با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

امام‌ جمعه موقت شیراز: بزرگترین مانع اقتصاد مقاومتی سیستم ربوی بانک‌ها است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی بعد از ظهر امروز در نشست هفتگی جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: در فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب اصول لازم برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی بیان‌شده و با توجه به این اصول، سیستم بانکی ربوی بزرگ‌ترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: بررسی میدانی مراکز تولیدی استان فارس از سال 60 نشان می‌دهد 80 درصد این مراکز بر اثر فشار بانک‌ها تعطیل‌شده‌اند.

 

امام‌ جمعه موقت شیراز ادامه داد: بزرگ‌ترین مرکز تولید و کشت صنعت استان فارس در دشت مرغاب که «یک و یک» جزئی از آن بود زمانی 10 یا 20 میلیارد تومان وام گرفته و اکنون بانک 120 میلیارد تومان از وی مطالبه می‌کند و حتی خانه مسکونی صاحب واحد تولیدی را مصادره کرده و سه استاندار نتوانسته‌اند این مسئله را حل کنند.

 

وی اضافه کرد: مسئله بانک‌ها استانی نیست و در این زمینه باید نامه‌ای به رئیس‌جمهور و معاونان ایشان نگاشته شود که این مشکل را حل کنند چون در شرایط فعلی تأمین نقدینگی تولید از بانک به معنای پذیرش وام با بهره‌های کذایی و سودهای آن‌چنانی و نابودی تولید است.

 

رضوی خاطرنشان کرد: در استان فارس نیز مسئولان زیاد صحبت می‌کنند و شعار می‌دهند اما ضعف مدیریتی و گاه نفوذ افراد فاسد در مراکز مدیریتی باعث شده که روز به روز بیکاری و رکود اقتصادی بیشتر شود و در این راستا و برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، ابتدا باید بانک‌ها اصلاح شوند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو