با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نماینده ولی فقیه در آمریکای لاتین: بدترین ربا را در جامعه رواج دادیم که بسیاری از گرفتاری‌های جامعه از ربا منشأ می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در آمریکای لاتین: بدترین ربا را در جامعه رواج دادیم که بسیاری از گرفتاری‌های جامعه از ربا منشأ می‌گیرد

‌ربانی با ابراز تأسف از اینکه در برخی از موضوعات نظیر بازار، ادارات، بانک و حجاب الگوهای خوبی را ارائه ندادیم، گفت: امروز براساس نظر بسیاری از علما بدترین ربا را در جامعه رواج دادیم که بسیاری از گرفتاری‌های جامعه از ربا منشأ می‌گیرد.

وی بر ضرورت تدوین طرحی از حوزه‌های علمیه برای اصلاح بانکداری در کشور تاکید کرد و ابراز کرد: انتقاد همواره باید با طرح و ابتکار باشد که زمینه اصلاح امور را فراهم کند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسن ربانی در مراسم سوگواری امام صادق(ع) که در شهرک امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت شهادت رئیس مذهب جعفری، اظهار کرد: پیروان مکتب تشیّع باید خداوند را شاکر باشند که پیرو اهل بیت(ع) هستند؛ زیرا که حضرت علی(ع) فرمودند: «کسانی که امامت و ولایت من را قبول نداشتند، بزرگ‌ترین حسرت را در روز قیامت خواهند داشت».

وی با بیان اینکه شخصیت جامع امام صادق(ع) در همه ابعاد برای شیعیان و محبان اهل بیت(ع) الگو است، تصریح کرد: ایشان در دوران امامت خود، بزرگ‌ترین حوزه علمیه و دانشگاه جهان اسلام را تأسیس کردند و بلندترین گام را برای معرفی معارف اسلامی به جامعه بشریت برداشتند.

رئیس موسسه اندیشه شرق افزود: انسان باید در دوران حیات خود، اقدامی را انجام دهد که علاوه بر ماندگاری؛ به رشد دین، معنویت، فقه و پویایی اسلام کمک کند.

نماینده ولی فقیه در آمریکای لاتین در ادامه با اشاره به اینکه همه تفکرات در دانشگاه امام صادق(ع) حضور داشتند، اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه نه فقط برای شیعیان؛ بلکه باید برای اهل سنت، مسیحیت و لائیک‌ها نیز برنامه جامع تدارک ببیند و صبر، تحمل و بردباری زیادی داشته باشد.  

وی با بیان اینکه امروز امکانات زیادی به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری انسانی فقیه، شجاع، وارسته، عالم و متقی در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دارد، گفت: حوزه‌های شیعی باید همچون تفکر امام صادق(ع)، همه گروه‌های فکری را زیر پوشش خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در آمریکای لاتین افزود: با وجود اینکه تکفیری‌ها از گمراهان هستند و براساس افکار بن تیمیه، هر مسئله‌ای غیر از اسم خدا را شرک می‌دانند اما باید برای این گروه‌ها نیز برنامه ریزی و فکر کرد.

ربانی با بیان اینکه امام صادق(ع) با نمایندگان مذاهب مختلف مباحثه داشتند و آن‌ها را قانع می‌کردند، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید با الگوگیری از رئیس مذهب جعفری، درب‌های خود را برای افکار جهانی و پاسخ به شبهات دنیا بگشاید.

وی افزود: مباحثه و گفت وگو با نحله‌های فکری گوناگون سیره امام صادق(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در آمریکای لاتین با تاکید بر اینکه امروز مراکز علمی و فرهنگی جهان به حوزه‌های علمیه نیاز دارند، ابراز کرد: بعضی از دانشگاه‌های منطقه آمریکای لاتین خواستار حضور نمایندگان حوزه‌های علمیه هستند.

رئیس موسسه اندیشه شرق افزود: با وجود اینکه دچار کمبود امکانات و مشکلات زیادی هستیم اما امروز دنیا، آماده استماع سخنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران است.

ربانی با بیان اینکه بعد از رحلت امام راحل(ره)، نگران توهین به ایشان در روزنامه‌های آرژانتین بودیم، ابراز کرئ: برخلاف نگرانی ما دو روزنامه مطرح این کشور در تیترهای خود عنوان کردند «انسانی از دنیا رفت که می‌خواست جهان و تاریخ بشریت را تغییر دهد».

وی با بیان اینکه اقدامات امام خمینی(ره) در راستای سیره امام صادق(ع) بود، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی به عنوان مدل و الگوی جدید در جهان مطرح است و افزایش فشار دشمنان برای این است که نظام اسلامی تبدیل به یک الگو نشود.

نماینده ولی فقیه در آمریکای لاتین با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کردند ایران را خاورمیانه محدود کنند، گفت: امروز ایران با قدرت و نفوذ خود حرف نخست را در منطقه مطرح می‌کند و بدون تردید اگر امروز مقابله جمهوری اسلامی با تروریست‌ها نبود، تکفیری‌ها به اروپایی‌ها بیش از این ضربه وارد می‌کردند.

‌ربانی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر لزوم الگوگیری از اخلاق و رفتار امام صادق(ع) تاکید کرد و افزود: انسان باید دقت لازم را در امور زندگی، معاش و اقتصاد داشته باشد که مشکلاتی نظیر حقوق‌های نجومی در جامعه رخ ندهد.

وی تصریح کرد: اگر ما از اکنون به فکر خودمان نباشیم و خودسازی نکنیم، شاید فردا بدتر از این افراد شدیم.

رئیس موسسه اندیشه شرق با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مردم را باید با اعمال و رفتار پسندیده به اسلام دعوت کرد، اظهار کرد: پیرو امام صادق(ع) از دروغ، فتنه انگیزی و بی نظمی پرهیز می‌کند.

‌ربانی با ابراز تأسف از اینکه در برخی از موضوعات نظیر بازار، ادارات، بانک و حجاب الگوهای خوبی را ارائه ندادیم، گفت: امروز براساس نظر بسیاری از علما بدترین ربا را در جامعه رواج دادیم که بسیاری از گرفتاری‌های جامعه از ربا منشأ می‌گیرد.

وی بر ضرورت تدوین طرحی از حوزه‌های علمیه برای اصلاح بانکداری در کشور تاکید کرد و ابراز کرد: انتقاد همواره باید با طرح و ابتکار باشد که زمینه اصلاح امور را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در آمریکای لاتین با تاکید بر اینکه باید قدردان، حامی و مدافع جمهوری اسلامی در مقابل لیبرال‌ها و کسانی که فکر می‌کنند آمریکا می‌تواند مشکلات ما را حل کند باشیم، گفت: هنگامی که مقام معظم رهبری براساس اصول اسلامی تاکید کردند «اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آن را آتش می‌زنیم» مقابله با باطل کردند.

ربانی با بیان اینکه نباید ترسی از دشمنان داشته باشیم، ابراز کرد: اگر نتوانیم راه شهدا را به طور صحیح ادامه دهیم، در مقابل امام و شهیدان مسؤول هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز پیروی از مقام معظم رهبری، کمک به رشد اسلام و دولت اسلامی باید سرلوحه کار ما باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/