با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نماینده اسلام آباد غرب: ربا خواری به شکل رسمی توسط بانک ها صورت می‌گیرد

نماینده اسلام آباد غرب: ربا خواری به شکل رسمی توسط بانک ها صورت می‌گیرد

تأکید می کنم که ربا خوار ترین بانک های دنیا، بانک های ایرانی هستند؛ در مملکتی که بیش از سایر کشورها، شعار اقتصاد اسلامی سر داده می شود، ربا خواری به شکل رسمی توسط بانک ها صورت می گیرد؛ هم سود، هم جریمه سود و…

 

حشمت الله فلاحت پیشه، در خصوص اولویت های مجلس دهم گفت: مجلس دهم با یک آزمون جدی به نام اقتصاد مقاومتی مواجه است؛ بویژه اینکه در سالی کار خود را شروع می کند که از سوی مقام معظم رهبری، سال همراهی و تطابق حرف و عمل نامگذاری شده است. امروز از مهم ترین مشکلاتی که کشور با آن روبرو است، مشکلات اقتصادی است که در هر حوزه، تعریف خاص خودش را دارد؛ به عنوان مثال در حوزه جوانان، مشکل بیکاری را داریم، در حوزه خانواده مشکل سبد خانواده و فقری که وجود دارد، در حوزه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بحران رکود وجود دارد و در حوزه اقتصاد بین المللی نیز موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی.

وی با بیان اینکه در حوزه های یاد شده، مجلس باید از دو کانال نظارت و قانونگذاری وارد عمل شود، اظهار داشت: امروز دیگر بهانه ای به اسم تحریم وجود ندارد و اینکه ما تحریم را علت مشکلات بدانیم، صرفاً یک بهانه است و مشکلات به حوزه مدیریتی برمی گردد.

منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم ادامه داد: مجلس دهم باید کمک کند تا چند اقدام اساسی صورت بگیرد؛ ابتدا اینکه هنوز در اقتصاد ایران فساد- چه فساد پنهان، چه آشکار- وجود دارد؛ بنده کاری به فساد پنهان ندارم، که در خصوص آن سخنان زیاد صحبت شده؛ ولی در خصوص فساد آشکار، که از اقتصاد دولتی بر می خیزد؛ معتقدم که هنوز مقاومت های جدی مبنی بر پایان دادن به اقتصاد دولتی وجود دارد؛ این مقاومت ها عمدتاً از ناحیه کسانی صورت می گیرد که اشراف ثروتمندِ دولتی هستند و به رانت دولتی دسترسی دارند. این افراد در هیئت مدیره ها، سهام ها و… صاحب نقش هستند و اعضای خانواده و باندهای خودشان را در شرکت های دولتی مشغول کرده اند.

وی، مؤظف کردن دولت به اجرای اصلاحات اصل 44 قانون اساسی را یکی دیگر از وظایف دولت دهم دانست و به موضوع بانکداری در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه بانک ها در ایران، خلاف قوانین اسلامی عمل می کنند و تأکید می کنم که ربا خوار ترین بانک های دنیا، بانک های ایرانی هستند؛ در مملکتی که بیش از سایر کشورها، شعار اقتصاد اسلامی سر داده می شود، ربا خواری به شکل رسمی توسط بانک ها صورت می گیرد؛ هم سود، هم جریمه سود و… به نظر بنده، اگر دشمنان جمهوری اسلامی جمع شوند تا راهبرد اقتصادی برای ورشکستگی ایران تعریف کنند، به اندازه بانک های داخلی که به رباخواری روی آورده اند نمی توانند به اقتصاد ایران لطمه بزنند؛ اینها مسائلی است که مجلس آینده حتماً باید به آنها بپردازد.

فلاحت پیشه، در خصوص ارتباط مجلس با دولت، ترکیب نمایندگان مجلس دهم را شامل سه گانۀ اصلولگرا- اصلاح طلب – مستقل؛ دانست و تصریح کرد: روابطی که این سه ترکیب باید با دولت داشته باشند، باید مبتنی بر سازندگی باشد؛ یعنی اگر انتقادی صورت می گیرد یا اثبات و تأییدی شکل می گیرد، حتماً باید در راستای سازندگی باشد؛ آنهایی که نقد می کنند، دنبال تخریب نباشند و آنهایی هم که تأیید می کنند، سیاست های اشتباه و کم کاری های دولت را تأیید نکنند؛ این لازمۀ کار مجلس آینده است.

منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم در پاسخ به سؤال خبرنگار نما ، در خصوص وظیفۀ مجلس دهم در قبال برجام، خاطرنشان کرد: در مجلس سه تا قانون در ارتباط با موضوع هسته ای وجود دارد؛ دو قانون آن مربوط به مجلس هفتم است که عبارتند از؛ الزام دولت به تکمیل چرخۀ سوخت هسته ای و قانون الزام دولت در پایان دادن به اجرای داوطلبانۀ پروتکل الحاقی، در صورت ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت. مجلس نهم نیز قانونی را تحت عنوان ضرورت هم وزنی و همسویی داده ها و ستانده ها در خصوص برجام به تصویب رسانده است. مجلس در این راستا باید به گونه ای عمل کند که ضمن تقویت چانه زنی دولت، در عین حال مانع از این بشود که باج خواهی آمریکایی ها مانع احقاق حق ملت ایران شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نما

انتهای پیام/