با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ربا سبب بحران اقتصادی می‌شود

ربا سبب بحران اقتصادی می‌شود

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال نهضت ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در سخنرانی به‌مناسبت 9 دی که در مسجد حضرت حجةبن الحسن(عج) در مهرویلای کرج برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در سخت‌ترین شرایط در شعب ابی‌طالب به‌سر بردند و در مدینه و میدان‌های جنگ و محاصره‌های سخت قرار داشتند ولی هیچ زمانی خداوند ایشان را رها نکرد و همواره به پیامبر(ص) کمک کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیاطین شبهاتی مطرح کردند که اگر پیامبر اسلام به‌حق باشد نباید سختی برای وی وجود داشته باشد، افزود: عده‌ای شبهاتی نیز مطرح کردند که شاید این مسیر الهی اشتباه باشد ولی خداوند در پس شب تاریک ظلم را روشنی می‌داند و رحمت الهی زمان ظهور امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: خورشید الهی که همان حضرت مهدی(عج) است دنیا را فرا می‌گیرد و راهی که پیامبران طی می‌کنند بسیار سخت است و بعد از این دشواری‌ها دوران درخشان اسلام فرا می‌رسد.

آیت‌الله میرباقری با تأکید بر اینکه تلاش‌های زیادی علیه ایران در چهار دهه انجام شد که یک نمونه آن جنگ تحمیلی بود، اضافه کرد: مسیر انقلاب اسلامی پر فراز و نشیب است و سختی‌هایی در این راه الهی وجود دارد.

وی با ابراز اینکه انقلاب اسلامی مقدمه ظهور است، گفت: مقابله اسلام با غرب سرمایه‌داری بسیار جدی است و غرب سرمایه‌داری به‌دلیل چالش با انقلاب اسلامی رو به پایان است و رقیب اصلی آن‌ها انقلاب اسلامی است و حتی بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 2005 مقابله با ایران و انقلاب اسلامی را به‌وضوح بیان کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پیروزی‌های انقلاب اسلامی در مسائل منطقه‌ای نعمت است، خاطرنشان کرد: از جریان غرب‌گرا و سلفی در منطقه عبور شده است و با سرمایه‌گذاری کم مردم ایران فتوحات زیادی داشت و در آسیب‌شناسی اول اینکه نباید با جریان‌سازی و فضاسازی رسانه‌ای در زمین دشمن بازی کنیم.

وی افزود: اکثریت قاطع مردم طرفدار انقلاب اسلامی هستند و استقلال، آزادی و اسلام را می‌خواهند و مطالبات حقی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد و مردم ایران عدالت، آزادی و نان را زیر سایه اسلام می‌خواهند بنابراین نعمت‌ها در طول چهل سال برای امت اسلام ایران بسیار زیاد است.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه ضعف و خطا در مسئولین وجود دارد، گفت: مردم از روحانیت بازنگشته‌اند و افرادی گلایه زیادی دارند ولی دشمن با جنگ سخت و نرم در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با ایران در حال رویارویی است و دشمن در مسائل منطقه‌ای سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرد ولی ناموفق بود.

وی با اشاره به تجمعات اخیر که در کشور انجام شد، اظهار داشت: باید در این مسائل تفکیک صورت پذیرد و در آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی باید به این نکته توجه داشت که مردم از دین بازگشت ندارند و سالی چند میلیون به سفر امام رضا(ع)، اربعین حسینی(ع) و جمکران می‌روند و فشار دشمن برای بی‌دین کردن مردم بسیار زیاد است.

نماینده مجلس خبرگان  رهبری با هشدار نسبت به اینکه نظام بانکی ربوی سبب بحران اقتصادی می‌شود، تأکید کرد: اشکال این گونه از ساختار است و منوط به برنامه‌ها است و از سال 71 کنترل جمعیت آغاز شد که سن ازدواج بالا رفت و بانوان با فرآیندی غربی به‌دنبال کار و تحصیل رفتند.

وی ادامه داد: اخیراً یکی از تصمیم‌سازان اقتصادی کشور گفته ‌که لازمه رسیدن به توسعه و خروج از رکود ایجاد فاصله طبقاتی است و بحران عده‌ای که ناراحت هستند سبک نظام سرمایه‌داری است که اسم خود را عدالت اقتصادی می‌گذارد و به‌طور طبیعی افرادی برای کسانی دیگر تضعیف و فقیرتر می‌شوند و البته افراد فاسد نیز موج‌سواری می‌کنند.

آیت‌الله میرباقری با تصریح به اینکه کارشناسی مدرن و لیبرالی مقصر این روند هستند، گفت: افرادی که مدل‌های مدیریتی آن‌ها جواب نمی‌دهد نظام اسلامی را مقصر جلوه می‌دهند و تنها با سیاسی‌کاری مدیریت می‌کنند و مدلی برای رفع بحران‌ها ندارند و اگر بدنه مدیریتی اهل اخلاق باشند بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

وی افزود: مدلی که دولت رشد اقتصادی را 8 درصد اعلام می‌کند با سفره مردم مطابقت ندارد چون سیاست سرمایه‌داری را پیگیری می‌کند و الگوی سرمایه‌داری در جهان جوابگو نیست ولی عده‌ای در داخل آن را پیگیری می‌کنند و رهبر انقلاب همواره بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با  انتقاد از کسانی که اقتصاد مقاومتی را تحریف می‌کنند، توضیح داد: افرادی درصدد بودند از کاهش مقاومت و موشک دفاعی به اقتصاد ژاپن برسند و البته این عده بلد نیستند تا قدرت سیاسی و اقتصادی را هماهنگ کنند.

آیت‌الله میرباقری با تأکید بر اینکه گردنه جنگ احد انقلاب اسلامی “اقتصاد” است، گفت: آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در غرب بسیار بد است و اینکه کشورهای اروپایی باغ بهشت باشد اصلاً این‌گونه نیست و در ایران وضعیت مجموعه خوب است ولی آسیب‌هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود و دایره انقلابی‌گری را باید بیشتر گشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. به امید اینکه به همین زودی ریشه بانکها که عامل ربا و سیستم مالی غیر اسلامی هستند کنده شودو اصل طلا و نقره که در معاملات جهانی ممنوع شده است جایگزین اسکناسها شود . با ید از ایران شروع کنیم انشا الله

    1. ببخشید نظر به اینکه خیلی از نشونه های واضح در قرآن داریم که مثلا :

      (( زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ …)) مثلا به نظر شما برای خدا بین چدن و طلا فرقی داره ؟!؟!
      یعنی هرکی در معاملاتش طلا داشته باشه با ارزشتره یا اگه پشتوانه پولش طلا بشه بیشتر می ارزه؟؟؟

      یا مثلا خدایی که به داوود آهن میده و میگه :
      ((وَلَقَدْ آتَيْنَا دَاوُودَ مِنَّا فَضْلًا يَا جِبَالُ أَوِّبِي مَعَهُ وَالطَّيْرَ وَأَلَنَّا لَهُ الْحَدِيدَ ))

      به نظرشما الان حضرت داوود پیش خدا بی ارزش بوده که خدا بهش آهن داده یا نکنه خدا متوجه نشده که طلا بهتره و ارزشش بیشتره ؟؟؟

      اینکه همه مردم دنیا فکر میکنن چون طلا زرده پس ارزشش بیشتره فقط فکر میکنن سرکارخانوم!!!
      واینکه باز اگر شما شنیدی که طلا و نقره در معاملات جهانی ممنوع شده شما مطمئن باشید دلیلش ضرر کردن سرمایه دارها نبوده که بگیم جلوشو گرفتن که خودشون سود کنن ….به فرض شما همه طلاهای دنیا رو داشته باش… تاوقتی که پیش خودته و جایی انحصارش کرده باشی که سودی براتون نداره…. زمانی سود داره که همه مردم جذب زرق و برقش بشن و اصطلاحا جو بگیرشون و توهم بزنن این گوساله طلایی همون خداست (!) … اونجاست که یه توهم و کج فهمی سود هنگفتی سرازیر جیب های حضرات میکنه …!!! پس مطمئنن دلیل ممنوعیت طلا و نقره خود طلا و نقره نیست … بلکه دلیلش قطعا وجود نداشتن طلا و نقره به میزان معاملات جهانی هست!!!

      بله درست خوندین چون: چنین حجمی از طلا و نقره وجود نداره !!!….

      اصلا به فرض محال هم که این طلایی که فرمودین باشه … خوب مثلا بنده که یه مرد هستم راه بیفتم تو خیابون و سکه طلا بزارم جیبم ؟؟؟ … یا نکنه قراره سکه های طلا رو گردنبند درست کنن بندازن گردن مردها که دزد جیباشونو نزنه؟؟؟ …

      به قوله : چه سحری بالاتر از این که خودش باطل و سحره ؟؟؟ ساحر زیاد دیدم … کیمیا میدونستن … هیمیاو لیمیا و سیمیا میدونستنن … قلندروسلندر … ولی این دل رو که کسی نمیتونه کیمیا کنه ؟!؟! میتونه ؟؟؟ یا شما میتونی ؟؟؟
      به خدا که اگه کسی بتونه دل مرده رو زنده کنه !!! مگه خودش !!!

      بازم به قول غیاث الدین کاشی :
      سحر مس وجودمون رو زهر کرد !!!
      ایــنــه !!!