با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله حائری‌‌شیرازی: مسئولان عزمی برای برخورد با رباخواران ندارند.

آیت‌الله حائری‌‌شیرازی: مسئولان عزمی برای برخورد با رباخواران ندارند.

 

آیت الله حائری شیرازیعضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حلال کردن ربا، پوشاندن لباس حق بر باطل است، خواستار برخورد قاطع با ,رباخواران, شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه آیت‌الله ,محی‌الدین حائری‌شیرازی, ‌در همایش «اخلاق و اقتصاد اسلامی» با اشاره به کندی حرکت در زمینه اسلامی‌سازی علوم انسانی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در مقابل علوم انسانی نباید حالت تدافعی به خود بگیرند.

وی با رد مقایسه حوزه‌های علمیه شیعی با مراکز دینی سایر ادیان، افزود: مقایسه حوزه علمیه با مراکزی چون ,کلیسا, درست نیست زیرا حوزه همواره در طول تاریخ در مسیر تکامل، پویایی و بالندگی حرکت کرده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به علوم بانکداری مدون حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلامی‌سازی سیستم بانکی و تحقق ,بانکداری اسلامی, ضرورتی انکار‌ناپذیر است و حوزه می‌تواند مهمترین نقش را ایفا کند.

وی یادآور شد: راه اسلامی کردن، با ,حلال, کردن محرمات متفاوت است و جای شکی نیست که حلال کردن ربا، پوشاندن لباس حق بر باطل است.

این استاد اخلاق حوزه با تاکید بر لزوم مبارزه با رباخواری و برخورد با رباخواران ابراز داشت: در اوایل انقلاب با رباخواران و رباخواری در بازار برخورد می‌شد ولی هم‌اکنون با وجود مصادیق بارز رباخواری در بازار، با رباخواران برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد.

منبع: خبرگذاری فارس