با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

وجوب قتل رباخوار

پیامبر(ص):

«من اخذ الربا وجب علیه القتل و کل من اربی وجب علیه القتل»
«هرکس ربا بگیرد، کشتنش واجب است و تمامی ربا دهندگان نیز باید کشته شوند».

  علی بم ابراهیم قمی، تفسیر قمی، جلد ۱، قم: مؤسسه دارالکتاب، جلد ۱، ۱۴۰۴ ق.، ص ۹۳.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. تمام این حرفها که در مورد بانک و پول که میزنیم یا میزنن درست …!
    ولی واقعا … یا بهتر بگم حقیقتا ربا و رباخوار فقط به مفاهیمی که ما مثه بانک و نزول و خلق پول و مسائل اقتصادی که میشناسیم اطلاق میشه ؟

    منظورم اینه که هیچ تضمینی نداریم که اگه همه بانک ها امروز جمع بشن بازهم بهره کشی و ربا خواری در اشکال دیگه تموم نشده باشه …
    یا به عبارتی همیشه ته دلم یه چیزی بهم میگه
    ربا و بهره و نزول رو توی وجود خودت هم پیدا کن …
    یا حداقل بگرد که مبادا حکم کشته شدن درمورد خودت صادق باشه
    یا بدتر از همه مثه کسی که نمیدونه نباش که با خدا جنگ میکنه و فکرمیکنه راهش درسته …!

    خلاصه که میترسم به قول مرحوم پناهی:
    دنیا را بغل گرفتیم … گفتند امن است … با ما کاری ندارد…
    خوابمان برد… بیدار که شدیم … دیدیم آبستن تمام دردهایش شده ایم !

    براهمین واقعا میترسم گه آخرش من این وسط به جای دنیاخانوم آبستن درد شده باشم!
    من سحر بوده باشم !…

    وبه قول و مصداق دیالوگی از فیلم غیاث الدین کاشانی : سحر مس وجودمون رو زهر کرد… !
    وگرنه درس اقتصاد و پول هم برا همه ما بهونه بود ..
    چون هیچ پیچوندن و هیچ خوردنی تو دنیا از رباخوردن به سبک اقتصادی ساده تر نیست ..
    و هیچ راهی ساده تر از ربای اقتصادی نیست که ابلیس آدم رو به این سادگی هلاک کنه!
    سختی تو معمای رباخواری اقتصادی و پیداکردن جوابش نیست …
    سختی تو نخوردنه هست که گشنگی بکشی تا مطمئن بشی که چیزی میخوری ربانیست!
    سختی پیدا کردن ربای واقعی هست نه ربای اقتصادی که تو اعداد و کاغذهاییه که وجودندارن!

    http://6ort.com/jamshid

  2. اگر قانون اساسی را ببینیم نوشته در ذیل قانون اساسی نوشته ربا بین زن و شوهر و فرزند و پدر ایرادی ندارد و فقه دانان این حدیث را میگویند که امام رضا روایت ست که ربای بین پدر و فرزند ایراد ندارد اگر فقه دان میگوید این حدیث را هم قبول باید داشته باشد که یک درهم ربا برابر با ۷۰ بار زنا با محارم داخل خانه کعبه یه حساب سر انگشتی که زنای محارم حکمش حدودا قتل ست را در ۷۰ ضرب کنی و در حکم گناه و حرمت گناه در داخل خانه کعبه ضرب کنی حدود چند بار قتل یک انسان میشه حداقل مطلبست که معمولا ربا خوار برای یک درهم به کسی ربا نمیدهد و ربا نمیکند کاری را مخصوص بانک های الان که خدا تومن دیرکرد و غیره میگرند که بنظر یک ادم عادی باریاضیات بیش از یک بار قتل حکم یک ربا دهنده ست به قول فیلسوف غربی میگه ربا مثل طاعونه به جون اقتصاد جامعه مییافته تا انجا را فلج نکنه پولدار پولدارتر و فقیر را فقیرتر نکنه ول نمیکنه

  3. بنده روی صحت این حدیث شک دارم چرا که اگه این گونه بودخداوند متعال حکمش را حتمادر قرآن میاورد . درست است که حرف پیامبر حرف خداست ولی مگر همه حکم های قتل در قرآن نیامده مثل قصاص، مثل لواط گری، مثل مسلمان کافر شده و …

    1. خیر، تمام حدود الهی در قرآن ذکر نشده مانند مسایل مستحدثه که گاها منجر به فتوای اعدام می شود اما نه تنها در قرآن نیامده بلکه در روایات تیز بطور مستقیم بدان اشاره نشده، لطفا برای اطلاع دقیق تر از مباحث و گرفتن پاسخ دقیق به سایت مرکز ملّی پاسخگویی مراجعه کنید
      pasokhgoo.ir
      http://09640.ir