با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه کرج: توسط برخی دستگاه ها، بذر ربا در جامعه پاشیده می‌شود

امام جمعه کرج: توسط برخی دستگاه ها، بذر ربا در جامعه پاشیده می‌شود

نماینده ولی فقیه در البرز با تاکید بر اینکه دیپلمات‌ها انقلابی باشند تا طمع دشمن از کشور برچیده شود،گفت:دراین روز عزیز اعلام می کنیم با هدایت های رهبری جواب لجن پراکنی دشمنان را می دهیم.

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های عقیدتی و سیاسی نماز جمعه شهرستان کرج، با اشاره به اینکه ربا از آن جهت حرام است که نیکوکاری را در جامعه از بین می برد، اظهار کرد: متاسفانه توسط برخی داستگاه ها، خواسته و یا ناخواسته و به سبب برخی قوانین که مشروعیت ندارند، بذر ربا در جامعه پاشیده می شود.

وی با بیان اینکه  یکی از مهم ترین مناسبت های معنوی در هفت پیش رو عید سعید فطر است، افزود:  این عید روز امت اسلامی است که خداوند به سبب یک ماه بندگی آن را به بندگان خود ارزانی داده است.

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان کرد: دعا برگرداندن آن چیزی است که مقدر شده لذا باید از فرصت های باقی مانده ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را برد، در غیر این صورت می توان به روز عرفه امید داشت اما باید به این مهم نیز اشاره کرد که به طور قطع مومن هرگز فرصت ها را از دست نمی دهد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه روز قدس روز خروش جهان بر ظلم و استکبار است، تصریح کرد: مردم مسلمان و بیدار جهان با حضور در این راهپیمایی اعلام می دارند فلسطین را فراموش نکرده اند چرا که روز قدس روز فریاد مظلومیت اسلام استنماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه با زنده نگه داشتن روز قدس اجازه نمی دهیم استکبار و رژیم غاصب اسرائیل خواب خوشی داشته باشد، گفت: خطی که برخی از کشور ها دنبال می کنند، خط سازش با رژیم غاصب است؛ این امر مدت ها به صورت پنهان و امروزه آشکارا انجام می شود.

وی بیان کرد: در این دسته از کشورها عادی سازی روابط صورت گرفته و رژیم منحوس اسرائیل را حامی و پشتیبان خود قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه  نفوذ در واقع وابسته کردن سران کشورها است، بیان کرد: دولت های کشور های اسلامی به جای تشکیل ائتلاف علیه استکبار جهانی و رژیم منحوس و غاصب اسرائیل علیه خود ائتلاف کردند.

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: دولت ترکیه چگونه حاضر است به نیابت از آمریکا و استکبار جهانی علیه اسلام و ملت های مظلوم اقدام جنگ و بستر سازی های لازم پیرو تحقق این مهم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) بود که توانست نقشه شوم دشمنان جهان اسلام را نقش بر آب کند، افزود: مردم با حضور خود در راهپمایی روز قدس از جهات مختلف به فلسطینیان کمک کرده تا این کشور بتواند جایگاه اصلی خود را بین سایر کشور ها به دست آورد.

امام جمعه کرج بیان کرد: به طور قطع پیروزی از آن اسلام است و نماد استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل غاصب نابود خواهد شد.

خطیب نماز جمعه کرج گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با قوه قضاییه این هفته را تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نام گذاری کرد چرا که کشور جمهوری اسلامی ایران در این تاریخ بیشترین ضربه را از استکبار جهانی خورده است.

وی با اشاره به برخی از این حوادث در سنوات مختلف نظیر به شهادت رسیدن شهدای هفتم تیر و شهادت آیت الله صدوقی، افزود: جنایت آمریکا به ایران و سایر کشورهای مظلوم جهان مستمر و دائمی بوده و این دسته از اقدامات مربوط به ایام خاصی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه به طور قطع آمریکا قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: از افرادی که در دیپلماسی کشور در حال فعالیت هستند می خواهیم به خاطر خدا انقلابی رفتار و عمل کنند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: دیپلمات ها باید انقلابی باشند تا طمع دشمن از کشور برچیده شود، در این روز عزیز اعلام می داریم با رهبری و هدایت های مقام معظم رهبری محکم و با صلابت جواب لجن پراکنی های دشمنان را می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عده ای در داخل کشور سعی دارند روابط را عادی جلوه دهند در حالی که سخنگوی کاخ سفید در روز های اخیر ایران را به واسطه دفاع از حزب الله هم ردیف با تروریست خواند، گفت: بر اساس سخنان سخنگوی کاخ سفید بر این مهم تاکید شد که ایران برای حضور در بازارهای بین المللی باید تغییر رفتار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه ملت ایران تا نابودی اسرائیل از پای نخواهند نشست، افزود: سخنان سخنگوی کاخ سفید نشانه ضعف ما است، نباید اجازه داد دشمن این گونه رفتار کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: با تحقق اقتصاد مقاومتی دشمنان جرات تهدید نخواهند داشت، از این رو آمریکا و اسرائیل باید بدانند مبارزه به آن ها و دفاع از مظلومان جزء اصول اولیه ملت مسلمان ایران استوی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر مبنی بر لزوم توجه به احیای روحیه انقلابی در جامعه، گفت: این روحیه باید در سیاست داخلی و خارجی نیز در نظر گرفته شود.

آیت الله حسین همدانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره در جلسات مختلف خود بر لزوم توجه به روحیه انقلابی تاکید داشته اند از این رو این روحیه باید در استان البرز نیز زنده شود.

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان کرد: به طور قطع مادامی که مسئله مهم اقتصاد مقاومتی به کنفرانس و همایش ختم شود، کاری از پیش برده نمی شود.

وی در پایان به مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: در یک ماه اخیر سربازان گمنام امام زمان (عج) اقدامات مهم امنیتی را انجام دادند.

منبع: خبرگزاری مهر