با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
سود در اسلام برای کسب و کار قرار داده شده است، نه پول/ پول کار نکند

سود در اسلام برای کسب و کار قرار داده شده است، نه پول/ پول کار نکند

خبرگزاری فارس: ‌آیت‌الله نوری همدانی با تاكید بر این كه اسلام سود را برای كار و فعالیت قرار داده است و نه پول، گفت: بانك ها در كشورهای اسلامی نباید نقش تاجر و كاسب را بازی كنند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مركز خبر حوزه، ‌آیت‌الله نوری همدانی در دیدار مدیر عامل بانك تجارت استان قم، با اشاره به شیوه بانكداری غرب و پیامدهای منفی آن، اظهار داشت: با دو گناه در اسلام به شدت برخورد شده است، پیروی و گرایش به دشمنان اسلام كه سبب تسلط آنان بر جهان می گردد و ربا كه سبب نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی می شود.

وی با بیان اینكه بانكداری كشور نیازمند توجه بیشتری است تا با موازین اسلامی هماهنگ شود، افزود: اسلام سود را برای كار و فعالیت قرار داده است نه برای پول، زیرا درغیر اینصورت روز به روز توان اقتصادی افراد ثروتمند بیشتر می شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به كاستی های نظام اقتصادی مبتنی بر ربا، تصریح كرد: اسلام دارای قوانین اقتصادی متعالی است و تلاش می كند بیكاری در جامعه از بین برود و در سایه اشتغال و كار آفرینی، عمران و آبادانی ایجاد شود. این مرجع تقلید تأكید كرد: بانك ها در كشورهای اسلامی باید صد در صد اسلامی شوند، هر چند این كار مشكل است ولی مسئولین باید توجه داشته باشند كه بانك ها نقش تاجر و كاسب را بازی نكنند.

وی با اشاره به پیامدهای منفی ربا، برلزوم آگاهی رسانی به مردم در این زمینه تأكید كرد و گفت: مسئولین اقتصادی موظفند در این زمینه فرهنگ سازی كنند و با استفاده از رسانه های ارتباط جمعی، مردم را با زیان های ربا آشنا نمایند. منبع: بانکی