با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
چاپ بي‌پشتوانه اسكناس چگونه اقتصاد را نابود مي‌كند؟ + فيلم

چاپ بي‌پشتوانه اسكناس چگونه اقتصاد را نابود مي‌كند؟ + فيلم

برنامه راز به تهيه‌كنندگي و اجراي نادر طالب زاده روي آنتن رفت و مستند رازهاي پنهان پول را با موضوع بزرگترین کلاهبرداری تاریخ، معرفي و تبيين نمود. این مستند قصد دارد گوی بلورینی در اختیار شما قرار دهد تا با آن آینده را پیش‌گویی کنید و بتوانید این بحران را که بزرگترین بحران تاریخ بشر است به یک فرصتِ عالی برای خود تبدیل کنید.

مستند چهار قسمتي كه خلاصه قسمت نخست آن را پيش رو داريد ساخته مايك ملوني مستندساز آمريكايي است. اين مستند به صورتي كاملا ساده و با زباني روان نحوه انجام بزرگ‌ترين كلاه‌برداري تاريخ را كه همان چاپ پول بدون پشتوانه در جهان است را توضيح مي‌دهد و از زبان بزرگ‌ترين اقتصاددانان ايالات متحده اثبات مي‌كند كه نظام مالي ايالات متحده و کشورهای مرتبط با دلار در لبه پرتگاهي است كه فرار از آن را متصور نيست.

چاپ بي‌پشتوانه اسكناس چگونه اقتصاد را نابود مي‌كند؟ + فيلم و تصاوير ***

به سوراخ خرگوش خوش آمدید:

دانلود

امروز جهان در حال ورود به بزرگ‌ترین بحران مالی است که تا کنون به خودش دیده. جابجایی ثروت در این دهه بزرگترین جابجایی در کل تاریخ خواهد بود. ثروتی که هرگز نابود نشده بلکه فقط منتقل شده است و این یعنی در مقابل هر بحرانی، یک فرصت نهفته است. و نکته مهمتر اینکه برای تبدیل این بحران به فرصتی بزرگ، کاری را که شما باید انجام بدهید این است که آگاهی خود را بالا ببرید.

خودآموزی و کسب آگاهی بزرگترین سرمایه‌گذاری ا‌ست که می‌توانید در طول زندگی خود انجام دهید. آگاهی در زمینه تاریخچه پول، آگاهی از امور مالی و اینکه اقتصاد جهانی چطور کار می‌کند؛ آگاهی از اینکه بانک‌های مرکزی و بازارهای بورس چگونه شما را فریب می‌دهند و چطور از شما کلاه‌برداری می‌کنند!

اگر شما بفهمید که چه اتفاقی در حال وقوع است و سیستم پولی جهان چطور کار می‌کند آن‌وقت می‌توانید خود را در جهت مناسبی از این جابجایی ثروت قرار دهید.

وینستون چرچیل می‌گوید: هرچه بیشتر در گذشته جستجوکنید، بیشتر به وقایع آینده پی خواهید برد.

این برنامه قصد دارد گوی بلورینی در اختیار شما قرار دهد تا با آن آینده را پیش‌گویی کنید و بتوانید این بحران را کهبزرگترین بحران تاریخ بشر است به یک فرصتِ عالی برای خود تبدیل کنید.

رازهای پنهان پول؛ جدال پول و کارنسی

کارنسی currency: چیزی که در هر دوره به عنوان پول رایج شناخته می‌شود.

رازهای پنهان پول چيست؟

بعضی از این رازها با اینکه درست جلوی چشم شما هستند ولیبه راحتی قابل درک نیستند.مثلاً کارکرد سیستم پولی چیزی است کهنه تنها از دید هیچ‌کس پنهان نیستبلکه بسیار آشکار است، امّا به خاطر پیچیدگی‌های آنمردم نمي‌توانند نحوه عملکردش را ببینند.برای مردم تصور اینکه در چه شرایط فریبکارانه‌ایزندگی می‌کنیم، سخت است.

دیگرانی هستند (دولت ايالات متحده) که می‌خواهند همه چیز پنهان بماندامّا حقیقت در حال آشکار شدن استحقیقتی مانند اینکه فدرال رزرو (بانك مركزي آمريكا) یک شرکت خصوصی‌ استو وابسته به دولت آمریکا نیست.

دانلود

همه چيز از مصر شروع شد.تقریباً ۵۰۰۰ سال پیش بودکه مصریان طلا و نقره رابه عنوان عنصر مبادله‌یبین خود اعتبار کردندالبته هنوز از مفهوم پول فاصله زیادی داشت.تکه‌های طلا و نقره‌ای که مصریان استفاده می‌کردنددارای شکل و وزن و درجه خلوص متفاوتی بود.بنابراین هنوز ممکن نبود ازطلا و نقره در جایی کههر واحد ارزشی معادل واحدبعدی دارد استفاده کرد؛و این یعنی هیچ چیز هنوز واقعاً قیمتی نداشت.شما نمی‌توانستید اجناس رو با تعدادی سکه ارزش‌گذاری کنید.چون آنها هنوز سکه‌ای نداشتندو هنوز هم تجارت کار دشواری بود.وقتی نوبت به مبادله ارزش‌‌ها می‌رسیدهنوز هم همه‌چیز مثل یک بازی حدس زدن بود.

یکی از دلایلی که امروزه ما در کل جهاندر آشفتگی مالی بسر می‌بریماین است که مردم تفاوت بین پول واقعی وپول رایج امروز را درک نمی‌کنندپول رایج امروز واسطه‌ی مبادله و واحدی برای شمارش است.این نوع پول درواقع قابل حمل، ماندگارتقسیم‌پذیر و قابل معاوضه است.

قابل معاوضه یعنی اینکههر واحد پول مثل واحد بعدی است. با یک دلار موجود در جیب من و یک دلار موجود در جیب شمابه یک اندازه می‌توان خرید کرد.امّا پول واقعی علاوه بر تمام مواردذکر شده برای پول رایج امروزیذخیره‌ی ارزشی در طولیک زمان طولانی نیز هست.

حتی برنامه‌ریزان مالی، بانکدارانو حسابدار شما هم تفاوت بینپولی که امروز رایج شدهو پول واقعی را درک نمی‌کنند.پول موجود در جیب شما واسطه‌ای برای مبادله استو چون اعدادی هم روی آن نقش بسته استابزاری برای شمارش نیز هست. این نوع پول به نوعی ماندگار، قابل حمل و تقسیم‌پذیر استاز این حیث که می‌توان آن را تبدیل کردو البته معاوضه‌پذیر هم هست.یعنی اینکه یک دلاری جیب من و یک دلاری جیب شماقدرت خرید برابری دارندامّا چون دولت‌ها می‌توانندبیشتر و بیشتر و بیشتر پول چاپ کنند!در ذخیره‌ی دلارهای امروزی آب بسته می‌شودکه این عمل دائماً، ثروت جیب و حساب بانکی ‌شما رابه دولت و سیستم بانکی منتقل می‌کند.

پولهایی که پشتوانه‌ی طلا و نقره نداشتند و در نهایت به محاق رفتنداین یک شکست صد در صدیست.خواص و ویژگی‌های طلا و نقره موجب شده که آنهامطلوبترین نوع پول به حساب بیایند. البته پول‌های اعتباری بدون پشتوانهپول‌هایی هستند که به دستور دولت به وجود می‌آیند:

دانلود

دانلود

آیا در سراسر تاریخ پول بدون پشتوانه‌ای وجود داشته کهتا به امروز باقی مانده و دوام داشته باشد؟

نه؛ اما چرا؟

طبق تحقیقات انجام شده تا کنون بیش از 600 نوع پول بدون پشتوانه در تاریخ بشر از بین رفته و نابود شده‌اند. آیا فکر می‌کنید دلارآمریکا تنها پول بدون پشتوانه‌ای هست کهبا حفظ ارزش خودش باقیخواهد ماند؟ نه! تا بحال هیچ پول بدون پشتوانه‌ای باقی نمانده است.

چاپ بي‌پشتوانه اسكناس چگونه اقتصاد را نابود مي‌كند؟ + فيلم و تصاوير

تا قبل از جنگ نخست جهانی در خزانه‌داری آمریکا به ازای هر 20 سکه طلا که در خزانه‌داری بود یک اسکناس 20دلاری چاپ می‌شد. یعنی وقتی شما یک اسکناس 20دلاری داشتید انگار که 20 سکه طلا نزد خزانه دارید. درست مانند رسیدی که از خشکشویی برای پیراهنی که تحویل داده‌اید می‌گیرد. پس اسکناس درواقع رسیدی برای طلای شما است. پس پول اصلی (دارایی اصلی) طلای (پیراهن) شماست که نزد خزانه‌داری (خشکشویی) است نه اسکناسی (رسیدی) که در جیب شماست.

راز پنهان دوم

تمایز میان پول و کارنسی چیست؟

پول باید در طول مدت زمان طولانی ارزش خود را برای ما ذخیره کند اما کارنسی چنین قدرتی ندارد. طلا و نقره‌ای که 5000 سال پیش از این استفاده می‌شده اکنون نیز همان قدرت خرید را برای ما ایجاد می‌کند اما دلار و دیگر پول‌های ملی نه تنها چنین قدرتی ندارد بلکه با مرور زمان نیز ارزش خود را از دست می‌دهند.

چون در کره خاکی هیچ چیز ارزش طلا را ندارد می‌تواند پول پایه باشد. طلا همه ویژگی‌های پول را دارد اما هرگز از بین نمی‌رود و افزایش هم پیدا نمی‌کند. دلیل اصلی که دولت‌ها به جای طلا از اسکناس استفاده می‌کنند این است که اسکناس اجازه خرج کردن بیش از دارایی را به آن‌ها می‌دهد.

چاپ بي‌پشتوانه اسكناس چگونه اقتصاد را نابود مي‌كند؟ + فيلم و تصاوير

دانلود

تورم چیست؟

افزایش تعداد اسکناس، نقدینگی یا همان کارنسی، تورم است و کاهش آن، رکود است. اگر نقدینگی بالا رود قیمت‌ها هم بالا می‌رود. و اگر نقدینگی کاهش یابد قیمت‌ها کم می‌شود. درواقع تورم یعنی: قیمت کالا هرگز در طول تاریخ بالا نرفته است اما این ارزش اسکناس است که کاهش یافته. در طول تاریخ، همیشه 100 کیلو گندم مثلا برابر یک سکه طلا بوده است اما وقتی کار به پول کشیده می‌شود ممکن است گاهی یک اسکناس 100 دلاری برابر یک سکه طلا باشد و گاهی هم 100 اسکناس 100 دلاری برابر یک سکه طلا و 100 کیلو گندم باشد.

لطفا فیلم زیر را به دقت ملاحظه بفرمایید:

دانلود

بسیاری از مردم دنیا فکر می‌کنند که این اوضاع آمریکا است که در حال خراب شدن است اما این اتفاق در حال روی دادن در کل جهان است. در آمریکا در طول 200 سال تعداد اسکناس‌های دلار از صفر به 825 میلیارد رسیده در حالی که ذخیره طلا و نقره، تغییر چندانی نکرده. این وضعیت در اکثر کشورهای در حال روی دادن است. اکنون آمریکا، کانادا، استرالیا، چین و هند در طول یک دهه حجم نقدینگی خود را 18 برابر کرده‌اند. در تمام تاریخ هیچ دولتی با بالابردن بدهی خود قوی‌تر نشده است.

در فیلم زیر ببینید که چطور دلارهای ایالات متحده اقتصاد دنیا را به آتش می‌کشد:

چاپ بي‌پشتوانه اسكناس چگونه اقتصاد را نابود مي‌كند؟ + فيلم و تصاوير

دانلود

وقتی ایالات متحده برای دومین بار تسهیل کمی (افزایش نقدینگی بانک‌ها) را انجام داد قیمت جهانی مواد غذایی 60 درصد افزایش یافت و بسیاری از گرسنگی مردند و بسیاری از مردم خاورمیانه بپا خاستند را حکومت‌هایشان را نابود کنند. پس وقتی که پول چاپ می‌کنید دارید تورم چاپ می‌کنید و آن اسکناس‌ها به هر کجا که بروند تورم را هم می‌برند.

اکنون باید بدانید که طلا و نقره مهمترین پول در تاریخ بشر بوده و هرگز برای رها شدن از دست این دو تلاش نکنید بلکه برای به دست آوردنش تلاش کنید. دیگر اینکه به جای کلمه پول از کلمه دیگری استفاده کنید.

ادامه دارد…

منبع: مشرق

برای دیدن  صفحه‌ی ویژه تحلیل مستند کلیک کنید

برای دیدن پرونده ویژه به این صفحه مراجعه بفرمایید