با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت الله نوری همدانی: ربا و دیرکرد بانکی،حرام قطعی است، برای مبارزه با این حرام الهی باید چاره‌ای اندیشید

آیت الله نوری همدانی: ربا و دیرکرد بانکی،حرام قطعی است، برای مبارزه با این حرام الهی باید چاره‌ای اندیشید

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش جنبش ممانعت از جنگ با خدا به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار استاندار و معاونان و مشاوران استاندار قم، با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: بالاترین عبادت خدمت به مردم است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: دنیای امروز کاستی‌هایی دارد و دچار گرفتارهایی شده که این‌ها نتیجه قهری عدم توجه به معنویت است.

وی ادامه داد: اسلام برای نشر، احیاء و اجرایی‌شدن ارزش‌ها آمده و برای این مهم هم برنامه دارد از همین رو ایران در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کند، بلکه ایران مبلغ این ارزش‌های فراموش‌ شده است و این وظیفه تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران حکومت است که این ارزش‌ها را به گوش تمام مردم دنیا برسانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مسئله معیشت در جامعه، تصریح کرد: معیشت از جمله اموری است که زود خودش را در جامعه نشان می‌دهد و دراین‌بین چیزی که آزاردهنده‌تر است مسئله گرانی است، تصور کنید فردی که حقوق ماهیانه کمتر از یک‌میلیون تومان دارد چگونه  می‌تواند نیازهای خانواده‌اش را تأمین کند؟ در اسلام فقر نداریم و اگر درجایی شاهد فقر و تنگ‌دستی هستیم، آن نتیجه غفلت و کم‌کاری است.

وی به علل گرانی نیز اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین علت این است که کار کارشناسانه در این موضوع وجود ندارد و کسی نیست که برای کالاها ارزش واقعی تعیین کند و مردم به حال خودشان رهاشده‌اند، مسئله دیگر هم ارزش پولی پایین کشور ماست که سبب گرانی‌های هرچه بیشتر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دست‌کاری‌ها و تغییر خواص برخی نعمت‌های الهی، تأکید کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که استفاده بیش‌ازاندازه از کودهای شیمیایی سبب تغییر خواص میوه‌ها و دیگر مرکبات شده، این‌یک جفای بزرگ است که  در حق ملت انجام می‌دهیم ما حق نداریم تا این اندازه جسور باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله ربا و دیرکرد بانکی، تأکید کرد: مسئله دیرکردهای بانکی حرام قطعی است و برای مبارزه با این حرام الهی باید چاره‌ای اندیشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم