با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: بانکداری بدون ربا اجرایی است اگر بانک ها قبول زحمت کنند

محمد حسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب لایحه بانکداری بدون ربا، اظهار داشت: دولت قبلی فقط به گفتمان درباره این موضوع بسنده کرد و دولت جدید نیز قرار بود این لایحه را به مجلس ارائه کند که ظاهرا بانک مرکزی موازین خود را تهیه کرده و به کمیسیون اقتصادی دولت فرستاده است.

وی با اشاره به طرحی که خود مجلس در این باره ارائه کرده است،ادامه داد: در این طرح سعی شده است نکاتی که مورد نظر دولت هم بود را در این طرح بگنجانیم و هیات رییسه انرا اعلام وصول کرد و بر اساس اصل 85 امیدوایم در کمیسیون رای بیاورد تا اجرایی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: در این طرح عقود دو مرتبه تعریف شده است و جایکاه شورای فقهی بانک مرکزی قوت بخشیده شده، نرخ جرایم بانکی مشخص شده و به طور کلی مواردی را که در قانون قبلی مشکل داشته را اصلاح کرده ایم.

میرمحمدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این طرح جنبه شعاری دارد یا نه، تصریح کرد: این طرح اصلا شعاری نیست و قابل اجرا است منتهی باید بانکها در این راستا قبول زحمت کنند زیرا آنها سالهاست که به شیوه های موجود عادت کرده اند و کمی تغییر رویه دادن برایشان دشوار است.

وی گفت: برای اصلاح رویه بانکداری در کشور کار بسیار خوبی در این طرح انجام شده است و کارشناسان بانک مرکزی و صاحبنظران فقهی در این طرح همه موارد را لحاظ کرده اند و فکر میکنم طرح کاملی ارائه شده است.

در حال حاضر و پس فراز و نشیب های زیاد به نظر می‌رسد این طرح توسط مجلس به اتمام خواهد رسید و امید است طرح اصلاح شده فعلی مانند دفعه قبل دچار تغییرات نا خواسته نشود تا یک بار برای همیشه نظام بانکداری ما اصلاح شده و پرونده آن برای همیشه بسته شود.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/