسئولان خواست در عمل به این دستورالعمل که از بنیان‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، واحدهای کوچک و متوسط را که ظرفیت اشتغال و درآمدزایی خوبی دارد برای استعدادهای استان تعریف و از واحدهای موفق به عنوان الگو استفاده کنند.

آیت‌الله عاملی از جهاد کشاورزی که در راستای اصلاح الگوی کشت در استان، 97 تن پیازچه زعفران در 8 شهرستان استان، توزیع کرده و نیز از توزیع 37 هزار اصله نهال پسته در منطقه ارشق و فراهم کردن مقدمات کشت بادام زمینی در 60 هکتار در منطقه خلخال و بیله سوار تشکر کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت در دشت اردبیل و پیدا کردن کشت جایگزین برای سیب‌زمینی ضروری است.

نمانیده ولی فقیه در استان اردبیل از جهاد کشاورزی استان خواست در اصلاح سیستم آبیاری اقدامات بزرگ‌تری انجام دهد.

وی از نمایندگان محترم که طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا را به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده‌اند تجلیل و آن را اقدامی بسیار شایسته و ضروری و تأثیرگذار در اصلاح اقتصادی کشور دانست.

امام جمعه اردبیل به خاطر باورسوزی که هر از چند گاهی در کشور صورت می‌گیرد از امکان راه افتادن حقوق نجومی که با آن می‌توان ظرفیت اشتغال خوبی برای جوانان بیکار درست کرد، انتقاد کرد و از اینکه قوای سه گانه بعد از هیاهوی تبلیغاتی بر چنین موضوعاتی پرداخت می‌کنند، آن را عیب بزرگی برای مدیریت کشور دانست.

آیت‌الله عاملی  با دعوت دولت به اولویت‌بندی برای اقدامات خود، پرداخت وام ازدواج به جوانان را بسیار حیاتی دانست و گفت: مسأله ازدواج و حفظ عفت و سامان یافتن جوانان قطعا در اولویت اول است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از مجلس شورای اسلامی خواست حتماً به موضوع تعطیلی وام ازدواج ورود کند.

وی با تحسین احراز رتبه نخست استان اردبیل از جهت نرخ مشارکت اقتصادی و احراز بالاترین درصد نسبت اشتغال در کشور مسئولین را به تلاش مضاعف فراخواند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از اهالی خواست با ستاد دیه و سایر مؤسسات خیریه، همکاری و با دردمندان جامعه غمگساری کنند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به خسارات تگرگ که دو هفته در پارس‌آباد اتفاق افتاد از مسئولان خواست از منابع حوادث غیرمترقبه در جبران خسارت کشاورزان اهتمام خاصی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/