با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
خطیب جمعه مهدیشهر: ربا عامل بیکاری در جامعه است

خطیب جمعه مهدیشهر: ربا عامل بیکاری در جامعه است

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: دولتمردان به تاثی از شهید رجایی به مردم خدمت کنند.

وی انقلابی بودن، صلابت و تعهد و ساده زیستی را از ویژگی های رجایی بیان کرد و افزود: شهید رجایی از همان ابتدا که کابینه تشکیل دادند حقوق وزرا را 7 هزار تومان تعیین کردند که متوسط حقوق یک کارمند بود ولی بعد از مدتی به 10 هزار تومان افزایش دادند.

خطیب جمعه مهدیشهر با تاکید بر اینکه سالروز شهادت رجایی و باهنر روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، تصریح کرد: ایران قربانی تروریسم است و حدود 17 هزار نفر در ایران به دست منافقین ترور شدند و به شهادت رسیدند.

بارانی حیات سیاسی و نظامی تروریست ها را به سرکردگی آمریکا و استکبار و صهیونیست دانست و ادامه داد: حمایت از حقوق بشر خنده دارترین و مضحک ترین شعاری که امروز آمریکایی ها می دهند در حالی که خود سردمدار تروریست ها هستند.

 وی با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با امام خامنه ای در هفته دولت، بیان کرد: رهبری از زحمات دولت تشکر کردند و با یادآوری خدمات دولت خواستار این شدند که خدمات به مردم گزارش شود و انتقادهایی هم اگر می شود نه از سر تخریب بلکه از سر دلسوزی باشد.

امام جمعه مهدیشهر تاکید رهبری به حقوق های نجومی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: به فرموده امام خامنه ای نباید به آسانی از این فیش ها عبور کرد چرا که اعتماد مردم با این حقوق های نجومی خدشه دار شده و ضربه سنگینی خورده است.

بارانی ادامه داد: همانگونه که معظم له فرمودند همه قوا باید وارد شوند و در برخورد قاطع با حقوق های نجومی عزمی راسخ داشته باشند تا فساد اداری که در بخشی از ادارات حاکم شده به کلی ریشه کن شود.

وی موضوع فرهنگ را دغدغه دیگر امام خامنه ای بیان کرد که در دیدار با هیئت دولت مطرح نمودند و افزود: مهمترین عنصر انقلاب اسلامی ایران فرهنگ است و در حقیقت فرهنگ جان یک کشور است.

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به در پیش رو داشتن سالروز بانکداری اسلامی و بدون ربا، گفت: به فرموده امام خمینی(ره) ربا خواری و ربا دهی جنگ با خدا و عامل بیکاری در جامعه است.

بارانی خاطر نشان کرد: بانک ها باید خود را با قوانین اسلامی منطبق کنند و در بحث جریمه ها تحولی ایجاد نمایند تا بانک هایی به تمام معنی اسلامی و بدون ربا داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانا

انتهای پیام/