با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
تیتر کیهان برخلاف امنیت ملی است یا ربای بانکی و فسادهای اقتصادی؟

تیتر کیهان برخلاف امنیت ملی است یا ربای بانکی و فسادهای اقتصادی؟

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از تابش کوثر؛ متن یادداشت سردبیر رسانه تابش کوثر به شرح ذیل است

بر اساس درس قرآن کریم مبنی بر اینکه در برابر هجوم تهمت ها و تفسیرهای ناروا ، حمایت های صحیح و همه جانبه ضرورت دارد  وظیفه خود دانستم در این وجیزه نکاتی را درباره توقیف روزنامه کیهان متذکر شوم :  

– پس از پاسخ موشکی یمن به حملات عربستان و هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی ریاض توسط  «برکان -2-اچ» ارتش یمن، روزنامه کیهان در گزارشی تیتر نخست  خود را به این ماجرا اختصاص داد که به دلیل انتخاب این تیتر “شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی” از هیئت نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت و سپس دادستانی تهران بر اساس شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مبنی بر اقدام روزنامه کیهان بر خلاف سیاست‌های اصولی و بیّن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه‌ای، این روزنامه را برای دو روز شنبه و یکشنبه توقیف کرد.

این در حالی است که روزنامه کیهان تیتر صفحه نخست خود  را بر اساس تهدیدها و وعده‌های پیشین انصارالله خطاب به عربستان سعودی و امارات انتخاب کرد آنجا که  سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی روز پنجشنبه 23 شهریور سال جاری به تشریح اوضاع جنگ پرداخت و وعده داد عربستان و امارات به زودی ضربات موشکی دردناکی از مبارزان یمنی خواهند خورد.

رهبر انصارالله یمن در این سخنرانی تاکید کرد  که به پیشرفت چشمگیری در زمینه موشکی رسیده‎ایم و شرکت‎های سرمایه‎گذار در امارات نباید این کشور را کشوری امن به شمار بیاورند، چون امارات در تیررس موشک‎های ما است.

– در نتیجه  تیتر  کیهان بر اساس گزارشی مستند از تهدیدها و وعده‌های پیشین انصارالله خطاب به عربستان سعودی و امارات است و جای تعجب دارد چطور بعضی ها آن را تایید کننده اتهامات علیه ایران مبنی بر دست داشتن در حمله موشکی به عربستان سعودی تصور کردند یا مخالف منافع و مصالح ملی دانستند !

پر واضح است که این ادعای مضحک مقامات عربستانی برای فرار از غافلگیری ریاض و ترس اماراتی ها از ادامه حملات موشکی یمن است و خود آنها هم بهتر از دیگران می دانند که عربستان قادر به جنگ با ایران نیست همچنان که هنوز نتوانسته از  جنگ دو ساله یمن خارج شود .  

در اینجا گفتنی است که  محمد بن سلمان ولیعهد جوان عربستان با مشکلات داخلی و نارضایتی مردم از   گرفتاری جنگ یمن و شاهزادگانی که یکی پس از دیگری  دستگیر می شوند دست و پنجه نرم می کند  و اگر بخاطر ناپختگی هم بخواهد اقدامی کند عملا وارد این کارزار اشفته نمی شود و مجبور است فقط  تهدید کند زیرا سگی که واق واق می‌کند گاز نمی‌گیرد .

-در حالی  که مجامع بین‌المللی اعلام کردند در  هر 10 دقیقه یک کودک یمنی بر اثر بمباران یا بیماری و سوءتغذیه ناشی از جنگ جان خود را از دست می‌دهد و 18 میلیون نفر از جمعیت 24 میلیونی یمن در گرسنگی شدیدی هستند آیا حمایت از این اقدام مهم انصارا لله یمن  اقدامی نادرست است ؟

آیا تیتر مستند روزنامه کیهان امنیت ملی ما را به خطر انداخته یا مسئله  فساد وحشتناک اداری و اقتصادی ، پدیده  آقازادگی و حقوق های نجومی ، ربا و دیرکرد بانکی ؟  ربایی که از مصادیق جنگ با خداست و امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه را بر هم می‌زند.آیا بهتر نیست شورای عالی امنیت ملی با قاطعیت به این موضوعات ورود کند؟
 
محمد میراحمدیان

و الحمد لله رب العالمین

تابش کوثر