با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام‌جمعه بخش امام حسن: ربا و شائبه ربا بودن در معاملات بانکی حرام است

امام‌جمعه بخش امام حسن: ربا و شائبه ربا بودن در معاملات بانکی حرام است

سید محمد موسوی امام جمعه امام حسن در خطبه هایاین هفته خود با گرامی داشت هفته دولت، گفت: مهم است که انسان به مقامی و جایگاهی در دنیا برسد و خودش را گم نکند، همه آنهایی که در بدنه دولت خدمت می کنند آن است که فرصت خدمتگذاری نعمت الهی است،با تلاش بیشتر در گره گشایی از کار مردم این نعمت را سپاسگزاری کنید.

موسوی  بیان کرد: متأسفانه در ایران، در عملیاتی کردن بانکداری اسلامی و بدون ربا دارای مشکل هستیم که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قانون مدونی است اما بسیاری از بانک‌ها نسبت به استاندارد کردن قرار‌دادها براساس بانکداری اسلامی حرکت نکردند یا اگر حرکت کردند، روند، روند کندی است و آموزش دادن به کارکنان و مشتریان و فواید بانکداری اسلامی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی عنوان کرد: گرچه بانکداری اسلامی می‌تواند زیر بنای اخلاقی و ساختار مالی‌ای باشد که بهره جستن از آن، یک شیوه مطلوب برای سرمایه‌گذاری و نگهداری وجوه مردم باشد، ولی بسیاری از مشتریان بانک‌ها نسبت به فواید این قوانین بی‌اطلاع هستند، حتی در بعضی از بانک‌ها، کارکنان نسبت به نحوه عملیاتی کردن قراردادها بیگانه‌اند.

امام جمعه بخش امام حسن تصریح کرد: ربا و شائبه ربا بودن در معاملات بانکی حرام است و بزرگان و ائمه اطهار(ع) نسبت به این موضوع هشدار دادند، در روایتی از مولا علی(ع) آمده است«مَعاشِر النّاسِ، الفقِه ثُمَ اَلمُتجَر، و للرّبا فی هذِه  الامَهِ أخصی منِ دَبیب النَّملِ عَلی الصّفا. ای مردم ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید! به خدا قسم که ربا در میان این امت نا پیداتر از حرکت موچه سیاه بر روی تخته سنگ سیاه در شب ظلمات است».

مسئول شورای فرهنگ عمومی بخش امام حسن ابراز کرد: ضرورت و مهم بودن این موضوع، مسئولیت مدیران ارشد بانک‌ها را بالا می‌برد، یعنی در بدو ورود استخدام کارکنان بانک حتماً آموزش ببینند فنون و مسائل شرعی را یاد بدهند و سپس اجازه کار بدهند که  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای دولت یازدهم اشاره ای به امر داشتند.

موسوی اذعان کرد:  مسائل اقتصادی و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی»، اولین سرفصلی بود که رهبر انقلاب اسلامی اشاره داشتند و فرمودند  امروز مشکلات و گره‌های اقتصادی، مسئله اول کشور است که باید حل شوند و حل آنها در گرو اجرای صحیح و دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و باید قاطعانه مانع از ادامه طرح ها یا برنامه‌های اقتصادی غیرهمسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی شد و مسئله اقتصاد مقاومتی باید از بدنه دولت فراتر برود و در اجتماع فراگیر شود و به بطن جامعه رسوخ کند.

منبع:دانا

انتهای پیام/