با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
زنگ خطر برای مدیران تبلیغات و بازاریابی بانک‌ها!

زنگ خطر برای مدیران تبلیغات و بازاریابی بانک‌ها!

یک هشدار جدی ! تبلیغات به قدری زیاد شده که مردم در خوشبینانه ترین حالت آنرا نمی‌بینند ( در حالتی بدتر تبلیغات مستقیم نقش مزاحم را برای مردم دارد)

 

امروزه بهترین بانکهای دنیا به وسیله اجرای کمپین های اجتماعی و بازاریابی محتوا به دنبال تجهیز منابع و جذب مشتری هستند!

    یک آمار تکاندهنده ؛ ۹۷ درصد مردم ایران تاکنون پیام آموزشی از بانک خود دریافت نکرده اند !

    اینکه «مردم تبلیغات ما را می بینند و از خلاقیت در آن شگفت زده می شوند» افسانه‌ای بیش نیست!

    مردم همیشه دنبال فرصت‌های خوب، محصولات خوب و پیشنهادهای ویژه هستند که یکی از بهترین روشها برای معرفی این موارد ورود به ذهن مخاطب از طریق محتوای آموزشی و جذاب است!

    اگر بازاریابی با محتوا را شروع نکرده‌اید، فرصت دیده شدن روزانه در موبایل و تبلت و لپ تاب افراد را از دست می‌دهید!

    نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد سایتهای خبری در ایران به طور روزانه ۶۰ میلیون بازدید دارند.

    ۹۷ درصد مردم می گویند از بانک خود تاکنون پیامی در خصوص مطالب آموزشی ، محصولات بانک و امنیت در بانکداری دریافت نکرده اند …

هرچند این آمار به شدت نگران کننده است اما برای بانکهایی که از این فرصت بی نظیر برای تبلیغ از طریق آموزش استفاده می کنند ، جای امیدواری است. در شرایطی که موضوع آموزش جایگاهی در نظام بانکی کشور ندارد ، آن بانکی برنده است که از این فرصت عظیم بهره مند شود و هر چه زودتر کار آموزش مشتریان خود را آغاز کند.

چند ماه پیش مراسم اختتامیه جشنواره بزرگ بانک محبوب من برگزار شد ، یک نظرسنجی بی نظیر اینترنتی که خدمات مختلف بانکی را در معرض نظرات مردمی قرار میداد ، در مراسم اختتامیه که با حضور مدیران ارشد بانکی برگزار شد ، استاد شعبانعلی – اولین استاد تولید محتوا در ایران – از منسوخ شدن شیوه های تبلیغات مستقیم سخن به میان آورد و هشدار داد که بانکها باید هر چه زودتر نسبت به تبلیغات محتوایی اقدام کنند.

جک ولش – مدیر افسانه ای جنرال الکتریک – جمله ی معروفی دارد ، او می گوید :” تغییر کنید قبل از آنکه مجبور شوید.”

خب ، تولید محتوا تغییری است که تا چندسال دیگر برای عقب نماندن از قافله ی دیگر بانکها باید به آن روی بیاورید و نیرو و انرژی و هزینه برای آن در بودجه سالانه تان کنار بگذارید ، پس چه بهتر که قبل از اجبار این کار را شروع کنید ، ما هم از آقای جک ولش تشکر می کنیم و با تایید صحبت ایشان می گوییم : بازاریابی و تولید محتوا را شروع کنید قبل از اینکه بخاطر سایر بانکها مجبور شوید این کار را انجام دهید.

مردم به سه چیز اهمیت زیادی می دهند ؛ رسانه های موبایلی ، سایت های خبری و سایتهای تخصصی.

وقتی شما محتوایی جذاب و گیرا تولید کردید که از طریق این سه رسانه منتشر شد ، میتوانید مطمئن باشید که پیام شما دیده شده و مردم آنرا دریافت کرده اند.

دو نکته بسیار مهم که معمولا از آن غفلت می شود را فراموش نکنید :

اول اینکه تولید محتوا به یک علم تبدیل شده است و مردم هر محتوایی را نمی خوانند و نمی بینند ، محتوای تولید شده باید حائز نکاتی باشد که بیشترین تعداد خواننده را داشته باشد.

دوم اینکه این محتوا از طریق کارشناسان رسانه باید در زمان درست و در جای مناسب و در سایتهای معتبر و امتحان پس داده که مردم به حرف آنها اعتماد می کنند ، منتشر شود.

منبع: بانک مردم

انتهای پیام/