با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

ربا از سیستم بانکی کشور باید ریشه کن شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت ریشه کن شدن ربا در جامعه و سیستم بانکی کشور گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و هدف گذاری مشخص این مشکل از سیستم بانکی کشور برطرف و ربا ریشه کن شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر پنج شنبه در دیدار با رایزنان فرهنگی که در کشورهای خارجی مشغول انجام وظیفه هستند، در سخنانی با اشاره به اهمیت کار رایزنان فرهنگی کشور ابراز داشت: رایزنان فرهنگی با توجه به اینکه با افکار و عقاید متفاوتی مواجه هستند باید سعی کنند با منطق و استدلال، معارف غنی اسلام را برای مردم دنیا تبیین کنند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی در همه عرصه ها حرف و ایده دارد گفت: مبانی اسلامی تامین کننده همه نیازهای بشری است و در عرصه های سیاسی، علمی، اقتصادی و اجتماعی احکام غنی و محکمی دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی از عهدنامه مالک اشتر که هم اکنون در سازمان ملل متحد نگهداری می شود به عنوان الگوی مدیریتی اسلام یاد کرد و افزود: در هیچ کجای دنیا چنین عهدنامه جامع و کاملی که دربرگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان باشد وجود ندارد.

وی همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیر واقعی در خصوص دین مبین اسلام ابراز داشت: برخی ها حدود تعیین شده در اسلام را در تضاد با کرامت و حقوق انسانی می دانند و معتقدند اجرای احکام اسلامی از جمله اجرای حد در حق متجاوزین نباید صورت بگیرد در حالی که خودشان انواع و اقسام جنایات را مرتکب می شوند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به ویژگی ها و شاخص های بانکداری از دیدگاه اسلام، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز در سیستم بانکی کشور ربا وجود دارد و نظام بانکی کشور صددرصد اسلامی نشده است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت ریشه کن شدن ربا در جامعه و سیستم بانکی کشور گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و هدف گذاری مشخص این مشکل از سیستم بانکی کشور برطرف و ربا ریشه کن شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با تبریک میلاد پیامبر(ص)، ولادت امام صادق(ع) و گرامی داشت هفته وحدت، ریشه مشکلات امت اسلام را در انحراف از مسیر تعیین شده توسط حضرت خاتم(ص) ارزیابی کرد و افزود: اگر امت اسلام به تاکیدات نبی اکرم(ع) جامه عمل می پوشاند امت اسلام اینقدر مشکل نداشت.

استاد حوزه علمیه قم فرهنگ را از جمله مهم ترین مسائل جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: بر اساس تعالیم و فرهنگ اسلامی نباید افرادی که در فکر تامین نیازهای خود هستند بر مردم مسلط باشند و حاکم اسلامی باید نبی، امام معصوم و یا ولی فقیه باشد.