با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آمریکای امروز، آمریکای دیروز

آمریکای امروز، آمریکای دیروز

|یادداشتی از آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری درباره‌ی وضعیت كنونی و آینده‌ی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده‌ی آمریكا آمریكای امروز با آمریكای پنجاه سال پیش زمین تا آسمان تفاوت كرده است. اختراعات جدید و قدرت كشتار همیشه بوده است، اما دردی را دوا نمی‌كند. وقتی سرمایه‌داری و ربا‌خواری به جایی ‌رسیده كه ۱% مردم صاحب ۹۹% دارایی مملكت و ۹۹% مردم تنها مالك ۱% درآمد هستند، دیگر قدرت هسته‌ای و قدرت دادگاه‌ها و زندان‌ها چه می‌تواند بكند؟

دانشگاه‌ها گفتند ربا علمی است و پای آن سینه زدند و هر معترضی را به تهمت بیسوادی كنار گذاشتند. روس‌ها در مسأله‌ی سلب مالكیت فردی تا آن‌جا پیش رفتند كه مخالفان خود را دیوانه پنداشتند و آن‌ها را روانه‌ی تیمارستان‌ها كردند. انگلستان و آمریكا هم با مخالفان خود گیرم چنین كنند، آخرش چه؟ ظلم را علمی و عدل را ضد علمی معرفی كردن هنری نیست، این كار حركتی تحجر گرایانه است. واقعیت ظلم با علمی شدن تغییر نمی‌كند. ظلم دردآور است؛ همان‌گونه كه بهره‌كشی خفه‌كننده است. بهره‌پردازی هم كشنده است. چاقی مفرط و لاغری مفرط هر دو كشنده است. بهره‌گرفتن دارا از ندار فقط دارا را دارا‌‌تر و ندار را ندارتر می‌كند. این تصورات كه راهی برای حلال شدن بهره پیدا شده است، تفكری متحجرانه است. چه علم و چه دین از هر كدام استقراض شود تا بهره گوارا شود، حركتی واپس‌گرایانه است.

منبع: خامنه ای.آی آر