با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
وجود ربا مشکل مهم سیستم بانکی است

وجود ربا مشکل مهم سیستم بانکی است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه بنگاه داری بانک‌ها مشکلاتی را برای کشور به ویژه در بخش تولید به دنبال داشته است، گفت: از مشکلات موجود در سیستم بانکی وجود رباست.

 

به گزارش نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی معصومی نیا مسؤول کمیته پولی مالی حوزه علمیه قم و اعضای این کمیته با اشاره به اینکه در خصوص مسائل فقهی باید کارشناسان دینی اظهار نظر کنند تصریح کرد: در خصوص طرح جدید بانکداری اسلامی که در مجلس در حال بررسی و تصویب است باید به نظر مقام معظم رهبری و دیگر کارشناسان خبره در عرصه فقه و اقتصاد توجه شود تا شاهد بروز مشکلات علمی و دینی در آن نباشیم.

وی با اشاره به اینکه بنگاه داری بانک‌ها مشکلاتی را برای کشور به ویژه در بخش تولید به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: از مشکلات موجود در سیستم بانکی وجود رباست.

این مرجع تقلید یادآور شد: وقتی که مراجع نسبت به وجود ربا ایراد می گیرند گفته می شود که شورای فقهی اجازه لازم را صادر کرده است، آیا فقیهی هست که بگوید ربا بدون اشکال است؟

وی خاطرنشان کرد: اینکه کلمه ربا حذف شده ولی کارهایی صورت گیرد که همان ربا باشد نوعی شیطنت است و باید مراقبت لازم صورت گیرد که جلوی مسائلی که به نام اسلام انجام می شود، گرفته شود.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه ربا اعلام جنگ با خداست، یادآور شد: اگر کسی که به صورت عمدی از پرداخت وام خودداری می کند باید برای او جرایمی در نظر گرفته شود ولی اینکه جریمه دیرکرد برای هر وام گیرنده ای لحاظ شود و اسم آن را تعزیر حکومتی بگذارند دردی دوا نشده و حکم ربا پابرجاست.