با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نارضایتی مراجع از سود بالای بانکی، رئیسشان را به قم کشاند/ سفر رئیس شورای هماهنگی بانکها به قم برای تغییر نظر مراجع درباره سود بانکی / امتناع آیت الله جوادی آملی از دیدار با همتی تا این لحظه

نارضایتی مراجع از سود بالای بانکی، رئیسشان را به قم کشاند/ سفر رئیس شورای هماهنگی بانکها به قم برای تغییر نظر مراجع درباره سود بانکی / امتناع آیت الله جوادی آملی از دیدار با همتی تا این لحظه

رئیس شورای هماهگنی بانک های کشور فردا به قم سفر می کند تا دردیدارهایی با مراجع تقلید، خواستار تغییر نظر ایشان در مورد سود بانکی و حفظ ساختار بهره های بانکی شود.
 
عبدالناصر همتی، رئیس شورای هماهنگی بانک های کشور فردا به قم سفر می کند تا در دیدار با مراجع تقلید، از موضع گیری های اخیر این بزرگواران درباره سود بانکی گله کند و خواستار تغییر نظر این عزیزان درباره حرام بودن سود بانکی یا حرام بودن جریمه تاخیر تادیه شود.

برنامه دیدار همتی با آیات عظام موسوی اردبیلی، علوی گرگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی اعلام شده است، اما ظاهر هنوز آیت الله جوادی آملی که سخن ایشان درباره حرام بودن سود بانکی و حرام بودن حقوق کارمندان بانک های ربوی، به طور گسترده پخش شد، به همتی وقت ملاقات نداده است.

اکثر مراجع تقلید، به جز آیت الله موسوی اردبیلی که غالبا از دولت یازدهم طرفداری می کند، نسبت به سود بانکی یا خسارت تاخیر تادیه اعلام نظر کرده اند و آن را حرام دانسته اند و در فتوا یا سخنان خود، نسبت به لزوم تغییر سیستم بانکی مبتنی بر بهره هشدار داده اند.

آیت الله جوادی آملی چندی قبل در دیدار با شهردار قم که از سود چند ده میلیون تومانی روزانه وام های بانکی شهر قم گله کرده بود، سودهای بانکی را حرام دانست و آیت الله مکارم شیرازی نیز خسارت تاخیر تادیه را شرعی ندانست.

آیت الله علوی گرگانی نیز قبلا قراردادهای بانکی را که خسارت تاخیر تادیه را در قالب وجه التزام، مشروع جلوه می دهد، باطل دانسته بود.

در واکنش به این سخنان مراجع تقلید، بسیاری از کارمندان بانکها با دفاتر این مراجع عظام تماس گرفته بودند و ناراحتی خود را از کار کردن در یک محیط ربوی ابراز کرده بودند و به نظر می رسد به سبب واکنش افکار عمومی و ناراحتی کارمندان بانک ها، همتی برای درخواست استمداد و توجیه اعمال بانکی بر اساس قانون بانکداری بدون ربا به قم می آید.

سودهای بانکی بالا و خسارت تاخیر سنگین از یک سو و نپرداختن تسهیلات قرض الحسنه و مصرف منابع قرض الحسنه در فعالیتهای دیگر به همراه خارج کردن منابع جذب شده بانکی از مردم قم به مقصد استان های دیگر و سختی دریافت تسهیلات برای واحدهای تولیدی که به ورشکستگی منجر می شود، سبب ناراحتی و نارضایتی شدید مراجع تقلید از بانکها شده است.

منبع: قم نیوز

انتهای پیام /