با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

شاخصه ی جامعه ی اسلامی: عدم وجود ربا در آن

شاخصه ی جامعه ی اسلامی عدم وجود ربا در آن است

به قدرتهای بزرگی که روش صدامی دارند,به امریکا و اسرائیل این خبر را میدهیم که بزودی انشالله شاهد سرنگونی آنها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی لاهیجان نماز عبادی سیاسی جمعۀ لاهیجان با حضور مردم مومن این شهر و به امامت حجت السلام حامد رنجبر نماینده مقام معظم رهبری در لاهیجان در مسجد جامع این شهرستان اقامه شد.

امام جمعه ی شهرستان لاهیجان ضمن دعوت نمازگراران به تقوای الهی گفت:قیمتی ترین موجود درعالم خلقت انسان است واین قیمت هم به بندگی و تقوا است.اگرکسی بخواهد مسیر هدایت انسان را سد کند ونگذارد انسان به هدایت برسد ملعون است.اولین انها مسیحیانی بودند که درزمان پیامبر زندگی میکردند و باآنکه درکتابشان بشارت پیامبر بعدی آمده بود آنرا کتمان میکرند,اما این اختصاص به مسیحیت ندارد,درداستان امامت و ولایت نوعی کتمان ما انزال الله می باشد.آنهایی که آیات غدیر را به سمتی دیگر بردند؛درمجموعه ی زندگی مسئولین هم این امر دیده می شود که خداوند بزرگ برای آنها ۳عذاب بزرگ وعده داده است.

وی تاکید کرد:درمکتب قرآنی کسانی که از اعتقاد مردم سوء استفاده کنند خداوند انها را تزکیه نمی کند, اخلاق انسانی یکی از اولین پایه هایش این است که انسان حرفش حرف باشد و به وفای عهد پیمان داشته باشد.

حجت السلام حامد رنجبر با بیان مناسبتهای  هفته ی جاری اظهار داشت که:شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) درجنگ احد که قبل از امام حسین (ع) سید شهدای اسلام بودند وسالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی که از شیعیان راستین و وفادار به امامت است که بیشترین نقش را در نقل حدیث درباره ی غیبت کبری و صغری داشته است.۱۲شهریور سالروز شهادت رئیس علی دلواری که روز مبارزه با استعمار انگلیس بوده است.۱۴ شهریور نیز سالروز شهادت شهید قدوسی که مجتهد بوده و ازشاگردان امام خمینی و آیت الله طباطبایی بوده که توسط منافقین به شهادت رسید.

حجت السلام والمسلمین حامد رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد که:شاخصه ی جامعه ی اسلامی این است که ربا درآن نباشد.اما متاسفانه مدتی است که ما شاهد افزایش سود بانکها شدیم.چیزی که الان به جامعه ی ما ضربه میزند این است که میزان بهره دریافتی از مردم باید به حداقل برسد.شما نگاه کنید که این عریض و طویل کردن ساختمانها وپیشخوان در بانک هزینه اش از جیب مردم است.کار فرهنگی باید از همینجا شروع شود.اگر بانک آلوده به ربا شد بازار هم آلوده میشود,بازار آلوده شود ماهم دچار آلودگی میشویم.بدترین لقمه لقمه ی ربوی است,چیزی که قرآن کریم می فرماید “یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطَانُ مِنَ الْمَسِّ” کسی که به جنگ با خدا میرود عقل در سر ندارد,درباطن نیز اینگونه است,چون عقل درسرش نیست و همین بی عقلی سبب جنگ با خدا می شود.

حجت السلام حامد رنجبر درخصوص سران اجلاس عدم تعهد گفت:تداوم نشست کشورهای عدم تهعد درایران یکی از موفقیتهای ما می باشد,این کشورها پرچمدار استقلال سیاسی هستند.به قدرتهای بزرگی که روش صدامی دارند,به امریکا و اسرائیل این خبر را میدهیم که به زودی انشالله شاهد سرنگونی اینها خواهیم بود.

امام جمعه ی لاهیجان در پایان اظهار داشت:به فرموده رهبری بنا است مهندسی سیاسی عالم را تغییر دهیم.سازمان ملل الان توسط شورای امنیت هر غلطی در هرجای دنیا روی دهد را میتواند وتو کند,اسرائیل هر جنایتی می کند بر علیه ش ۱بیانیه صادر نمی شود؛همانطور که فرعونها فرو ریختند این قدرتها نیز بدانند که فرو خواهند ریخت,ما خواهان این هستیم که ملت ومردم تعیین کننده ی سرنوشت آن کشور باشند.درجریان سوریه اجازه بدهید مردم تعیین کننده ی سرنوشت کشور باشند.ما نمی گوئیم دولت سوریه دولت پیغمبر است.جرم سوریه حمایت از حزب الله و فلسطین است,آمریکا و اسرائیل درآنجا برنامه دارند,که البته ما امیدواریم این نشست بیشترین دستاورد را برای کشورهای مستقل داشته باشدوبیشتر از این برای ایران اسلامی دارای دستاورد داشته باشد.

منبع: