با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حجت السلام قرائتی: اگر در ایام قدر رباخوار؛ رباخوار بماند هیچ فایده‌ای ندارد

حجت السلام قرائتی: اگر در ایام قدر رباخوار؛ رباخوار بماند هیچ فایده‌ای ندارد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: ایام قدر صرفا یک شب تلنگر جهت اتصال به خدا است در صورتی که رفتار، تفکر و آداب انسان تغییری با پیش از آن تغییری نکند به طوری که بدحجاب بدحجاب بماند، تهمت، غیبت، ربا خواری و رشواری همچنان ادامه داشته باشد بی فایده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در برنامه درس هایی از قرآن کریم در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: فلسفه دعا این است که مأیوس نشویم و فقیه کسی است که مردم را مأیوس نکند.

 

وی تصریح کرد: توبه شما پذیرفته می شود پس ناامید نشوید، یأس آتشی است که هر خیری را می سوزاند، مرگ هر گونه ترقی است و مانع انسان برای حرکت رو به جلو می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که در اسلام بن بستی وجود ندارد، متذکر شد: یأس به معنای محدودنگری است، مأیوس شدن سوءظن به قدرت و کرم خدا است زیرا فرد ناامید گمان می کند وقتی انسان به بن بست رسید حتی خداوند هم از گره گشایی کار او عاجز است.

 

شبهه زمان ظهور

وی با تأکید بر این که از فرج و ظهور امام زمان(عج) مأیوس نشوید، تبیین کرد: زمان ظهور حضرت بقیة الله(ع) مسأله ایاست که برای عده ای شبهه انگیز شده و پاسخی منطقی برای آن نیافته اند، ایشان وقتی ظهور می کنند که دنیا پر از ظلم شود پس برای تسریع این موضوع همه با هم گناه و ظلم کنیم.

 

مفسر قرآن کریم عنوان کرد: روایت داریم که وقتی دنیا پر از ظلم شد، امام زمان(عج) ظهور می کند و هیچ گونه اشاره ای به ظالم بودن همه مردم نشده است، دقت داشته باشید ظالم با ظلم تفاوت دارد.

 

وی برای روشن شدن این موضوع به بیان مثالی پرداخت و گفت: پنجره را زمانی باز می کنیم که سالن پر از دود شود این به این معنا نیست که وقتی همه افراد داخل سالن سیگار بکشند سالن پر از دود می شود بلکه ممکن است تنها یک نفر با به آتش کشیدن یک کُنده درخت سالن را پر از دود کند در نتیجه لازم نیست همه ما ظالم شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: یک صدام جنایت کار پیدا می شود که هم ایران، هم کویت و عراق را خراب می کند امروز نیز یک آمریکا برای به آتش کشیدن دنیا کافی است و نیازی به ظالم شدن همه دنیا برای فرج نیست.  

 

چندتوصیه برای شب های قدر

وی با بیان چند توصیه برای بهره مندی از احیای شب های قدر گفت: برای این که مورد مغفرت و بخشش خداوند واقع شوید شما هم دیگران را ببخشید، عنایت به نماز داشته باشید زیرا که ائمه اطهار(ع) فرموده اند: «اگر کسی نماز را سبک بشمارد ما شفاعتش نمی کنیم»

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: سوم برای استجابت دعا اهتمام ویژه لقمه حلال داشته باشید یعنی نسبت به توجه به پرداخت خمس، زکات، بدهکاری دیگران حساس باشید، چهارم به غیر از خویش دعا کنید بنا به حدیثی اگر برای 40 مؤمن دعا کنید دعای شما هم برآورده می شود.

 

وی با تأکید بر این که عبادت های خود را ضایع نکنید، عنوان کرد: احیا، قرآن به سرگرفتن، تضرع و زاری به درگاه الهی در شب های قدر باید روی انسان تأثیر گذار باشد یعنی این اعمال باید متصل به توبه واقعی و تحول در انسان شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: ایام قدر صرفا یک شب تلنگر جهت اتصال به خدا است در صورتی که رفتار، تفکر و آداب انسان تغییری با پیش از آن تغییری نکند به طوری که بدحجاب بدحجاب بماند، تهمت، غیبت، ربا خواری و رشواری همچنان ادامه داشته باشد بی فایده است.

 

مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: توبه هر چیزی حساب خاص خودش را دارد؛ توبه نماز نخواندن قضای نماز، توبه روزه خواری گرفتن روزه، توبه از خوردن مال دیگران پرداخت حقش است.

 

گفتنی است، ویژه برنامه درس هایی از قرآن کریمِ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از شب 19 تا 24 ماه مبارک رمضان به دلیل ویژه برنامه های شب های قدرِ حرم مطهر رضوی، برگزار نمی شود.

منبع: خبرگزاری رسا

انتهای پیام/