با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام‌جمعه کرج: بانک‌ها در مقام عمل ربای مضاعف می‌گیرند

امام‌جمعه کرج: بانک‌ها در مقام عمل ربای مضاعف می‌گیرند

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول  نمازجمعه امروز کرج  اظهار داشت: وقت نماز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: اعمال ما با نماز قبول می‌شود و باید برای به جای آوردن آن در وقت مقرر و بدون کمترین زمان وقفه تلاش شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه باید خود را از مرگ به معنای نابودی نجات دهیم، گفت: اگر کمک کنیم که صفات بد اخلاقی از کسی جدا شود کار بزرگی انجام داده‌ایم و تکبر یکی از این موارد است که برخی از انسان‌ها گرفتار این صفات بداخلاقی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطره  شهیدان رجایی و باهنر و نامگذاری هفته دولت اظهار داشت: این دو شهید شخصیت‌های مخلص، خدوم، متعهد، متخصص و نماد خدمت و پاکدستی بی‌ادعا و بدون تجمل هستند.

وی افزود: این دو شهید بدون تظاهر به اشرافی‌گری وسط میدان  اقدام و عمل خدمت‌رسانی می‌کردند.

آ‌یت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه شهید رجایی و باهنر معتقد به مبانی دینی بودند، افزود: شهید رجایی و شهید باهنر برای دولتمردان ما الگو هستند و استکبا‌ستیزی و ضد ظالم بودن از ویژگی های این دو شهید است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه این دو شخصیت دلسوز مظلومین بودند، افزود: یادآوری هر ساله ویژگی‌های این دو شهید به دلیل این است که بدانیم مسئولیت طعمه نیست که بخواهیم با آن زندگی خود، خانواده و خاندان خود را  تامین کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه اگر از فکر و رفتار انقلابی شهیدان رجایی و باهنر فاصله بگیریم از میان آن حقوق‌های نجومی ظاهر می‌شود، افزود: عده‌ای که تعداد آنها زیاد نیست به واسطه مناسب دیدن فضا دست به ستم‌هایی نسبت به بیت‌المال می‌زنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی ادامه داد: تکرار یاد و خاطره شهیدان برای این است که دولت‌های محترم در هر دوره جهت‌گیری‌های نظام را فراموش نکنند و خدمت به محرومان و استکبارستیزی سرلوحه کار آنها باشد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اسلام همیشه از ترور ضربه خورده و امیرالمومنین(ع) نمونه بارز این موضوع است، افزود: در حال حاضر آمریکای جنایتکار که دستانش آلوده به خون هزاران انسان بی‌گناه است و اردوگاه‌های شکنجه معروف دارد، ادعای مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر را دارد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تروریست تولیدی استکبار است، عنوان کرد: یکی از مواردی که توسط استکبار تولید می‌شود تروریست است و در چهره منافقین، داعش و تکفیری دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد و جنایات متعددی مرتکب شد، گفت: با همین تروریست‌ها در حال حاضر در سوریه در حال جنگ هستند و جنایات زیادی توسط آنها در این کشور به وقوع می‌پیوندد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه این کشور به دورغ برای از بین بردن تروریست‌ها ائتلاف تشکیل می‌دهد، افزود: اگر این کشور راست می‌گوید که با تروریسم و ترور مخالف است تروریست‌هایی که مردم ایران و شخصیت‌های ما را به شهادت رساندند را تحویل ایران دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران بزرگترین آسیب را از ناحیه ترور دیده است و بیش از 17 هزار شهید ترور گواه این موضوع است، گفت: امروز داعش، تکفیری، منافقین و دهها اسم دیگر با نقشه‌ها و پول استکبار در مقابل مقاومت، بیداری اسلامی و منادی عزت جهان اسلام یعنی ایران ایستاده‌اند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: افرادی هستند که در اردوگاه‌های این کشورها تعلیم دیده و به دیگر کشورها گسیل شده و سبب ناآرامی در منطقه شده‌اند که این کشورها باید بدانند که تلاش مذبوحانه آنها نتیجه‌ای جز شکست و ذلت ندارد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه هر چه ترور، سفاکی، خونریزی، پلیدی و انسان‌کشی در عالم است انتهای آن به آمریکا و اسرائیل ختم می‌شود، تصریح کرد: آیا نباید در این روزها نفرین خود را بر این کشور اعلام کنیم و بگوییم “مرگ بر آمریکا و اسرائیل” را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز بانکداری اسلامی و سالروز تصویب عملیات بانکداری بدون ربا  افزود: امیدواریم در این مسیر موفق بوده و بتوانند ربا را از ریشه سرنگون کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آثار ربا در جامعه گفت: ربا سبب کاهش کار و فعالیت می‌شود و ما  را تضعیف می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه بانکداری اسلامی نیازمند عمل است و نباید تنها بر روی کاغذ خلاصه شود، تصریح کرد: بانکداری نباید تنها در مقام مصوبات، اسلامی باشد بلکه باید در مقام عمل نیز اسلامی شده؛ متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در مقام عمل ربای مضاعف می‌گیرند.

وی ادامه داد: در برخی از معاملاتی که در شهرداری‌ها صورت می‌گیرد اگر کسی تاخیر در پرداخت جریمه داشته باشد از آن جریمه نیز جریمه تاخیر دریافت می‌شود که این جریمه حرام است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اگر گرد و غبار ربا بر روی جامعه‌ای بنشیند آن جامعه خیر نمی‌بیند، تاکید کرد: در این زمینه باید دقت لازم صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دیدارهای رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته و وجود نکات قابل اعتنا بیان کرد:  رهبر معظم انقلاب نکاتی در هفت بخش به هئیت دولت فرمودند که مهم بود و تذکر در مورد توجه به مردم و مشکلات آنها، ‌به فکر انتخابات نبودن، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ از بخش‌های مورد توجه معظم له بود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جماعات گفت: بحث سکولار نبودن مساجد و نکته‌ای که در جریان‌سازی مطرح شد و   حفظ و داشتن بصیرت سیاسی از جمله مواردی بوده که در این دیدار مطرح شد.

وی بیان کرد: در بحث‌ها و گفت‌وگوهای  خود تقابل شخصیتی داریم و در نقدها و تحلیل‌ها شخصیت حقیقی و سیاسی افراد را مخاطب قرار می‌دهیم اما رهبری روش دیگری دارند و در سخنرانی با ائمه جماعات این موارد تذکر داده شد.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: رهبری شخصیت حقیقی افراد را از اندیشه، گفتمان و کارشان جدا می‌کنند و تا جایی که امکان دارد شخصیت حقیقی افراد  را حفظ و گاهی مواقع تطهیر می‌کنند اما اندیشه و گفتمان آنها را کاملا و گاهی بدون ملاحظه نقد می‌نمایند.

وی ادامه داد: راهبرد مهمی که از رهبری یاد می‌گیریم این است که تقابل، گفتمانی است و رفتارها در این مورد با هم متفاوت است. 

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه برخی اوقات که از افراد اسم نمی‌برم و کار غلط آنها را توضیح می‌دهم بیشتر برای شناسایی و معرفی گفتمان است، ادامه داد: اگر گفتمان معلوم شود شخص آن نیز مشخص می‌شود و در مواردی نیز که خاص است حتما باید به شخص اشاره کرد و نام برد و مشخصا برای مردم تبیین کرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه برخی اوقات برخی افراد را نمی‌شناسیم، بیان کرد: دوستان حزب‌الله و نیروهای انقلابی و ارزشی به این مطلب توجه کنند که چرا باید با بودن این همه دوستان مخلص، رهبر معظم انقلاب بیان کنند “این عمار” ؛ پرداختن به گفتمان امام و رهبری و فهم آن لازمه امروز ماست.

وی با تقدیر و تشکر از تلاش کیمیا علیزاده بانوی محجبه البرزی و تکواندوکار و دارنده اولین مدال المپیک بانوان اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس از کالاهای مشابه داخلی به عنوان یک وظیفه خریداری کنید و از خرید کالای خارجی خودداری کنید تا استقلال اقتصادی حفظ شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به هیاهو و جنجال ایجاد شده  برای لغو یک درصد کنسرت‌ها در کشور اظهار داشت: برای مسائلی بسیار مهمتر از این موضوع مانند رکود و بیکاری چند میلیون نفری و حقوق‌های نجومی غوغایی به پا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مطلع هستم که مسئولان استان بیش از 12 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را در استان برگزار کرده‌اند، افزود: به نظر می‌رسد که اطلاع‌رسانی بیشتری باید در این زمینه صورت گرفته و مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند که این موضوع ضعفی است که در دستگاه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/