با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

ترویج منکر ربا‌خواری بزرگ‌ترین خطر برای جامعه اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین مختار امینیان، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آستانه اشرفیه،  توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید براین که همه موظف به تذکر لسانی هستیم، تصریح کرد: آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر به یقین برای آینده نظام اسلامی بسیار مفید خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه معصومین(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

امام جمعه آستانه اشرفیه، ضعف و سستی در ایمان را زمینه‌ساز افزایش انحراف و مشکلات اجتماعی در ‌ جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح جامعه تنها در سایه دین و ایمان محقق می‌شود و تنها وجود این دو عامل سبب کاهش ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین امینیان، ترویج معروف در جامعه را سبب از بین رفتن منکر دانست و بیان داشت: باید ارزش های دینی در سطح جامعه بیشتر ترویج شود.
وی با بیان این که ائمه معصومان‌(ع) در ترویج امر به معروف و نهی از منکر از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی ازمنکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری ها و انحراف های اجتماعی می کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی رهنمون خواهد ساخت.

امام جمعه آستانه اشرفیه در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه رباخواری در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین منکر در جامعه در حال شکل گیری است، گفت: منکر در هر جامعه ای زمینه ساز مشکلات متعددی است که باید نسبت به آن پرهیز شود.

وی همچنین با بیان این در انجام فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر باید از افراد متخصص بهره گیری شود، افزود: اجرای صحیح این فریضه دینی بسیار حائز اهمیت است.