با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام خامنه‌ای: ما افتخار می‌کردیم به منع حیل ربای امام خمینی/ حیل قانون هم باید منع شود

امام خامنه‌ای: ما افتخار می‌کردیم به منع حیل ربای امام خمینی/ حیل قانون هم باید منع شود

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ امام خامنه‎ای در سوم شهریورماه ۱۳۷۶ در دیدار با اعضای هیأت دولت ریاست جمهوری دوره هفتم، به منبع حیله‌های ربا تاکید کردند؛ متن این بیانات به شرح ذیل است.

 

البته این حرف هم – همان طور که عرض کردم – حرفی آسان است که در مقام عمل دشواریهایی دارد. بعضی قانون را طوری عمل میکنند که اصحاب سبت عمل کردند! اصحاب سبت هم عین مُرّ قانون عمل کردند؛ یعنی خدا گفته بود روز شنبه ماهی نگیرید، اینها هم روز شنبه ماهی نگرفتند. بله؛ کار کوچکی کردند که آن هم رسماً منع نشده بود و آن، این بود که حفره‌هایی درست کردند، ماهیها داخل آن حفره‌ها آمدند، راه آن حفره‌ها را در روز شنبه بستند، تا ماهی نتواند برگردد! روز شنبه این کار را کردند، روز یکشنبه همان ماهیها را گرفتند! این، ظاهر قانون است. اگر شما نگاه کنید، این مثل همان کلاه شرعیهایی است که یک ربای سنگین کذایی را با یک شاخه نبات جا به جا میکردند! قانون بود، ظاهر شرع بود؛ اما امام بزرگوار رضوان اللَّه علیه که یک فقیه قوىِ آگاه به لبّ و روح دین بود، قبل از این که تشکیل حکومت بدهد، این را منع کرد.

جزو فتاوی ایشان – که در دوران مبارزه، ما به آن فتوا افتخار میکردیم و همه جا هم نقل مینمودیم – منع حیل ربا بود. ایشان مطلقاً حیل ربا را منع کرد. شما آقایان، حیل قانون را هم منع کنید و جلوش را بگیرید. بعضی از شرکتها و بعضی از مجموعه‌های علی الظّاهر قانونی، حامل باطن اصحاب السّبتی هستند. مواظب باشید کسانی که میخواهند از قانون بگریزند، شما را به این دام نیندازند؛ نیایند شما را قانع کنند که این کار قانونی است.

+ صوت این قسمت بیانات امام خامنه‌ای را در زیر بشنوید.

متن کامل این بیانات را «پایگاه اطلاع رسانی خامنه‌ای دات ای آر » بخوانید.

انتهای پیام/