با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
معاملات ربوی حاصل دوری و غفلت از قرآن است

معاملات ربوی حاصل دوری و غفلت از قرآن است

حجت الاسلام غلامرضا اسم حسيني، مسؤول نهاد رهبري در  دانشگاه هاي آذربايجان غربي در مراسم احياء شب نوزدهم ماه مبارك رمضان كه در دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد، بر لزوم شناخت جايگاه قرآن تأكيد كرد و گفت:بنيان اصلي ليالي قدر براي شناخت خداست كه لازمه آن توجه به مبدأ شناسي و معاد انديشي است.

وي ادامه داد: قرآن به عنوان بزرگترين منبع شناخت در دين اسلام و در چارچوب زندگي انسان ها به تمامي سؤال ها در زمينه مبدأ شناسي و معاد انديشي پاسخگو است و بايد در آن تدبر و عمل شود.

حجت الاسلام اسم حسيني گفت: امروزه با وجود سطح بالاي سواد، جامعه ما دامين گير موضوعاتي است كه در شأن جامعه اسلامي نيست ناشي از بي توجهي به قرآن كريم است.

مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي آذربايجان غربي تصريح كرد: اگر امروز در جامعه اسلامي شاهد 15 هزار ژرونده قضايي، ارتباط دختر و پسر، روابط نامشروع مرد و زن، معاملات ربا و ارتباطات جمعي بي قيد و بند هستيم به علت دوري و غفلت از قرآن است و اين در حالي است كه قرآن نسخه شفابخش اجتماعي است.

وي با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم (ص):«روزي فرا مي رسد قرآن در يك وادي قرار مي گيرد و مردم در وادي ديگر» اذعان داشت: متأسفانه اساتيد دانشگاه ها، اصناف بنام و خير، طلبه و حتي حوزه هاي علميه با قرآن مأنوس نيستند و نتيجه غفلت از قرآن انزوا، طلاق ها و ازدواج هاي نامتعارف و بروز بسياري از مشكلات در جامعه است.

حجت الاسلام اسم حسيني  با بيان اينكه قرآن كتابي در لوح محفوظ و عاري از هر نوع انحراف است، تأكيد كرد: انس با قرآن در جامعه كرامت ايجاد مي كند، با انس بيشتر با قرآن مي توان خدا را در لحظه لحظه زندگي يافت چراكه بنابر فرموده امير مؤمنان (ع) تجلي كامل خدا در قرآن است.

وي گفت: گلايه پيامبر اكرم (ع) از قوم خود به علت مهجوريت قرآن كريم است، امروز حتي در مجموعه هاي ديني و حزب الهي، بسيجي، اداري و حتي در ميان تحصيلكرده هاي جامعه قرآن مورد غفلت قرار گرفته و فقط در روي طاقچه است اين درحالي است كه اهميت و جايگاه همين شب هاي قدر به نزول و شأن قرآن كريم است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سفارش پيامبر در حديث ثقلين در خصوص چنگ به قرآن و عترت، گفت: سفارش پيامبر (ص) در حديث ثقلين بر اين موضوع تأكيد دارد كه در كنار حب اهل بيت(ع) و عشق به خاندان عصمت بايد با قرآن آشنا شويم تا دچار افراط و تفريط نشويم.

حجت الاسلام اسم حسيني تصريح كرد: البته ارائه دين خشك، بي معني و بدون سازگاري با اقتضائات زمان نتيجه قرآن منهاي اهل بيت (ع) است كه امروز متأسفانه بسياري از حكومت هاي اسلامي به آن دچار شده و با تبعيت از اسلام انگليسي به اختلافات شيعه و سني دامن مي زنند.

وي به بحث ولايت مطلقه فقيه اشاره و خاطرنشان كرد: در كشور ما با تنوع اديان، اقوام و مذاهب شاهد امنيت و آرامش در زير پرچم ولايت فقيه هستيم.

حجت الاسلام اسم حسيني در پايان به دغدغه هاي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: بحث نفوذ از دغدغه هاي رهبري است كه لازمه مقابله با آن بصيرت است كه با تقويت روحيه عبادي در متن زندگي محقق مي شود.

وي تصريح كرد: اسلام مخالف تكنولوژي و پيشرفت نيست اما بايد بهره گيري از ابزارهاي پيشرفته به گونه اي جهت يافته باشد تا منجر به گمراهي و انحراف نشود.

 

استاد حوزه و دانشگاه اقتصاد مقاومتي و آسيب هاي اجتماعي را از ديگر دغدغه هاي رهبري خواند و گفت: مردم مي توانند با رعايت برخي موارد در زندگي، مطالبات رهبري را  جامه عمل بپوشانند.