با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امر به معروف و نهی از منکر تنها مسئله حجاب نیست/ ربا بزرگترین منکر جامعه اسلامی است

امر به معروف و نهی از منکر تنها مسئله حجاب نیست/ ربا بزرگترین منکر جامعه اسلامی است

 

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛  حجت‌الاسلام عبدالصالح شمس‌الهی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهر یاسوج با تسلیت ماه محرم اظهار کرد: قرآن کریم آیات متعددی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده که در یکی از این آیات آمده کسانی که در زمین به جایگاه، قدرت و حکومت رسیدند یکی از وظایف آنها امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه قم معطوف شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به یک یا دو مسئله را از آفات این فریضه واجب دانست و گفت: از وظایف حاکمان و سردمداران انجام این فریضه در همه منکرات و معروفات است.

وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منکر می‌شود بحث حجاب مطرح می‌شود، افزود: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که نوشته شد سعی کردند به همه مسائل و منکرات بپردازند اما باز موضوع حجاب در این قانون بیشتر به چشم می‌خورد.

شمس‌الهی اضافه کرد: بی‌حجابی و بدحجابی یکی از منکرات جامعه است اما بی‌حجابی معلول یک سری از منکرات در جامعه است و کسانی که می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند بدانند در جامعه منکراتی وجود دارد که بسیار بزرگتر و بالاتر از بدحجابی و بی‌حجابی است و که اگر این منکرات حل شود مسئله حجاب و عفت اجتماعی نیز حل خواهد شد.

عضو پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه قم ربا را بزرگترین معضل و منکراتی که خداوند در قرآن وعده جنگ داده دانست و افزود: هر کسی ربا می‌گیرد به خدا اعلام جنگ کرده است، اما وقتی صحبتی از نهی از منکر می‌شود کسی به سراغ بانک‌ها نمی‌رود.

وی تصریح کرد: وقتی صحبت از نهی از منکر می‌شود ذهنمان به جوانانی که به اشتباه و خطا گرفتار بی‌حجابی و بی‌عفتی شدند معطوف می‌شود در حالی که ربا منکر بزرگی است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند یک درهم ربا برابر است با 70 بار زنا با محارم در خانه کعبه.

عضو پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه قم تصریح کرد: وقتی جامعه را ربا گرفته و بانک‌ها وام ربوی می‌دهند و جریمه تاخیر از مردم گرفته می‌شود نمی‌توان توقع داشته باشید جامعه عفیف داشته باشیم.

شمس‌الهی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از مسائل کلان مملکت شروع شود و اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید در مقابل تفکر سکولاری حاکم بر نظام اداری، ربای بانک‌ها و اختلاس‌ها بایستیم.

وی خطاب به مسؤولان گفت: مطمئن باشید اگر اسلام را در ابعاد گوناگون پیاده کنیم جوانان‌ها با اسلام زاویه‌ای ندارند.

عضو پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه قم بیان کرد: مشکل ما در ریشه‌هایی است که رها کردیم و به معلول‌ها پرداختیم لذا کسانی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسؤولیت دارند و کسانی که در حوزه سیاسی، نظامی و اداری هستند،موظفند در مقابل منکرات بزرگ جامعه بایستند.

شمس‌الهی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌حجابی و بی‌عفتی گناه بزرگ و سنگینی است اما ربا در قرآن آمده که امیدواریم همه ما بتوانیم آنطور که خداوند راضی شوند به انجام این فریضه واجب بپردازیم.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/