با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بدهی دولتی: آمریکا سالی ۸ تریلیون دلار قرض می‌گیرد.

بدهی دولتی: آمریکا سالی ۸ تریلیون دلار قرض می‌گیرد.

بدهی آمریکا در سال مالی ۲۰۱۴ بیش از ۱ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد و این حجم عظیم بدهی که دولت فدرال باید هر سال بازخرید کند، به‌عنوان اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا به‌شمار نمی‌آید…در سال‌های اخیر مقامات دولتی فهمیدند که می‌توانند برای بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت قرض بگیرند و به تبعِ آن بهره‌های کم‌تری بپردازند و از این طریق مقدار زیادی پول پس انداز کنند…۱۳۹۳/۰۷/۰۷

این جمله‌ی خشن و ظالمانه‌ای است اما واقعیت دارد؛ دولت ایالات‌متحده در سال ۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار قرض می‌گیرد. بدهی ملی آمریکا[۱] بیش از ۱ تریلیون دلار در سال مالی ۲۰۱۴ افزایش پیدا کرد و این حجم عظیم بدهی که دولت فدرال باید هر سال بازخرید کند، به‌عنوان اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا به‌شمار نمی‌آید. وقتی این بدهی‌ها به زمان سررسید خود برسند دولت آمریکا باید آن‌ها را پرداخت کند و این مبنای قرض گرفتن‌های بیش‌تر خواهد بود.

در سال مالی ۲۰۱۳ بازپرداخت اوراق قرضه‌ی خزانه‌ی آمریکا جمعاً ۷,۵۴۶,۷۲۶,۰۰۰,۰۰۰ دلار بوده است و اکنون مجموع این بدهی ۸,۳۲۳,۹۴۹,۰۰۰,۰۰۰ دلار برآورد شده. البته رقم نهایی سال ۲۰۱۴ مطمئناً از این هم بزرگ‌تر خواهد بود.بدهی آمریکاواقعاً چرا هر سال این همه بدهی ایجاد می‌شود؟ در سال‌های اخیر مقامات دولتی فهمیدند که می‌توانند برای بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت قرض بگیرند و به تبعِ آن بهره‌های کم‌تری بپردازند و از این طریق مقدار زیادی پول پس انداز کنند. مثلا اگر دولت به جای یک سال برای یک بازه‌ی ۱۰ساله پول قرض بگیرد، کلی به هزینه‌هایش اضافه خواهد شد. بنابراین یک استراتژی طراحی شد که طبق آن برای مقاطع زمانی خیلی کوتاه پول قرض گرفته شود اما این قرض‌گیری به صورت مدام در طول زمان بارها و بارها تکرار شود.

در واقع، این شیوه صدها میلیارد دلار پول دولتِ فدرال را برای پرداخت‌های بهره حفظ کرد اما وضعیتی را به‌وجود آورد که دولت ۸ تریلیون دلار در سال برای این بازی کنار بگذارد.

چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی‌که کشورهای دیگر تصمیم بگیرند سالی ۸ تریلیون دلار با نرخ بهره‌ی بسیار کم به ما قرض ندهند؟ طبیعتاً بازی به پایان خواهد رسید و ما در یک مشکل بسیار بزرگ گرفتار خواهیم شد…

Michael Snyder

۲۹ September 2014 / ۷ مهر ۱۳۹۳

اصل این مطلب را می‌توانید از این‌جا پی بگیرید.

منبع: کد آمایی