با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ساختار بانکی اصلاح نشود؛ اقتصاد در هم می‌شکند / مقاومت بانک ها در برابر اصلاح نظام بانکی بصورت 100درصدی است

ساختار بانکی اصلاح نشود؛ اقتصاد در هم می‌شکند / مقاومت بانک ها در برابر اصلاح نظام بانکی بصورت 100درصدی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از دهه 60نام بانک داری اسلامی بدون ربا مطرح شد که تاکنون عملیاتی نشده است.
 
عطاله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مشکل اصلی نظام بانکی کشور ربوی بودن آن است که این موضوع را تمامی مراجع تایید کرده اند.

وی افزود: تمامی بانک های معتبر جهان برای رونق تولید، وام با بهره حداکثر 4درصد به بنگاههای اقتصادی خود پرداخت می کنند اما در کشور ما تولیدکننده برای دریافت تسهیلات باید بالاترین سود ها را بپردازد.

حگیمی با اشاره به اینکه مدیریت در بانکداری ما توام با اشتباه است افزود: فرسنگ ها از بانکداری روز دنیا فاصله داریم و برای حل این مشکل نیاز به نوسازی ساختار بانکی کشور داریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقاومت بانک ها در برابر اصلاح نظام بانکی بصورت 100درصدی است و ادامه این روند از هم پاشیده شدن اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی موجب حرکت سرمایه به سمت تولید می شود که نتیجه این امر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال زایی در کشور است.

حکیمی در پایان اظهار داشت: از دهه 60 نام بانکداری اسلامی بدون ربا مطرح شد که تاکنون عملیاتی نشده است.