با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بالانبردن سقف بدهی‌های دولت، اعتبار آمریکا را به خطر خواهد انداخت

بالانبردن سقف بدهی‌های دولت، اعتبار آمریکا را به خطر خواهد انداخت

جاکوب لیو، وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه هشدار داد تعلل کنگره در بالابردن به موقع سقف بدهی های دولت، وجهه و اعتبار آمریکا را در جهان به خطر خواهد انداخت.

وزیر خزانه داری آمریکا در سخنرانی خود در سان us-debt-cartoonفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا از اعضای کنگره خواست برای بالا بردن سقف بدهی های دولت به منظور جلوگیری از اعلام ورشکستگی کشور، تا آخرین لحظه منتظر نمانند و از همین حالا وارد عمل شوند. وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرد:« ما برای حل مشکل سقف بدهی های کشور، نمی توانیم تا آخرین لحظه دست روی دست بگذاریم و منتظر یک معجزه باشیم. ما نمی توانیم شاهد آن باشیم که به اعتبار و جایگاه کشور لطمه دیگری وارد شود.» جاکوب لیو تصریح کرد:« بسیار مهم است که بدانیم محدوده بدهی های دولت ربطی به هزینه های جدید ندارد بلکه مربوط به هزینه هایی است که کنگره پیش از این تصویب کرده است. خودداری کنگره از افزایش سقف بدهی های دولت، موجب پاک شدن صورت حساب های قبلی دولت یا هزینه های از پیش تصویب شده نخواهد شد بلکه پیامدهای بسیار بدی برای کل کشور به همراه خواهد داشت. زمانی که کنگره آمریکا اوایل سپتامبر آینده فعالیت خود را از سر بگیرد، نمایندگان کنگره و دولت آمریکا باید درباره تامین هزینه های عمومی تصمیم های مالی دشواری بگیرند و با افزایش سقف بدهی های عمومی از توقف فعالیت های دولت جلوگیری کنند. مه گذشته میزان بدهی های دولتی آمریکا به شانزده میلیارد و هفتصد میلیون دلار رسید و وزارت خزانه داری مجبور شد برای تامین هزینه برنامه ها و طرحهای دولت اوباما، تدابیری فوق العاده ای اتخاذ کند که اجرای آنها احتمالا تا از سرگیری فعالیت کنگره ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرد دیگر نباید اجازه دهیم مثل دو سال پیش مبارزه مالی میان کنگره و دولت از سر گرفته شود. دو سال پیش بحث و جدل طولانی درباره افزایش سقف بدهی های دولتی آمریکا این کشور را در آستانه اعلام ورشکستگی قرار داد.

منبع: واحد مرکزی خبر