با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
تحریف سخنان آیت‌الله زنده

تحریف سخنان آیت‌الله زنده

متاسفانه خبرگزاری فارس در اقدامی ناشایست تمامی نظرات ذیل مطلب نظر موسویان را حذف کرده و در یک مصاحبه اختصاصی به نفع بانک و بانکداری قضیه را فیصله داده است. متن نظر موسویان به شرح ذیل است:

سید عباس موسویان در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به نظر آیت الله جوادی آملی مبنی بر حرام بود دستمزد کارمند بانک ربوی، اظهارداشت: فرمایش ایشان درست است زیرا در اسلام معتقدیم دستمزد حلال تابع کار حلال است.

وی افزود: اگر کار حلال باشد، دستمزد حلال می‌شود و اگر کار حرام باشد دستمزد حاصل از آن هم حرام خواهد بود.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با ذکر مثالی در این باره، گفت: اگر فردی کارگر مغازه مشروب‌فروشی باشد، ممکن است خودش مشروب نخورد و فقط در آنجا کار کند، به دلیل اینکه مشروب فروشی حرام است، دستمزد به دست آمده هم حرام است.

موسویان تصریح کرد: بنابراین اگر بانک معاملات ربوی انجام دهد، دستمزد کارمند آن بانک هم ربوی است اما آیت الله جوادی آملی نگفتند بانک‌ها ما بانک‌های ربوی هستند بلکه عنوان کردند اگر بانک ربوی باشد، درآمد کارمند بانک هم حرام است.

وی با تاکید بر اینکه نباید این مساله خلط شده و اینگونه وانمود شود که نظر ایشان حرام بود درآمد کارمندان بانک‌های کشور است، اظهارداشت: فرمایش ایشان یک هشدار به نظام بانکی است که اگر بانک‌ها معاملات ربوی انجام دهند، دستمزد کارمندان بانک را هم حرام خواهد کرد.

واکنش شما به این تحریف آشکار چیست؟

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. این عضو شورای فقهی بانک(رباخانه) مرکزی اگر راست می گویند از معارف و فقه پویا!!! خویش کمک گرفته و لیست بانکهایی که در ایران ربا نمی خورند را اعلام نماید تا ما هم به فقاهت والا و بلند مرتبه ایشان پی ببریم!!!

  2. وقتی که یه روحانی این طور در صدد تحریف یک هم لباسی بر بیاد واقعا می تونیم چی بگیم ؟!!!
    فقط آدم مطمئن میشه که ربا تاثیر بسیار زیادی در افراد خواهد داشت.

  3. خب خود این آقا هم داره از همین نظام بانکی حقوق می گیره پس از کسی که مالش حرامه چه انتظاری دارید.

  4. هدف اصلی در اصلاح نظام بانکی کاهش سود سپرده های بانکی است(هدف تنهاکاهش سود تسهیلات نیست که بعضی تصور می کنند با یارانه دولتی می توانند این هدف را تامین کنند)هدف اصلی در اصلاح نظام بانکی کاهش سود سپرده های بانکی است تا صاحبان سرمایه خود مدیریت سرمایه خود را بدست گیرند و سود بدون زحمت و کار و تولید و ریسک و مالیات دریافت نکنند،تا بهره وری و بخش خصوصی تقویت شود،تا هزینه های دولت کم و درآمدهای دولت زیاد شود،اگر اقتصاد اسلامی به معنایی واقعی اجرا شود نیازمند و فقیری وجود نخواهد داشت که نیاز به وام حتی وام قرض الحسنه داشته باشد.اجرای اقتصاد اسلامی پیچیده نیست البته بعضی پیچیده می کنند.

    همانطور که پرداخت مستقیم یارانه تببلی و راحت طلبی به دنبال دارد پرداخت سود بانکی هم )سود بدون ریسک و ضرر و بدون استرس و بدون فعالیت وبدون پرداخت مالیات) تنبلی و مفت خواری و راحت طلبی،افزایش هزینه تولید و کاهش تولید(تورم)و رکود و بی کاری و کسر بودجه و خام فروشی و وابستگی و باج دادن و امتیاز دادن و عقب نشینی وعقب ماندگی و خواری و ذلت به دنبال دارد.

    پول باید در حسابهای جاری در گردش باشد اگر سرمایه های مردم فقط در حسابهای جاری فعال باشند و بانکها فقط حساب جاری افتتاح کنند دلالی،واسطه گری بانکها و ربا خواری ریشه کن خواهد شد و صاحبان سرمایه،خود مدیریت سرمایه های خود را به دست خواهند گرفت (البته با کمک جوانان تحصیل کرده،متخصص و جویای کار)در واقع به شکل خودکار بهره وری، اشتغال،تولید و بخش خصوصی تقویت می شود، در اینصورت نیاز به وام حتی وام قرض الحسنه به شدت کاهش خواهد یافت.اگر اقتصاد اسلامی به معنایی واقعی اجرا شود نیازمند و فقیری وجود نخواهد داشت که نیاز به وام حتی وام قرض الحسنه داشته باشد.اجرای اقتصاد اسلامی پیچیده نیست البته بعضی پیچیده می کنند،کافی است که فقط سود بانکی ریشه کن شود،ریشه کن شدن سود بانکی نیاز به مقاومت و ایستادگی مداوم و خستگی ناپذیر دارد،مقاومت در برابر زیاده خواهان،اینجاست که اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می کند.بهترین شیوه مقاومت استفاده از روش علامه طهرانی است یعنی استفاده نکردن از وام های بانکی.
    علامه طهرانی:”سرچهارراه لبو بفروشید اما از بانک وام نگیرید”
    http://www.shia-news.com/fa/news/101907/%D8%B3%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%84%D8%A8%D9%88-%D8%A8%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%88%D8%A7%D9%85-%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF
    در کشوری مثل چین سیاست های اقتصادی کاملا هماهنگ اجرا می شود و با کوچکترین ناهماهنگی و اخلال برخورد جدی می شود.

    تنها راه اصلاح وضعیت اقتصادی کشور در وهله نخست مقاومت و ایستادگی و فداکاری در برابر زیاده خواهان داخلی و در مرحله بعد مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهان خارجی است(مفهوم اقتصاد مقاومتی ایستادگی در برابر استکبار جهانی است)اجرای اقتصاد اسلامی نیاز به فداکاری دارد،زیاده خواهان(استکبار جهانی)علم،منطق،عقلانیت،عدالت،انصاف،رحم و شفقت و محبت را به سخره می گیرند و تنها راه مقابله، مبارزه و روشنگری هوشمندانه و خستگی ناپذیر ،مداوم و بدون وقفه است.
    http://ar-rafiee.mihanblog.com/post/1027

  5. یه روزی بالاخره این سیستم ربوی رو برمیچینیم انشاالله
    سیستمی که برکت رو از خونه ها برده
    خدا لعنت کند ماله کشان را!!!!!!

    1. سلام لطفا با ایمیل ما در ارتباط باشید تا به رسم یادبود لوح تقدیری تقدیم شما مجاهد واقعی شود

  6. اکثر مردم گرفتار این بانک های ربوی شده اند و انگار توان رها شدن ندارند، مردم باید بدانند که کسانی هستند که از دل دین مبین اسلام مدل های سالم و اسلامی می توانند ارائه دهند، این بانک ها از پیش از انقلاب باقی مانده اند و مردم تصور می کنند محصول جمهوری اسلامی هستند. آنهایی که در مقابل نظرات و فتاوای این بزرگان می ایسنتد و مخالفت می کنند خود بیشتر از همه وام دار سیستم بانکی و رانت ها و … هستند که نمونه هایشان در اطراف مان فراوان است!
    تا آن زمان که جان در بدن داریم برای انقلاب اقتصادی از حرکت نمی ایستیم!
    لبیک به آیت الله جوادی آملی و همه مراجع و بزرگان….خداوند طول عمر با عزت به همه شان عنایت کند

  7. خب خب خب متاسفم براى سينماگران خفته، كجان اين سينماگرايى كه بتونند از اين ماجراها فيلم بسازند، سريال بسازند، كجايند قشر فرهنگى جامعه؟؟؟ اين نويسنده هاى ما كجايند كه از اين ماجراهايى خبرگزارى ها رو كثافت گرفته محض رضاى خدا يه كتاب بنويسند. مرده اند؟؟؟ قرآن يه عبارتى داره و بارها هم تكرار اين افراد شعور ندارند؛ شعور ندارند. بله ماجرايى كه داريم ميبينينم اينه كه داره يه نسل بى شعور ميره جلو … نتيجه؟؟؟؟ من درگيرم ٧٠ ميليون نفر هم درگيرم يه فيلم سريال نمى تونند بسازند بره روى انتن واقعاااااا

  8. البته این تحریف مثله خیلی تحریفایه دیگه تو این مملکت غلطه ما مردمم میدونیم ولی حوصله بیان نداریم چون همه جایه این مملکت پره از تحریف

  9. الان کارمند چه کار کنه بی کار بشه که یه روزیی تقی به توقی بخوره که بانکا حلال کار کنن آقا زندگی خرج داره برید مسعولینو ارشاد کنید به مردم بدبخت چه ککار دارید این آش دستپخت مسعولینه

    1. شما لطف کن ازکارمندی کارگری جارو کشی آبدارچی حمالی و…… بانک دست بکش و به کسانی که به جنگ با خدا رفتند کمک نکن!!!
      بانک (ربا خانه) و بورس (قمارخانه) بیمه (شرطبند خانه)به خاطر وجود کارمندانش(سربازانش) سر پا وایستاده و با خدا علنا جنگ راه انداخته اند!
      آنقدر با کسانی که زنا با مادران را ترویج می کنند همکار و نوکرشان نشو!
      لطفا!
      هر کسی را در گور خویش گذارند

  10. باسلام چون همه مابه نوعی به دام ربا گرفتارشده ایم تحریفات آیات عظام راتفسیرمی پنداریم واین ازبهترین هنرنمایی مادرتجارت به نهع می باشدلازم به ذکراست پس فتوای مراجع درموردربوی بودن سودبانکی اذهان عمومی خواستاراین بودندکه بایدامام جامعه حکم بدهدتاماقبول کنیم ولی به نظرحقیراگرخودامام زمان (عج)هم بیایدازاواطاعت نمی کنندوخواستاراین می شوندکه بایدخودخدابیایدتااطاعت کنیم خیلی جالبه چه به موقع همه ولایت پذیرمیشن

  11. میترسم یکی از دلایلی که مردم زیاد جرات ابراز برائت از این نظام بانکی که خود هر روز از آن مینالند را ندارند این باشد که توسط همین وام های ربوی شکمهایشان از حرام پر شده … بی برکت بودن وام بانک ها خود سندیست که هر کسی با هر تفکری آن را لمس کرده و با برکت بودن وام های قرض الحسنه زیر 4 درصد هم همینطور .. بنده 100 تومن ماهیانه وام ازدواجم جور نمیشد یکیش بخاطر همین دیرکرد حرام که بهش میخورد ولی یک میلیون قسط قرض الحسنه مردمی که سه چهار ساله گرفتم براحتی جور میشه … و این یعنی خدا کمک میکنه اگه ما خود به جنگ با اون نرویم

  12. این بیچاره ها فکر میکنن هر نهادی که داخل جمهوری اسلامی باشه، پاک و منزهه و نباید اون رو تخریب کرد چون موجب تضعیف نظام میشه. متوجه نیستن بانک و سیاستهای پولی هر رژیمی رو به سمت متلاشی شدن میبرن.
    البته طبیعیه این موج جدید انقلاب که دنبال تجدیدنظر در ساحت اقتصاده، با مقاومت انقلابیهای سنتی و محافظه کار رو به رو بشه.

  13. والا خدا به حضرت ایت الله جوادی املی عمر با عزت بدن،بالاخره یه روزی در برابر ایندبان ها باید ایستاد و لازم کسی عهده دار این پرچم انقلاب اقتصادی باشهندگی بدون بانک ربوی

  14. بانکای ایرانی بدتر از بانکای خارجی هستن حرفای آیت الله جوادی مشخص بود اقای موسویان چن وقت پیش گفت شورای فقهی نمادین هست یه سال و نیم تشکیل جلسه نداده حالا چی شده اقای موسویان اومده واسه ماله کشی

  15. کثافت وقتی خبرگزاری ها و رسانه های کشورو بگیره همین میشه دیگه

  16. اصلا معلوم هست تو این خبرگزاری چه خبره؟ ناسلامتی مرتبط با مراکز انقلابی است. این اقدامات رو توی این خبرگزاری کی رقم میزنه؟ باید رسیدگی بشه..

  17. ما تا آخرین نفس با ربا مبارزه میکنیم و حمایت خود را از آیت الله جوادی آملی اعلام میکنیم.