با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ربا | لطفا این نوشته را جدی بگیرید!

ربا | لطفا این نوشته را جدی بگیرید!

حسن عباسیامیرالمومنین علیه‌السلام : ای مردم! ابتدا احکام را یاد بگیرید،سپس تجارت کنید! به خدا قسم که ربا در میان این امت نا پیدا تر از حرکت مورچه بر روی تخته سنگ است!

دوستان تمام توضیحات در کلیپ‌ها هست، فقط یه نکته این که ان شاالله در نشر این مطالب کم نذاریم!

  • دریافت | این رو حتما ببینید!
  • دریافت | روایت دکتر عباسی از ماجرای دلیل حساب نداشتن رئیس بانک مرکزی در بانک
  • دریافت | توضیحی روان و مفید از تفاوت قرض الحسنه و وام
  • دریافت | لانه فسادی به نام بانک
  • دریافت | کدام اقتصاد؟ کدام الگو؟ کدام مکتب؟ (فوق العاده شنیدنی)
  • دریافت | مستند ترقی پول

سایت بدهی‌های ایالات متحده آمریکا رو از اینجا ببینید

چند حدیث :

پیامبر اکرم (ص) : ای علی! با ربا خوار رفاقت نکن؛ زیرا او با خداوند به مبارزه برخواسته، چون خداوند متعال میفرماید : اگز از رباخواری دست برنداشتید پس به خدا و رسولش اعلان جنگ دهید.

امام صداق علیه السلام : یک درهم ربا نزد خدا سنگین تر است از هفتاد بار زنا کردن با محارم در خانه خدا !

منبع: فجر کلیپ/یک پست تا کمال!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. سلام و عرض خسته نباشید به همه‏‏ ی شما.
    ان شاء الله سایه ی شما و مخصوصا دکتر عباسی همیشه بالا سر ما باشد.

  2. سلام، من امشب صحبتهاي جناب عباسي را در مورد نظامهاي اقتصادي در برنامه راز ديدم و بسيار تحت تاثير قرار گرفتم. مخصوصا قسمتي که مربوط به وزارت زکات ميشد. البته خيلي مجمل و کوتاه گفته شد و من تشنه دانستن شدم. و سوالات زيادي برام مطرح شد.
    يکيش اينه:زکات، خمس، انفاق، صدقه پرداختهاي شرعي يک مسلمان است و مصارف هر کدام مشخص و تعريف شده اند. ساماندهي اين موارد را تحت عنوان وزارت زکات اگر قبول کنيم، مالياتپاي مختلفي که در حال حاضر پرداخته ميشه تکليفش چيه؟و سوالات زياديگري راجع به چگونگي پياده سازي آن.
    جناب عباسي نظر من را تفسير بر مخالفت نکنيد،من يک بچه مسلمانم که بسيار استقبال مي کنم از اينکه احکام اسلام در جامعمون پياده سازي بشه.
    اجرکم عندالله

    1. علیکم السلام و رحمه الله
      در یک حکومت اسلامی تنها از طرقی که شرع مشخص کرده انسان گذران زندگی می‌کند و در یک حکومت اومانیستی (اصالت بشر) انسان به هر نحوی که خودش تصمیم می گیرد برای جامعه اش طرح می ریزد. واقعیت الان این است که مالیات فعلی ما مالیات اسلامی نیست و تمام سازوکارش غربی است و خمس و زکات و … به کنار رفته. روزی که خمس و زکات و دیگر ابزارهای اسلامی تبدیل به اصل بشوند دیگر چیزی به عنوان مالیات آنطور که امروز داریم وجود نخواهد داشت. خدا لعنت کنند همه آن کسانی که این موضوع را می‌دانند اما می گویند من الان در دوره مدیریتم باید امورات را بگذرانم و حرف شما آرمانیست!

  3. با سلام و خسته نباشید خدمت شما و اقای دکتر اونقدر وضع فعلی دردناکه که جز حیرت و سکوت کاری از دستمون بر نمیاد نه کاری از من خونه دار بر میاد نه دیگه جرات امر به معروف داریم چرا که دولت جمهوری اسلامی از تنها کسانی که دفاع نمی کند کسانی هستند که دغدغه دین دارند کاش کاری از دست من بر میومد کاش اقا زودتر بیاد چون کاری ترین خنجرها در سرزمین شیعه داره علیه اقا تیز میشه

    1. علیکم السلام
      اسم خود را منتظر نگذارید. تفکر شما تقریبا حجتیه‌ایست. اگر روزگار انجمن حجتیه را درک نکرده اید از آنها در ذهن خود غول‌های بی شاخ و دم نسازید آنها هم عاشق امام زمان بودند اما دقیقا همین تفکر شما را داشتند که فساد زیاد شده و کاری نمیشود کرد!
      نماز مثل امر به معروف و نهی از منکر واجب است مثل زکات واجب است. اگر زکات و خمس را نمی دهید یا خدای نکرده امر به معروف و نهی از منکر نمی کنید تقریبا نمازتان ارزشی ندارد. نماز مانند آنها واجب است نه آنها مانند نماز این خاطرتان باشد.
      هر کس در حد خودش مسئول است در خانه و زندگی اش در برابر شوهر و همسر و فرزند و پدر و مادرش. همه را از وضع فجیع بانک تحذیر دهید و بگویید قناعت بورزند و وام نگیرند.

  4. سلام کارتان عالیه ولی
    تا انجایی که فهمیدم دانشجویان کلبه از دانشگاه های متعددی در کلاس استادشرکت دارند هرهفته نزدیک به 100نفر یا بیش از ان جالبه بااینهمه فریادی که استاد میزنه شورش علیه طمع باید به بحث کف دانشگاه تبدیل میشد.گاهی وقتها باخودم فکر میکنم بعضی از این دادوبیدادهای استاد فقط به مسئولین نیست شامل ما دانشجویان …………..اخوش هم میشود.چندوقت پیش در اتوبوس واحد در حین رفتن به دانشگاه با یکی از دوستانم بحث کتاب وروانشناسی راداشتیم در حین مرور مطالب من نظر استاد را به دوستم گفتم واو ضمن تایید بحث را ادامه داد کار به جایی رسید که در اتوبوس واحد که معمولا همه ساکت وارام مینشینند تا مقصد نزدیک به نیمی از مسافران وارد بحث شدند به خودم گفتم چرا این کار را در دانشگاه انجام نمیدهیم ودانشجویان را درگیر بحث ها نمیکنیم.شاید همان لقب …….اخوش که در تولید علم به عده ای داده شد شامل یک حلقه پایین تریعنی ما طالبان علم هم بشود.وجای تاسف دارد

  5. سلام
    لطفا کلیپ بانک را با کیفیت مطلوب تر برای دانلود قرار دهید

    1. علیکم السلام
      ان‌شاالله اگر یافت شد چشم.
      برای دریافت ویدئو های بیشتر می‌توانید به کانال آپارات جنبش نیز مراجعه کنید