با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بازیکن مسلمان تیم انگلیسی از پوشیدن لباس با تبلیغات ربا امتناع کرد

بازیکن مسلمان تیم انگلیسی از پوشیدن لباس با تبلیغات ربا امتناع کرد

به نقل از پایگاه خبری “On Islam”، بازیکن مسلمان و سرشناس تیم فوتبال نیوکاسل انگلیس پس از ماه ها کشمکش با سران باشگاه اعلام کرد که حاضر نیست لباس ورزشی جدید این باشگاه را که تبلیغ یک شرکت وام دهنده ربوی بر روی آن درج شده است، بر تن کند.

feredrick kanote روزنامه انگلیسی دیلی میرور در یک خبر اختصاصی نوشت: پاپیس سیسه، بازیکن مسلمان تیم نیوکاسل، مخالف پوشیدن پیراهنی است که تبلیغ شرکت ربوی “ونگا” بر روی آن نقش بسته است؛ این بازیکن سنگالی مقامات باشگاه را نیز در جریان دلایل و اعتقادات مذهبی خود قرار داده است.

تیم فوتبال نیوکاسل انگلیس ماه اکتبر سال میلادی گذشته اعلام کرد که یک قرارداد چهارساله 24 میلیون دلاری با شرکت اعتباری “ونگا”، که وام های ربوی کوتاه مدت به مشتریان خود ارائه می کند، امضا کرد؛ به دنبال اعلام این خبر موجی از انتقادات از سوی گروه های مختلف به سوی این باشگاه سرازیر شد.

طبق قرارداد منعقد شده، چنان چه هر کدام از طرفداران نیوکاسل پیراهن جدید این تیم را به طور نسیه از سایت شرکت ربوی “ونگا” خریداری کنند باید پس از یک ماه و با بهره ای 2/4 درصدی کل مبلغ آن را به این شرکت پرداخت کنند. قرارداد تیم نیوکاسل با یک شرکت ربوی علاوه بر بازیکنان مسلمان این تیم انتقاد سایر فعالان ورزشی انگلیس را نیز به دنبال داشته است. امتناع بازیکنان مسلمان یک تیم فوتبال از پوشیدن پیراهن ورزشی که تبلیغ ربا بر روی آن درج شده است پیش از این نیز سابقه داشته است. فردریک کانوته، بازیکن مسلمان تیم سویل اسپانیا نیز از پوشیدن پیراهنی که تبلیغ شرکت قماربازی 888 بر روی آن قرار داشت خودداری کرد. باشگاه بولتون انگلیس نیز بر خلاف تیم نیوکاسل، زمانی که با اعتراض شدید هواداران خود مواجه شد قرارداد منعقد شده با یک شرکت تبلیغاتی ربوی را لغو کرده و اعلام کرد که این تصمیم را به دلیل واکنش های منفی هواداران و سیاستمداران اتخاذ کرده است. حدود 4 هزار و 500 نفر از هواداران تیم فوتبال بولتون در اعتراض به قرارداد تبلیغاتی این تیم که در تقابل با اصول اسلامی قرار داشت بیانیه ای امضا کرده بودند.

منبع: خبرگزاری رسا