با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

کاهش ارزش پول ملی حاصل غفلت است.

سادات ابراهیمی در نطق میان دستور: لجاجت سیاسی به نفع آمریکا نیست

نماینده مردم شوشتر در خانه ملت گفت: اگر امروز ارزش پول ملی ما ظرف یکسال به یک‌سوم تقلیل یافته، علت اصلی آن غفلت دیروز همه ما بوده است.محمد ابراهیمی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید ,محمد سادات ابراهیمی, در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس، گفت:‌ ملت ایران در طول تاریخ از ظلم و فساد و جور حاکمان دیکتاتور به ستوه آمده بود، همان استبدادی که سرکوب و رعب و وحشت را به آنها هدیه کرد. اما نهایتا گوهر گرانسنگ استقلال،‌آزادی و جمهوری اسلامی با رهبری امام راحل و خون شهیدان درخشیدن گرفت و ملت ایران از یوغ استکبار رهایی یافت.

وی افزود: باید بدانیم که ماهیت جمهوری اسلامی با اسلام و مردم سرشته شده است و هر جریان داخلی و یا خارجی که بخواهد یکی از این دو مؤلفه را حذف و یا کمرنگ کند، سخت در اشتباه است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: پس از گذشت 3 دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی سؤال این است که آیا مردم احساس می‌کنند که دین آنها حفظ شده است، آیا محکمات دینی در فضای اداری، قضایی و اجتماعی کشور به خوبی رعایت می‌شود، چرا بعد از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی مردم ما شاهد ,تورم, افسارگسیخته ,فقر، بیکاری، بدحجابی، طلاق و اعتیاد, خانمانسوز هستند، آیا همه اینها را باید به حساب توطئه خارجی گذاشت.

سادات ابراهیمی اظهار داشت: اگر امروز ارزش پول ملی ما در ظرف یکسال به بیش از یک سوم تقلیل یافته و شاهد افزایش هزینه‌های تولید و کاهش بهره‌وری و همچنین بروز و ظهور پدیده‌هایی همچون یقه‌سفیدها و ویژه‌خواران بزرگ و اختلاس‌های 3 هزار میلیاردی هستیم، تردید نداشته باشیم که علت اصلی آن حداقل غفلت دیروز همه ما بوده است.

وی افزود: آزادی مهمترین شرط توسعه و پیشرفت است گرچه آزادی نیاز ثانویه است و تا زمانی که نیازهای اولیه از قبیل خوراک، پوشاک و مسکن تامین نشود، مطالبه آزادی معنا ندارد، اما تا زمانی که فضای باز سیاسی و نقد و انتقاد سازنده در جامعه وجود نداشته باشد، شکوفایی اقتصادی و توسعه همه‌جانبه محقق نخواهد شد.

نماینده مردم شوشتر در خانه ملت ادامه داد: نقش مهم سه قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاسی با توجه به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاسی ضروری است که مجلس شورای اسلامی بدون حب و بغض شخصی و جناحی بر عملکرد دولت دقیقا نظارت داشته و دولت نیز توسعه همه‌جانبه را در آزادی بیان و فضای باز سیاسی جستجو کند و قوه قضائیه ضمن برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی از ظرفیت بالای نظام و رأفت اسلامی در توسعه فضای باز سیاسی کشور مشارکت فعال داشته باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست خارجی که با تدابیر حکیمانه مقام عظمای ولایت مسیر درستی را اتخذ کرده است، باید تقویت و حمایت شود چرا در شرایطی که دولت جدید به دنبال افزایش قدرت نظام اسلامی از طریق مذاکره و گفت‌وگوست، عده‌ای بر طبل اختلاف و تردید می‌کوبند. بیایید با تقویت و تکریم تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای حقانیت ایران اسلامی را اثبات و از مزایای اعتمادسازی جهانی کشور را بسازیم.

وی افزود:‌آمریکا و اتحادیه اروپا بدانند که اگر از این فرصت استثنایی که دولت جدید با گفتمان نوین اعتدالی بخاطر مسائل ملی برای آنها فراهم کرده، استفاده نکنند و به لجاجت سیاسی خود ادامه دهند، در آینده بشدت پشیمان خواهند شد.

نماینده مردم شوشتر در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات و حل آنها شد.

منبع: خبرگزاری فارس