با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

ربا برای جامعه زیان‌بار است

حجت‌الاسلام عربپور، ماه رمضان را بهترين فرصت برای كسب تقوا دانست و عنوان كرد: ائمه جماعات و مبلغان دينی بايد مسئله قرآن و تفسير قرآنی در ماه مبارك رمضان را در دستور كار قرار دهند، چرا‌كه هر‌‌چه زندگی ما قرآنی‌تر شود، مشكلات كاهش می‌يابد.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور، امام جمعه موقت كرمان روز گذشته، 14 تیرماه در جمع نمازگزاران ‌این استان در محل مصلای امام علی(ع) گفت: توجه به تفكر، علم، كار و كسب حلال جزو ارزش‌های اخلاقی در حوزه فردی است.

وی افزود:‌ مسئله ربا يكی از كارهای زشت و زيانبار است كه اسلام ما را از آن نهی كرده و كسب درآمد از طريق ربا را برای جامعه زيانبار می‌داند.

امام جمعه موقت كرمان با بیان اینکه ربا حرام و اعلام جنگ با خدا است و تعادل اقتصادی جامعه را به‌ هم می‌زند، چرا‌كه سرمايه بايد صرف اشتغال و توليد شود، تصریح كرد: جامعه‌ای كه ربا در آن رشد كند، جامعه طبقاتی می‌شود؛ همچنين ربا موجب كاهش عواطف در جامعه می‌شود.

وی رشوه گرفتن را يكی ديگر از كارهای حرام ذكر كرد و يادآور شد: حق فردی را در ازای دريافت پول به ديگری دادن رشوه است.

امام جمعه موقت كرمان‌، ماه رمضان را بهترين فرصت برای كسب تقوا دانست و عنوان كرد: ائمه جماعات و مبلغان دينی بايد مسئله قرآن و تفسير قرآنی در ماه مبارك رمضان را در دستور كار قرار دهند، چرا‌كه هر‌چه زندگی ما قرآنی‌تر شود، مشكلات كاهش می‌يابد.

حجت‌الاسلام عربپور عنوان كرد: مساجد فقط در زمان پخش اذان بلندگوها را روشن كنند و در ايام ماه مبارك رمضان نبايد بلندگوهای مساجد برای مردم ايجاد مزاحمت كند.

وی از مردم خواست در افطاری‌ها از اسراف دوری كنند و اظهار كرد: هزينه كردن از بيت‌المال برای افطاری جايز نيست و نيروی انتظامی با مظاهر روزه‌خواری برخورد داشته باشد.

امام جمعه موقت كرمان با اشاره به برگزاری انتخابات رياست جمهوری و انتخاب حجت‌الاسلام روحانی به‌عنوان رئيس جمهور منتخب، اظهار كرد: روحانی بر اساس شعار عقلانيت و اعتدال كارهايی را آغاز كرده است.

حجت‌الاسلام عربپور بيان كرد: اميدواريم رئيس جمهور با دوری از افراط و تفريط در تمام امور و انتخاب كابينه معتدل برای خدمت به مردم گام بردارد.

وی با اشاره به ديدارهای رئيس جمهور منتخب با روحانيان و علمای قم، بیان كرد: تعامل بين علما و دولت برای رفع مشكلات مردم مؤثر است.

امام جمعه موقت كرمان با بيان اينكه دولت دهم تلاش‌های زياد و كارهای خوبی را انجام داد، يادآور شد: اين دولت نقاط ضعفی هم داشت كه نبود ارتباط بين حوزه و دولت ضعف بزرگی برای دولت دهم بود.

حجت‌الاسلام عربپور خاطرنشان كرد: همه بايد بر اساس فرمايش مقام معظم رهبری از دولت حمايت كنند و بايد به اين نكته توجه داشت كه مشكلات اقتصادی در يك يا دو روز برطرف نمی‌شود و مردم بايد صبور باشند تا با نظر كارشناسان و تدابير لازم مشكلات برطرف شود.

منبع: ایکنا