با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کرمان: نباید نظام مناسبات اقتصادی ما ربوی باشد

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کرمان: نباید نظام مناسبات اقتصادی ما ربوی باشد

حجت الاسلام”انجم شعاع” عصر امروز 5 تیرماه در نشست علماء و روحانیون با استاندار کرمان با موضوع فرهنگ و اقتصاد مقاومتی با تقدیر از اقدامات استاندار کرمان در راستای توسعه استان و ایده مثلث توسعه اقتصادی اظهار کرد: با تشکیل تیم پژوهشی، کار را در حوزه اقتصاد مقاومتی با این هدف که اقتصاد مقاومتی دچار تعبیر نسبت به فضاهای روزمرگی نشود، آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به لزوم تبیین الزامات اعتقادی و ارزشی برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: باید اصول اعتقادی امام و رهبری در اقتصاد جاری شود.

انجم شعاع تصریح کرد: اصل پرهیز از ساخت اقتصاد کشور بر مبنای ربا برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهم است و نباید نظام مناسبات اقتصادی ما ربوی باشد.

وی با اشاره به تفاوت بار معنایی کلمات و اصلاحات مقام معظم رهبری در بحث های اقتصادی و سایر موارد بیان کرد: باید بین ادبیات اقتصاد مقاومتی و ادبیات اقتصاد سرمایه داری تفاوت قائل شویم و باید در تولید ثروت، ارزش پول ملی و قدرت خرید روی پای خود ایستاد.

انجم شعاع بیان کرد: باید منافع مردم یکی از اصول اقتصادی جمهوری اسلامی باشد و باید مراقب بود که گرفتار خصوصی سازی سرمایه داری نشویم.

معاون حوزه علمیه کرمان با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان گفت: مثلث توسعه اقتصادی نیز نباید دچار گفت و گوهای روزمره و گفتمان سرمایه داری شود، و این مدل، دغدغه خوبی در زمینه حضور روحانیت است و نباید فقط در سطح یکسری تعاملات سیاسی متوقف شود.

وی افزود: اگر می خواهیم مشکلات کار، تولید و اشتغال را حل کنیم، تعاملات سیاسی پاسخگو نیست و باید راه حل علمی را براساس اقتصاد اسلامی و مقاومتی پیدا و عملی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/