با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
غلامحسین قدوی: مسئولان ۳ قوه برای رهایی بانکداری از رباخواری چاره‌ای بیندیشند

غلامحسین قدوی: مسئولان ۳ قوه برای رهایی بانکداری از رباخواری چاره‌ای بیندیشند

برای دریافت وام قرض‌الحسنه، ضامن یکی از آشنایان دریک صندوق پرداخت این وام شدم که متاسفانه آن شخص از پس دادن پولی که گرفته بود، خودداری کرد و اینک که آن صندوق به بانک تبدیل شده است، با مطالبه سود ۳۵ درصدی برای سال‌های متمادی، دارایی و زندگی مرا به خطر انداخته است که جا دارد مسئولان محترم ۳ قوه برای رهایی بانکداری اسلامی کشورمان از آنچه می‌تواند رباخواری محسوب شود، چاره‌ای بیندیشند. در شرایط حاضر باید از مسئولان سیستم بانکداری پرسید آیا آیه‌های ۲۷۸ و ۲۷۹ سوره بقره فراموش شده است و یا برخی از بانک‌ها کمر به جنگ با خدا بسته‌اند؟ آیا عقود اسلامی مضاربه، جعاله، مساقات و … در عمل صحیح است یا صرفا بر روی کاغذ؟ آیا پرداخت تسهیلات با سود ۳۵ درصد تحت لوای عقود اسلامی و سپس سند قرض‌الحسنه تنظیم کردن، عملی درست است؟ کارمزد قرض‌الحسنه چند درصد است و آیا دیر کرد، جریمه دارد؟ بانک مورد نظر اعلام کرده است که اگر بخواهیم جریمه دیر کرد وام را ببخشیم ، باید رضایت تمامی سرمایه‌گذاران را به دست آوریم، آیا به سرمایه‌گذاران گفته‌اند پول ربا را بین آنان تقسیم می‌کنند؟ آیا مسئولان ذی‌ربط ثمره برخی رباخواری‌ها در بانک‌ها را در اقتصاد و جامعه نمی‌بینند؟

مسئولان تا دیر نشده است، برای رضای خدا و برای حفظ و بارورتر شدن انقلاب اسلامی، که خون‌های بی‌حدو حصری به پای آن ریخته شده است، برای جداسازی ربا خواری از عملیات بانکداری بدون ربای اسلامی، چاره‌اندیشی کنند تا برخی از بانک‌ها برای معاملات خود، تقوی پیشه سازند و کلاه شرعی بر سر این معاملات نگذارند.

غلامحسین قدوی

منبع: روزنامه اطلاعات