با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
عضوء خبرگان رهبری: نمی‌توان آتش بودن ربا را با کلاه شرعی و توجیهات بی‌اساس و قانونها از بین برد

عضوء خبرگان رهبری: نمی‌توان آتش بودن ربا را با کلاه شرعی و توجیهات بی‌اساس و قانونها از بین برد

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی بیان داشت: قرآن در سوره نساء می فرماید «کسانی که اموال یتیم را می خورند همانا در شکمهایشان آتش می ریزند»، هر چیز در این دنیا ظاهری و باطنی دارد، باطن اموال حرام هم آتش است هر چند پول حرام به ظاهر زیباست، یک مصداق مال حرام خوردن مال یتیم است، یک مصداق آن هم ربا است، نمی توان آتش بودن ربا را با کلاه شرعی و توجیهات بی اساس و قانونها از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، رییس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در مسجد سید اصفهان، گفت: جامعه ما با عاشورا و عاشوراییان پیوند خورده و این سرمایه بزرگی برای ماست و باید بتوانیم حداکثر استفاده را از این سرمایه عظیم ببریم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بهره بیشتری از عزاداریهای خود ببریم باید ملاک اعمال افضل در اسلام را بدانیم، این موضوع تنها درباره عزاداری صدق نمی کند و شامل همه اعمال می شود، باید معیار برتری را بدانیم تا بتوانیم در همه کارها بهترین باشیم و این معیار هم باید از ناحیه خدای تبارک و تعالی باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «خَلَقَ المَوتَ وَ الحَیاه لِیَبلُوَکُم اَیُّکُم اَحسَنُ عَمَلاً» ، ‏افزود: فلسفه زندگی و ملک و حیات این است که خداوند بداند بهترین اعمال را چه کسانی انجام می دهند، روایتی از پیامبر(ص) در ذیل این آیه شریفه آمده در تفسیر مجمع البیان آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند مراد از «اَحسَنُ عَمَلاً» همان «اَحسَنُ عَقلاً» است، یعنی عبادت و عزاداری ما اگر همراه با عقل و تدبیر و توجه همراه باشد، می تواند افضل عزاداریها باشد، همچنین فرمودند آن عملی بهترین است که از نظر عقلی کاملتر باشد و خشیت الهی بیشتر در آن باشد و پایبند به حلال و حرام الهی باشد.

وی ابراز داشت: شاخص اول در افضل بودن عمل توجه بیشتر به عمل است، باید انتخابهای ما بر اساس بینش و بصیرت باشد، روایت مربوط به بهتر بودن یک رکعت نماز عالم از هفتاد رکعت نماز بدون توجه و غیرعالم هم برگرفته از همین اصل است، آن عزاداری برتر است که توجه به فلسفه قیام عاشورا داشته باشد.

همه اصحاب اباعبدالله(ع) از یک بصیرت ویژه ای برخوردار بودند/ باید شور را با شعور همراه کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: همه یاران اباعبدالله(ع) از یک آگاهی و بصیرت ویژه ای برخوردار بودند و بصیرت از ویژگیهای مهم حضرت ابوالفضل(ع) است، باید کارآیی جلسات عزاداری را بالا ببریم و همه ابعاد در جلسات لحاظ شود، جلسات باید حاوی امر به معروف، حرکت اجتماعی و سیاسی و  وصل کننده افراد به خداوند عالم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: خلوص در عزادریها بسیار مهم است، عزادری امام حسین(ع) اجر بزرگی دارد، اما تفاوت است میان کسی که به عشق ‏اباعبدالله و با عاطفه به جلسه آمده و کسی که برای رفع حاجت و ثواب آمده است، البته باید این عشق و عاطفه با توجه و ‏تعقل همراه باشد تا بتواند افضل شود، باید شور را با شعور همراه کنیم، زیرا نتیجه گرفتن به اندازه معرفت است.

رییس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری افزود: مبادا بعد از دهه محرم برویم و در بازار حلال را با حرام مخلوط کنیم و امام حسین(ع) و فلسفه قیامش را فراموش کنیم، گاهی شخصی آفتابه دزد است، گاهی هم مسؤولان حقوقهای نجومی می گیرند، آن وقت مسؤول دیگری هم بیاید و بگوید که این حقوقهای نجومی قانونی بوده و تنها غیرمتعارف هستند، اینها عذر بدتر از گناه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی بیان داشت: قرآن در سوره نساء می فرماید «کسانی که اموال یتیم را می خورند همانا در شکمهایشان آتش می ریزند»، هر چیز در این دنیا ظاهری و باطنی دارد، باطن اموال حرام هم آتش است هر چند پول حرام به ظاهر زیباست، یک مصداق مال حرام خوردن مال یتیم است، یک مصداق آن هم ربا است، نمی توان آتش بودن ربا را با کلاه شرعی و توجیهات بی اساس و قانونها از بین برد.

وی ادامه داد: حالا ما بیاییم و توجیه کنیم که حقوق نجومی فلان شخص بر اساس قانون است، این حرفها قبح و پلیدی مال حرام و باطن زشت آن را زیبا نمی کند، عزادار امام حسین(ع) باید در همه جنبه های زندگی خود پیرو اباعبدالله(ع) باشد، جمعیت عزاداران خیلی خوب است اما باید کیفیت را هم بالا ببریم، من تعجب می کنم از خانمهایی که در عزاداری شرکت می کنند اما حجاب خود را رعایت نمی کنند.

امروز سینه زدن زیر بیرق عزاداری لندنی ضربه به اسلام و تشیع است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ‏تصریح کرد: پیامبر(ص) در بیان معیارهای افضل بودن اعمال ابتدا عقلی بودن عمل را مطرح می کنند و سپس اجتناب از حرام الهی را بیان می کنند، شاید دلیلش این باشد که تدبر در کارها اجتناب از حرام را هم به دنبال خود می آورد، یعنی اگر در شعارها و ذکرها توجه و تعقل هم داشته باشیم ، آنگاه اطاعت از خدا و ولی خدا هم به دنبالش می آید.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ابراز داشت: پیامبر(ص) فرمودند گاهی انسان احمق کاری می کند که ضرر آن به جامعه از فسق فاجر بیشتر است، این عمل بدون فکر و احمقانه می تواند در ظاهر یک کار خوب و خیر هم ظاهر شود، امروز دشمن تشیع و عزاداری لندنی را می پسندند، گاهی عزادار امام حسین(ع) با سینه زدن زیر بیرق عزاداری انگلیسی به اسلام و دستگاه امام حسین(ع) ضربه می زند، برای همین هم هست که تعقل و تفکر اولین و مهمترین شرط برای بهترین اعمال است.

وی افزود: امروز در لندن نماز جماعتی که در رکوع و سجود امام جماعت آن لعن بر خلفای اهل سنت وجود دارد از تلویزیون آنها پخش می شود، انگلیس و آمریکا شبکه های ماهواره ای را در اختیار به ظاهر شیعیان مزدور قرار داده عده ای بی فکر  هم پیرو آنها شده اند، چگونه است که همه کارهای تشیع لندنی به طور گسترده پوشش خبری داده می شود اما بیانیه جهانی رهبر معظم انقلاب درباره حج را حتی یک روزنامه هم در لندن چاپ نمی کند

منبع: رسا