با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت اللّه حسینی مازندرانی: رباخواری در حال افزایش است

آیت اللّه حسینی مازندرانی: رباخواری در حال افزایش است

آیت الله حسینی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) واقع در شهرری شامگاه دوشنبه 25 خرداد در ویژه برنامه بزرگ «بر آستان جانان» که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به ارزش کسب رزق حلال، گفت: پروردگار متعال در آیاتی از قرآن کریم فرزند و مال را فتنه، و در آیاتی دیگر، زینت دنیا و آخرت معرفی کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مال و فرزند زمانی فتنه می‌شوند که مال حرام و فرزند ناصالح باشد، و زمانی زینت است که مال حلال و فرزند صالح و سالم باشد.

این استاد اخلاق با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه یکی از سوالات در روز قیامت، درباره نحوه کسب مال است، عنوان کرد: کسب رزق و روزی حلال اثر دارد برای اینکه انسان زبان و قلب پاک داشته باشد، بنابراین انسان باید سعی کند اموالش پاک و از ممر حلال باشد، چرا که روز قیامت باید در قبال همه اعمال خود از جمله چگونگی کسب رزق و روزی، پاسخگو باشد.

آیت الله مازندرانی افزود: شخصی بدون اجازه از چوب درختی، خلالی برای پاک کردن دندان هایش کند، نقل شده که روز قیامت به اندازه همین خلال محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به داستان درباره کیفیت کسب رزق و روزی، اظهار داشت: هر نوع حرام‌خواری حتی به مقدار کم آن اثر وضعی خود را دارد، زمانی خانمی باردار، هنگام عبور از کنار باغی، اناری بدون اجازه صاحبش کنده و تناول می‌کند که بعدها اثر آن را در وجود فرزندش به شکل دزدی مشاهده می‌کند، این عمل فرزند نشان دهنده اثر وضعی عمل او است.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع)، افزود: انسان باید دقت کافی در اعمال و رفتار خود داشته باشد و برای کسب مال از راه حلال اقدام کند، مال پاک و حلال موجب پاکی قلب و استجابت دعا می شود.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) در پایان با اشاره به افزایش حقوق نجومی برخی مدیران، خاطرنشان کرد: متاسفانه کلاه برداری، دزدی، رباخواری و کسب مال حرام نیز افزایش یافته است و باید جلوی آن گرفته شود.

بنابراین گزارش برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم، تجلیل از خانواده شهدا، برپایی غرفه های سلامت و … از مهم ترین برنامه های مراسم بر آستان جانان بود که با استقبال گسترده فضلا، طلاب و مردم روبرو شد.

همچنین در این مراسم قاری بین المللی قرآن کریم ، استاد سبزعلی با لحنی زیبا و جذاب، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.

شایان ذکر است که این مراسم به همت حوزه علمیه و مسجد امام حسین (ع)، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و فرهنگسرای ولا در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار شد.

منبع: خبرگزرای شبستان

انتهای پیام/