با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
هشدار امام جمعه بناب در خصوص ترویج «ربا» در جامعه

هشدار امام جمعه بناب در خصوص ترویج «ربا» در جامعه

امام جمعه بناب ضمن هشدار نسبت به اینکه رفته رفته برخی خلاف‌ها و کارهای حرام در جامعه عادی شده و نام آن را «عرف» گذاشته‌اند، گفت: کلمه «عرف» خطرناک‌ترین کلمه است و «ربا» عیناً رفتن به جنگ با خداست.

خبرگزاری فارس: هشدار امام جمعه بناب در خصوص ترویج «ربا» در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های آیین دشمن‌شکن نماز جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه وضع بازار و برخی معاملات ما مناسب نیست، از مردم خواست حریم و حرمت خداوندی را در تمام معاملات خود در نظر بگیرند.

وی ضمن هشدار نسبت به اینکه رفته رفته برخی خلاف‌ها و کارهای حرام در جامعه عادی می‌شود و نام آن را گذاشته‌اند «عرف»؛ تصریح کرد: کلمه «عرف» خطرناک‌ترین کلمه است و «ربا» عیناً رفتن به جنگ با خداست.

خطیب جمعه شهرستان بناب ادامه داد: از علمای شهرستان و عموم مؤمنین و آحاد مختلف جامعه می‌خواهم با امر به معروف و نهی از منکر و تشریح مضرات «ربا» در جامعه مانع ترویج آن شوند که در صورت عدم جلوگیری، بلایای بزرگ‌تری دامنگیر خانواد‌ه‌های ما خواهد شد. باقری‌بنابی سپس با اشاره به سالروز پیام تاریخی حضرت امام(ره) به رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اظهار کرد: اقدام امام راحل(ره) در آن روز حرکتی بی‌بدیل و بی‌نظیر و قدرت‌نمایی بی‌سابقه‌ای بود که ایشان مبادرت به آن کردند. وی یادآور شد: امام خمینی(ره) ضمن تحقیر جامعه کمونیستی به صورت معجزه‌وار انقراض کمونیسم را به آنها یادآور شدند و امروز وعده‌هایی که ایشان در آن نامه به گورباچف دادند، در حال تحقق یافتن است و گورباچف بعداً مکرر و مکرر اظهار تأسف کرد که اگر به پیام امام(ره) خوب عمل می‌کرد، امروز به این وضعیت گرفتار نمی‌شدند. رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تصریح کرد: با وجود اینکه نامه امام راحل(ره) به رهبر شوروی سابق بیش از چند صفحه نبود، ولی از نظر محتوایی یک کتاب جامع بود و در واقع نامه ایشان ضمن اینکه از تمام جامعیت برخوردار بود، بلکه درس توحید، فقه و کلام و درس خودشناسی و درس جامعه‌شناسی بود.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بناب به هفده دی ماه یادآور خاطره شوم استعمار در کشف حجاب اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز آزادی نامگذاری شد، یعنی نفی هویت و گرفتار شدن در دام اهریمن!

وی تأکید کرد: امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر چقدر بر گردن ما حق دارند که با پیروزی جمهوری اسلامی به داد مردم رسیدند، اما به شرطی که امروز کارهایی که فرزند رضاخان با زور در کشور می‌کرد، خودمان با دستان خودمان آن را انجام ندهیم. امام جمعه بناب همچنین به نقش تأثیرگذار خانم‌ها در کاهش بدحجابی در جامعه اشاره و اظهار کرد: خانم‌ها از جایگاه بالایی در خانواده‌ها برخوردار هستند و اگر آنها همت کنند، این مشکل در جامعه ما حل‌شدنی است. باقری‌بنابی افزود: حجاب سپری است در اختیار زن مسلمان و نه تنها محدودیت نیست، بلکه مصونیت، عزت و شرف است. وی ضمن تأکید بر مواظبت و مراقبت از سنگر حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: حجاب سرمایه تحکیم بنیان خانواده است که اگر به این مهم در جامعه توجه شود، خیلی از مشکلات جامعه از جمله طلاق کاهش خواهد یافت. خطیب جمعه شهرستان بناب در خاتمه خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان سالروز شهادت مظلومانه سردار بزرگ اسلام شهید احمد کاظمی را گرامی داشت و ضمن تمجید از خدمات این سردار شهید، از خداوند متعال علو درجات را برای شهید کاظمی و سایر همرزمان ایشان مسئلت کرد.

منبع: فارس