با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
وظیفه مهم روحانیت درباره «ربا» از منظر امام خامنه‌ای

وظیفه مهم روحانیت درباره «ربا» از منظر امام خامنه‌ای

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ امام خامنه‎ای در چهارم فروردین‌ماه ۱۳۶۹  در جمع فضلا و طلاب و روحانیون مشهد به وظیفه خطیر و مهم روحانیت در از بین بردن و یا شیوع ربا تاکید کردند؛ متن این بیانات به شرح ذیل است.

 

وقتی که ما می‌گوییم روحانیت این عظمت و قدرت و امکان را پیدا کرده، معنایش این نیست که حالا تکتک روحانیون، دارای این اختیارند. نه، این اختیار در میان جامعه‌ی روحانیت است.این، مسأله‌ی بسیار مهمی است.

امروز مثلاً از شما سؤال می‌کنند که آیا حیل ربای به آن شکل جایز است، یا جایز نیست؟ شما با یک نیش قلم – که البته متکی به استنباط و فتوا و بررسی جوانب فقهی مسأله است – می‌توانید بخش عظیمی از چیزهایی که به عنوان حیل ربا به کار می‌رود، تعطیل کنید، یا راه بیندازید. […………..] این کار، کار روحانیت است؛ یعنی بینش فقهی اسلام است که امروزاین مسایل را تعیین می‌کند. اینها مسؤولیت است. به همین جهت است که عرض کردیم، هیچ‌وقت در طول تاریخ روحانیت، این قشر به قدر امروز، دوست و دشمن نداشته است.

+ صوت این قسمت بیانات امام خامنه‌ای را در زیر بشنوید.

متن کامل این بیانات را «پایگاه اطلاع رسانی خامنه‌ای دات ای آر » بخوانید.

انتهای پیام/