با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
دانشمند: از گرسنگی بمیرید اما وام نگیرید!

دانشمند: از گرسنگی بمیرید اما وام نگیرید!

حجت الاسلام دانشمند: از گرسنگی بمیرید اما «وام نگیرید»، به همین مشکلاتتان بسازید اما خودتان را گرفتار نکنید. بانک‌ها نشسته‌اند و برای مغازه‌تان نقشه می‌کشند، برای خانه‌تان، برای باغتان، برای زمین‌تان، برای پولتان، والا اینطور نمی‌توانند ساختمان درست کنند. این‌ها ظلم نیست؟ نیست؟  میلیارد میلیارد بدون هیچ زحمتی به یک نفر وام بدهند، بخورد و برود. اما من و تو بخواهیم 20 تومان وام بگیریم، سه‌سال باید در نوبت بمانیم. و به قدر دویست میلیون هم آبرویمان را ببریند. برای 20 تومان وام صد برابر آن سند بگیرند. اما بابک زنجانی پیش می‌آید، می‌گوییم سند از او چه گرفتید؟ می‌گویند رفاقتی دادیم! چرا وام را به ما نمی‌دهید؟ مگر کسی می‌تواند این‌مقدار پول را بخورد؟ معلوم است دست بقیه هم در کاسه است.این‌ها ظلم نیست؟

دولت‌ها به روزی می‌رسند و الان رسیده‌اند، دروغ می‌گویند مثل آب‌خوردن! ملت به دولت؛ دولت به ملت. همه به هم دروغ می‌گویند! کار به جایی می‌رسد که امام باقر علیه السلام می‌فرماید: «مردان شرافتمند و ثروتمند آرزوی مرگ می‌کنند! فقرا که مرده‌اند» پول‌دارها می‌گویند خدایا مرگ ما را برسان.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. با سلام
    به نظر من شما بااین بروشور ها و پخش این سخنان مردم را به جان هم می اندازید
    در خانواده ی ما همین اتفاق افتاد ما رابطه ی خانوادگیمونو داشتیم از دست میدادیم
    نسبت به هم بی اعتماد شدیم که حقوق این فرد حرام است یا حلال
    این مسایل باید در حوزه حل شود به مردم هیچ ارتباطی ندارد
    اطلاعات این فرد از لحاظ حوزوی کاملا غلط بوده است
    در ضمن امام و رهبری اجازه ی کلی به بانکها داده اند
    شما میخواهید تفرقه بین مردم بیندازید یا مردم را نسبت به ونظام یا ولایت بدبین کنید؟؟
    که این کار انجام شد

    1. سلام علیکم / خود رهبری در دیدار با مردم در برجنورد فرمودند چه کنیم که ریشه‌ى ربا در جامعه قطع شود؟ / ما تشخیص مردم را بالای میریم / میگیم مردم این وضعیت اقتصاد جامعه است / احتیاط کنید که زندگی تان آلوده به ربا نشود / حال انتخاب با خود مردم است / نکته بعد اینکه شما مواضع امام خامنه ای و امام خمینی را ببینید / آیا امام نفرمود اگر پول در کشور ما کار کند نمیتوانیم بگوییم جمهوری مان اسلامی است و پول نباید کار کند در کشور / امروز همه میدانند که بانک ها بنگاه داری میکنند و با پول کار میکنند / با این حال ما مردم را مطلع نکنیم ؟/مردم اعتماد کرده اند به ما / اگر همه مثل شما فکر کنند هیچ اصلاح و امر به معروف ای صورت نخواهد گرفت

    2. باسلام. من چند سوال دارم:
      دراین کشور که میگیم اسلامی هست مبناش، چه کسی مسئول بانکهاست؟ کی به اینها مجوز تاسیس و فعالیت میده؟ کی به اینها برای عملکردشون برنامه و روش میگه؟ کی میگه مثلا فلان قدر باید سود گرفت یا مثلا بر مبنای فلان احکام اسلامی باید بانکها به این صورت عمل کنن؟ اگر رهبر مخالف سود بانک هستن چرا نمایندشون میگه کار بانکها شرعیه (که من این مطلبو در روزنامه همشهری خوندم) که تقریبا مفصل درمورد قسمتهای مختلف بانک توضیح داده بود و گفته بود مشکلی ندارن. حرف کیو باید قبول کرد که ظاهر موافق و مخالف از قشر روحانی است؟
      چرا شفاف و با قاطعیت یک نفر به عنوان ناظر یا مسئول نمیاد مبنای عملکرد بانکها در بخشهای مختلف رو در رسانه ملی برای همه بیان کنه تا همه از شبهه دربیان و دیگه همدیگرو با حدس و … زیر سوال نبرن؟ و حلال یا حرام بودنش مشخص بشه.
      چرا رهبر انقلاب که اگه حرفی بزنه برای این نظام قابل قبول و قطعیه و کسی رو حرفش حرف نمیزنه به ما نمیگن که بالاخره وام بگیریم یا نگیریم؟ اگر فلان بانکها کارشون رباست چرا یکی جمعشون نمی کنه؟ چرا از این ور میگین حرام ولی از این ور تبلیغات بانکها و تاسیس و ادامه فعالیتشونو می بینیم. مگه مسئولین مملکت و رهبر و رئیس جمهور نمیگن که پیرو قرآنن مگه از عملکرد بانکها و از درون اونها خبر ندارن؟ پس یا این حرفا باید جمع شه یا بانکها.
      اگر حکومت غیراسلامی باشه میگیم علما میگن ولی حکومت گوش نمی کنه ولی حالا چی؟ چرا علما و مراجع و رهبر و بقیه که اسلامی هستن و در حکومت هستن و قدرتشو دارن چیزی نمیگن و غالبا پوشیده و در لفافه حرف میزنن و فقط میگن ربا حرام است، مگه کسی با این جمله مشکلی داره؟ ما مشکلمون اینه که بانکها ربوی هستن یا نه؟
      آیا من به عنوان یه ایرانی مسلمان که در اینجا زندگی می کنم حق ندارم بدونم؟
      تنها کسی که با قاطعیت گفته بانک یعنی ربا، اقای حسن عباسی بوده،خوب یا واقعا حق با ایشونه چون ظاهر بانکها اینطوره واگر نه و ایشون اطلاعات کافی از عملکرد بانک نداره که این حرفو میزنه چرا کسی درمقابل حرفی نمیزنه؟چرا به بحث و مناظره نمیشینن تا همه ابهامها حل بشن؟

  2. سلام دوستان جنبش
    آقا این مطلبی که گذاشتید به نظرم با مواضع کلی جنبش خیلی سازگار نیست.
    من در بخش شروع مطالبی خوندم در باره مسئله ربا به طور کلی و اشاره کردید به این موضوع که هم خلق پول ،هم سود اینها همه ربا است
    حالا سخنرانی این برادر هیچ دخلی به این مسئله ندارد.ایشان فرموده اند که تبعیض در دادن وام قائل می شوند؟خب این که ربطی با مسئله حرمت ربا ندارد. این بر میگرد به ظلم و تبعیض در بروکراسی بانکی!

    اگر مطالب مرتبط بگذارید خیلی بهتر است.
    چون من فکر میکنم بعضی اوقات ،فقط به هر وسیله ای می خواهید به بانک حمله کنید

    1. علیکم‌السلام
      البته در این موضوع اصل ربوی بودن وام است که جمله «بمیرید اما از بانک وام نگیرید» به آن بخش مربوط می‌شود و در آخر علاوه بر ربوی بودن به ظالمانه بودن هم اشاره می‌کنند. لطفا مجدد ببینید
      اما سیاست کلی ما این است که همه مواضع را چه خرد و چه کلان یکجا جمع کنیم و این بخش از حرف شما هم صحیح است.